Inlägg från: Monken |Visa alla inlägg
  • Monken

Juni 2008 Del 3

78 dagar kvar...

Jag fick svar från kantorn i kyrkan idag att det är okej med cd spelare, men hon föreslog att vi kommer ut till kyrkan för att höra hur det låter innan vi beslutar oss för hur vi vill ha det! Mailet var jättetrevligt och allt känns jättebra!!!

• Monken

Vilket av skoparen ska du använda? Tyckte mig notera att det var 2 olika par ju...! Båda är jättefina, men på bilden på dina skor uppifrån tycker jag den vänstra är vackrast!!

Bellanote skrev 2008-03-20 10:17:04 följande:
    Bilder inne från mina kina skor som kom idag, hel nöjd kan jag ju säga.
  • Monken

Ja, man vill ju ha de som passar till klänningen ju!! De är också jättesnygga! De andra paret tycker jag är snyggare, men jag hade inte heller valt att ha vita skor.

På tisdag ska jag till sömmerskan och lämna in min klänning för små justeringar... det gäller att inte äta massa onyttigt godis nu i helgen och spoliera min viktnedgång. En utmaning måste jag säga!!!

• Monken

Bella, gick det bra med provningen??

Jag drömde min 3:e bröllops"mardröm" inatt. Drömde att jag inte hade träffat sömmerskan som ska justera klänningen innan självaste bröllopsdagen och att de stod runtomkring mig och nålade och hade sig. Det gick bra, de fick lägga ut klänningen lite men det var inga problem med just det. Problemet var att klockan var 15.00 när de började sy om den och att alla gäåsterna satt i kyrkan och väntade. Efter ca ½ timma kommer prästen ut och frågar om han kan viga nästa brudpar före oss. Precis då var sömmerskorna klara, jag skulle precis klä på mig klänningen när jag upptäcker att jag inte alls hade bröllopsundisarna på mig utan ett grönt set istället. Tog i alla fall på mig min klänning (som helt plödsligt hade sytts om till en 2 delad istället) och skulle ta brudbuketten. Upptäcker då att jag glömt att delegera bort uppgiften att hämta den. En av sömmerskorna sträcker sig efter en orkide som stod i ett fönster och ger den till mig som brudbukett.

Där vaknar jag...

Märklig dröm!! Jag ska ju till sömmerskan på tisdag och är lite smånervös inför detta vilket mitt undermedvetna tydligen känner av!!

• Monken

Pust, nu är jag här och tjatar om min klänning igen... Har tydligen lyckats gå ner i vikt under helgen trots allt och om jag nu inte tar djupa andetag sitter klänningen som en smeck!!! (wohoo!!!) Den är för lång, men i övrigt är den bra. Provade med alla underkläderna också och man är ju sådär snygg i benvitt när man fortfarande är vinterblåblek... Måste nog sola lite tror jag bestämt. Ska i alla fall införskaffa lite solbruntabletter!

• Monken

Jag har hört att det färgar av sig... eller var det brun utan sol...?

• Monken

Jag hade alla underkläder på mig när jag provade klänningen inför syningen... Måste säga att det var en intressant känsla att gå omkring med strumpor som sitter fast i strumpebandshållare. Nytt för mig

• Monken

Sitter med vår bröllopsbudget just nu och undrar nyfiket. Har ni lyckats hålla er budget eller går ni över? Vi bestämde oss från början att inte lägga såå mycket pengar, men nu har det ändå sprungit iväg!

• Monken

Har räknat och räknat och tack vara att skattepengarna kommer dagarna innan kan vi ju ta av dem också. Till tex taxi och så... Mycket taxi blir det den dagen känns det som

• Monken

Nu blev jag nyfiken. Vad menar du med tvärtom presentationer?

• Monken

Jag ska till frissan om och klippa mig om 1½ vecka. Då ska jag ta med mig det jag vill ha i håret, men eftersom håret kommer att bli 2 cm längre tror jag vi väntar med provuppsättning.

Vi mailade kyrkan och fick till svar att sommarschemat inte är klart ännu... Vill ju göra klart vigselprogrammet ju... Har dock fått nummer till kantorn och ska kontakta henne i morgon!

• Monken

Vi har utgått från den här sidag när vi har gjort vigselprogrammet.

www.svenskakyrkangrancanaria.com/sag/vigselagenda.htm

Vårt vigselprogram kommer att se ut ungefär såhär:

* Ingångsmarsch
    * Psalm 201 En vänlig grönska
    * Inledningsord
    * Bibelläsning
    * Vigselakt
    * Förbön
    * Herrens bön
    * Psalm 199 Den blomstertid
    * Vigseltal
    * Utgångslåt

Vi ska inte ha någon dikt alls, en tärna kommer att läsa bibelord, men inget annat. Eventuellt ska Mannens brorsdotter spela ett musikstycke på tvärflöjt, men det är inte bestämt ännu. Hon är 14 år och tycker detta är mycket läskigt!

• Monken

Vad kul att ni får den vigselförrättare ni ville ha!

Ang. kantorn tycker jag att ni ska träffa henne och höra henne provspela musikstycket så ni får höra hur det låter!

Vi har just mailat med vår kantor och ska träffa henne i kyrkan 18 april på eftermiddagen. Hon vill att vi tar med en cd skiva med den låten vi vill ha som utgångslåt så får vi höra själva och bestämma då om vi tycker det låter bra. Sen kommer vi att ha lite olika musikval som hon får spela så bestämmer vi då vilka det blir.

• Monken

Aj!!! Låter inte alls skönt med ögat!! Skönt att det blir bra i alla fall!!

Jag ska jobba i helgen, men på måndag åker vi och ett annat par på kryssning till Helsingfors. Kommer hem igen på onsdag. Det ska bli jätteskönt att komma iväg lite i 1½ dygn och bara ha det bra!!

• Monken

Vi har tack och lov inte heller drabbats av att någon blir sur över att inte bli bjuden. Vi har dragit gränsen ganska hårt eftersom vi väljer att ha middagen på ett värdshus och inte göra något själv och då drar ju priset iväg.

• Monken

Vi har bjudit 54 personer. Vilket egentligen är ganska många men tanke på att vi verkligen bara har bjudit de närmsta släkt och vännerna. Av dessa har 3 hittills tackat nej, 39 tackat ja och således har 12 st inte svarat ännu. Vårt osa datum är 30/4 så jag kan tycka att det börjar bli dags för folk att svara nu...

• Monken

Bellanote, antar att det kommer att rassla in massa svar vilken dag som helst nu då!

Blivande..., Vad kul att åka till Tyskland!! Hur mycket planerar ni att inhandla?

• Monken

Ja, man får ju anta att om gästerna inte får svar på det ena numret så ringer de det andra... Det ordnar sig säkert!

Svar på tråden Juni 2008 Del 3