Inlägg från: Lilla Puh78 |Visa alla inlägg
  • Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

Våra kuvert vägde 26 g. Har oxå fantastiska föräldrar som står för större delen av bröllopet. Annars hade det blivit borgligt och middag för oss två bara... Inte lika kul.

• Lilla Puh78

Blir galen!! Bara ringer och ringer till en affär jag varit i för att fråga om en klänning, men det är ingen som svarar!! Jo, precis efter lunch var det ngn som lyfte på luren, sa "Hallå?" och la på innan jag hann säga ngt. Vad pysslar de med?

• Lilla Puh78

Tjoho!! Tror jag hittat "min" klänning nu. Var iväg idag efter jobbet med mamma och provade. Måste tappa ett par kilon oxå för att klämma mig i 36:an. En 38:a skulle tydligen vara alldeles för stor på mig och jag går hellre ner lite än upp. Ska iväg med en i mammagruppen imorgon och titta på ett ställe i Ropsten där de ska ha billiga klänningar i alla möjliga modeller.

Monken: Jo, kom fram till slut. Bara för att höra att klänningen jag tittat på (den där Aspera) kostar lite väl mycket för min budget och dessutom skulle levereras i slutet av maj början av juni. Lite väl sent tycker jag, framförallt som man inte kan prova den innan...

stenbruden: Vi får vänta lite med resa tror jag. Eventuellt åker vi bara på charter med dottern strax efter bröllopet, och kanske på en weekend under hösten bara vi två. Men längre resa, typ Thailand, får vänta tills vi har pengarna.

• Lilla Puh78

Igår hittade jag en till klänning som jag vill ha, så nu har jag det (angenäma?) problemet att behöva välja... De kostar ungefär lika mycket men den ena är lite enklare. Ååååh, det blev svårt nu...

• Lilla Puh78

stenbruden: Har inte tänkt på det, men det är ju bra att man kan ta ut dem där. Dax att göra det nu.

M2b är iväg och provar kläder. Han har tydligen lagt undan redan i en butik så han kommer alltså bli klar med sitt klädval idag redan. Lite orättvist att killar ska ha så lätt att välja. Själv sitter jag och titta på "mina" klänningar och försöker komma fram till ett resultat. Tror inte jag ska gå i fler affärer iaf, då lär jag bara få mer problem.

• Lilla Puh78

Sitter och fixar det sista med inbjudningarna - lägger i kuvert, slickar igen och lackar - och räknar dem sen ytterligare en gång. Helt plötsligt SAKNAS en inbjudan!! Dessutom den enda som det finns 2 med samma efternamn till. Panik! Får för mig att jag ska ha lagt fel kort i fel kuvert, eller kanske dubbelt. Jag menar, var tusan ska kortet annars ha tagit vägen? Under de 5 minuter jag letar - tills jag hittar kuvertet igenklistrat och klart med rätt kort i under soffan - hinner jag få rejäl ångest. Där ser man hur upprörd man blir av en sån sak, tänk bara hur det blir när dagen närmar sig. Våra män förtjänar ngt extra om de står ut med oss till dagen B.

• Lilla Puh78

Monken: Stackars... M2b fick "höstblåsor" för ett tag sen och höll på att klia sönder händer och fötter. Han fick oxå några anti-kli tabletter, men de funkade inte.

Nu ska det bli ordning på figuren. Var och tränade yoga för första gången i mitt liv idag. Shit vad det tog! "Vilopossitionen" höll på att ta kål på mina stackars armar...

Dottern är sjuk. Troligen 3-dagarsfebern. Hon har haft runt 39 grader idag, vill inte ha vatten eller alvedon när jag försöker ge henne det, utan vill bara ligga i famnen. Tycker så fruktansvärt synd om henne. Man vill ju göra allt för att de ska må bra, men är ju hjälplös i det här fallet. Kommer inte bli kul att gå och jobba imorgon då det är mamma som gäller när hon mår dåligt. Tänkte åka iväg till ytterligare ett ställe och kolla en klänning till, men får nog skjuta upp det.

• Lilla Puh78

Monken: Lyncha alla brevbärare i kretsen runt din pappas hur och begär att de skakar fram hans inbjudan.
    Jo, hon är enligt m2b feberfri idag, gick och släpade på sin overall och sina kängor och visade på att hon ville ut och gå tom. Men inatt sov hon dåligt. Vaknade och grät varje timme, så jag är rätt trött idag... Hoppas hon sover bättre nu inatt, annars kommer jag krokna helt. *zzzz*

• Lilla Puh78

Imorgon imorgon imorgon lägger jag våra inbjudningar på lådan!! Vet inte om jag ska våga svara i telefon eller låta bli sen. Och vet inte varför jag är så nervös för det heller.

Vi kommer nog handla vinet på bolaget, men spriten kommer nog komma från sydligare breddgrader. Det som blir över kommer vi kunna ha när vi ska ha 30-årsfest senare under sommaren/hösten. Antingen åker m2b med sin bestman och dennes bror eller så kommer några från hans jobb att åka ner, då kan vi lämna en inköpslista.

• Lilla Puh78

Jättefina skor Monken. Måste titta på skor. Ska jag köpa nya bör jag göra det nu, annars får jag ta ett par gamla. Måste ändå ha ngt gammalt. Kanske räknas förlovningsringen som gammal iofs...

Nu ligger inbjudningarna på lådan. La i dem på väg till jobbet imorse. Så nu kan vi inte backa ur.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3