Juni 2008 Del 3
Varje gång jag skriver här numera så lägger sajten ner känns det som...
Jag har iaf nu skaffat en weddingannouncer som jag sitter och knåpar lite med. Lånade lite idéer av dig Bellanote, för jag tyckte den var jättefin.
Varje gång jag skriver här numera så lägger sajten ner känns det som...
Jag har iaf nu skaffat en weddingannouncer som jag sitter och knåpar lite med. Lånade lite idéer av dig Bellanote, för jag tyckte den var jättefin.
Återigen försvann mitt inlägg... *morr* Är det mobbing här eller?
BlivandeFruJohansson: Där vi ska beställa tårta får man göra så att man köper bakelser och smakar på och den man tycker är godast gör de till en tårta. Alltså kan man smaka när man vill. Men det är livsfarligt när man försöker gå ner i vikt.
lillian31: Nä, egentligen inte. Men jag är inte orolig för hans bestman har stenkoll när det gäller kläder, så de ska gå iväg och prova ngn dag. Tror iaf att sambon ska hyra kläder.
Nu börjar min weddingannounce-sajt likna ngt. Måste bara lägga in lite bilder. Sen kan ni få en förtitt, innan sidan släpps bland våra blivande gäster.
Borde kanske starta en "anonyma BT:are"...
Var på mässan igår. Jättekul att bli stylad, men det blev lite rörigt precis då jag skulle upp på scen. Ingen hade fått direktiv kändes det som. Men kul var det, och fin blev man. Fick ett skitsnyggt halsband, perfym, kommer få en ny sminkkollektion skickad till mig (så snart den lanseras) och kommer även få hem portättbilder som togs. Hon som anordnar mässan är en helt otrolig kvinna. Hon fixar näst intill allt ensam, förberedelser, marknadsföring mm. Jättegullig är hon.
Ska försöka hinna in idag när m2b kommer hem, hann inte gå runt och kolla igår direkt.
Kan tilläggas att jag kopierar all text jag skriver här nu för att inte behöva skriva om den varje gång ngt hänger sig... Lat eller bara smart?
Nu har vi äntligen enats om maten vi vill ha. Ska bara hitta en catering som vill ta sig an det hela. Sen har jag lagt krut sen igår på att hitta en fotograf, så jag har nu mailat ut till (alldeles för många) fotografer för att få komma på konsultation. Det är så dyrt med dem!! Så fort man nämner bröllop blir det ett antal tusenlappar extra... Utnyttjning... Hade jag vart fotograf skulle jag hålla på med bröllopsfoton till samma pris som vanliga kort. Skulle lätt tjäna lika mycket som alla andra då alla skulle vilja boka mig.
Jag väntar lite med tårta och blommor. De tar inte lika lång tid som klänning och annat. Framförallt inte om man ska beställa från konditoriet. De blir ju inte "uppbokade" på samma sätt.
Imorgon ska vi iväg och träffa en fotograf, och jag hoppas på att snart få svar på tid för konsultation hos ytterligare en innan vi bestämmer oss. Så surt att den jag verkligen föll för ska ha 12000:- för jobbet... Det är lite över vår budget skulle jag vilja säga.
Nu har vi hittat fotograf. När vi kalkylerade tiden märkte vi att det blev tajt så nu har jag oxå lagt vigseln en timma tidigare.
Vi ska oxå ha engångskameror. Vi har många barn på festen så risken är att det blir som på brorsans bröllop att barnen tar kamerorna och alla bilder blir ... ingenting. Men vi tänkte lägga undan ett par till festen, och bara ha ett par på borden.
Det här är inte sant! Nu har jag blivit magsjuk igen! Har inte vart det på 8 år och nu plötsligt 2 ggr på 3 månader... Hur tusan ska jag kunna hinna fixa inbjudningarna när jag kan sitta upprätt ungefär 5 minuter åt gången? Skulle åkt till mina föräldrar i helgen och printat texten, men nu får vi se hur det blir med det... Idag fick jag låna ut dottern till grannen 2 timmar så jag kunde få vila lite.
Vikctoria: Jättefina klänningar. Liknande jag skulle vilja ha till min tärna, antingen i grön eller lila. Till dottern ska jag nog sy upp en klänning, har bara ingen aning om vilken storlek en 17-månaders brukar ha.