• Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Såg att ni noterat att tråden snart tar slut. Så här kommer nästa. Mindre än 6 månader kvar...

Hur långt har alla hunnit? Vem har köpt klänning? Vem har smält ner guld till ringar? Och framförallt, vem gifter sig när? Det och mycket annat i förra tråden...

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2556081-52.html

• Svar på tråden Juni 2008 Del 3
  • Monken

BlivandeFruJohansson, ang. frågot till catering, tänkte på att om ni ska ha bubbel och ev tilltugg till det ska de väl servera det också?

Lilla Puh78, vad vill ni ha för mat?
    Visst känns det trist med att allt med B-ordet i blir så ohyggligt dyrt! Vi har tur, min blivande svärfar fotar, så han fotar allt den dagen.

• BlivandeFruJohansson

Pratade me cateringen idag, så nu är allt me dom bokat & klart! Ska höras 7-10 dagar innan bröllopet ang ev ändringar & antalet peroner. Catering kommer servera fördrinken, ska ej ha några snittar. Vå vigsel är kl.15 och dom kommer komma dit 14.30 för att duka borden & börja duka upp! Så nu känns allt kanonbra!!
    Och imorron ska de smakas tårta!! Se om dom har några goda

• lillan31

Jag var hos en konditor för att höra mig för om bröllopstårtan...De tyckte jag skulle komma tillbaka i april för "konsultation" eller vad man ska kalla det....med tips och idéer på design, smaker osv...

Med andra ord; var jag alldeles för tidigt ute...eller? Det trodde jag inte iaf...blev lite snopen...

• BlivandeFruJohansson

ja ska dit imorron, vill absolut inte gå så sent som april.. Skönt att va ute tidigt så man slipper så mycke som möjligt nära bröllopet. Imorron ska ja kolla tårta & även ta en titt på blommor

• lillan31

nä, jag vill oxå pricka av så fort som möjligt....trodde att de som ska göra tårtan oxå ville ha lite framförhållning...Vi kan ju inte vara de enda som behöver en tårta i våran stad runt det datumet...

• Lilla Puh78

Jag väntar lite med tårta och blommor. De tar inte lika lång tid som klänning och annat. Framförallt inte om man ska beställa från konditoriet. De blir ju inte "uppbokade" på samma sätt.

Imorgon ska vi iväg och träffa en fotograf, och jag hoppas på att snart få svar på tid för konsultation hos ytterligare en innan vi bestämmer oss. Så surt att den jag verkligen föll för ska ha 12000:- för jobbet... Det är lite över vår budget skulle jag vilja säga.

• Bellanote

fick ju tag i en fotograf en hobby fotograf som ska ha 2000 för hela dagen. det roliga var att i helgen så träffade jag på henne på macken där vi handla korv utan att veta att det var hon eller var hon jobbade-.. hon hade känt igen min killes namn på hans kort och frågade om jag var stina? och det var jag ju.. tillfällighet eller vad då..

• Lilla Puh78

Nu har vi hittat fotograf. När vi kalkylerade tiden märkte vi att det blev tajt så nu har jag oxå lagt vigseln en timma tidigare.

• Monken

Vad kul!! En sak till att pricka av på listan...

• BlivandeFruJohansson

Konditorn tyckte de va bra att vi va ute i god tid. Den tårtställning vi ska ha finns de bara en av. så vi hade tur!

Svar på tråden Juni 2008 Del 3