Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 3

Oo, smart ide med räksmörgåsar!! Även om man inte är hungrig kan man nog alltid få ner några tuggor räkor! Den iden ska jag komma ihåg!

Jag och en av mina tärnor var runt på stan igår och hon gav ett diadem till mig som present. Jag blev såå glad!! Sen köpte jag även ett jättesött strumpeband. Ytterligare ett par saker att bocka av från listan...

• Monken

Ja, detta med Något blir lite klurigt... Min tärna skojade om att jag skulle få låna hennes gamla (blåa) smurf att ha i brudväskan... Nytt har man ju!

• Monken

Ja, bröllopsmardrömmar har man ju börjat drömma... märkligt vad det undermedvetna kan trassla till drömmarna!!

Vi ska inte ha tårta, jag och mina tärnor ska baka minichokladbiskvier istället. Jag och Mannen ska ha en egen större biskvi som vi ska ha ett liitet brudpar på och äta tillsammans med sked

• Monken

misstrixie, ja, ingen av oss tycker egentligen att tårta är gott, så vi valde detta istället. Vill ju inte äta o-god tårta just den dagen ju!!

• Monken

Vilken bra ide! Jätteromantiskt ju!!

misstrixie skrev 2008-03-17 22:31:41 följande:
    Idag hann jag med en sväng till guldsmeden också och tittade på ring till m2b, som han ska få som överraskning. Från början tänkte vi inte att han skulle ha någon eftersom han inte kan använda den i jobbet, men sen kom jag på att jag nog helst vill att han har en ändå även om den kommer ligga i sin ask för det mesta... hittade en jättesnygg slät guldring som matchar min ring fint, som jag ska ge honom. Ska få den graverad likadant som min och ge den till honom på vårt 5 och ett halvt års-jubileum, någon vecka innan bröllopet.
  • Monken

Mannen har en förlovningsring där det står mitt namn och förlovningsdatumet. Sedan ska vi gravera in J+M 7/6-08 bredvid. Det är samma som är ingraverat i min vigselring, det är 17 diamanter i den så det får inte plats med gravering efter stämplarna Jag hade massa gammalt guld som vi bytte in så vi har inte belatal något alls för min vigselring!

Vi har också sprängt år budget och "lurar oss själva"

• Monken

Japp, sånt ska man ta vara på!
    Jag har varit uppe sedan 05 och börjar bli smått trött nu... har börjat på vigselhäftet liite smått, men har ingen riktig inspiration att fortsätta ännu.

• Monken

Vi kommer också att skriva lite om vem som är vem, men tror inte att vi ska skriva något mer än just vilka de är.
    Ska ni skriva ihop något kul om varje person?
    Av 55 inbjudna har hittills 38 svarat ja och 1 nej. Jag längtar tills vi har hört från alla så vi vet och kan spika bordsplaceringen. Vi har senaste osa datum 30 april, så det är ju en stund kvar. Vi har en liten prel. bordsplacering fast den är ju baserad på att alla tackar ja...

Jag har filurat klart med vigselhäftet idag, väntar bara på att få reda på prästnamn samt kantor så det kan bli helt klart. Har även gjort ett blad med menyn på som ska stå vid varje bord. Vi kommer inte att ha en traditionell sittning, utan vi ska ha 4 rektangulära bord och 3 runda bord som rymmer 8 vid varje.
    Det kändes bättre för oss än att ha långbordssittning!

• Monken

Vigselordningen finns i plasmboken och även här på torget:

www.brollopstorget.se/Vigseln/vigselakten.php

Har utgått från den men måste ju även fråga prästen om det är okej. Vi kommer att få reda på vilken präst det blir ca 2 månader innan vigseln.

• Monken

Ja, samma här! Jag mailade dem i januari och frågade när vi fick reda på vilken präst det blev och fick ett mycket kort svar att vi får reda på det 2 månader innan.

Sen mailade jag dem för några veckor sedan för att fråga om vi kan ha ett musikstycke spelat på cd spelare som utgångsmarsch och det har jag inte alls fått svar på... ska nog maila igen, eller ringa...

Svar på tråden Juni 2008 Del 3