Inlägg från: misstrixie |Visa alla inlägg
  • misstrixie

Juni 2008 Del 3

Haha, ja det måste ju vara så... Jag tycker de borde ha ett infoblad att skicka ut där det står klart och tydligt hur allt går till, om man får ha cd-musik, hur de ställer sig till brudöverlämning, när man får veta "sin" präst osv. Hade ju varit guld värt!

• misstrixie

Vi vill ha Pachelbels Canon in D major... den är inte alls omöjlig att spelas på orgel men orkesterversionen är så otroligt mycket finare, alla nyanser i den kommer inte fram med ett enda instrument. Så jag hoppas hoppas hoppas att det ska gå bra... annars blir jag ledsen även om jag så klart respekterar kyrkans regler.

Vilken vill ni ha?

• misstrixie

Nej, ut ska vi gå till "Can't take my eyes off you" men den kör vi sannolikt med livemusik.

Jag har en jättevacker version av Canon i datorn, har inte hittat någon länk med exakt samma men den här ligger ganska nära:

Den är så otroligt speciell för mig, jag får gåshud VARJE gång jag lyssnar på den och musiken stegras (det är då vi gör entré är tanken)

Gillar ert musikval också, känner likadant att om man inte får ha cd så blir det liksom helt omkullkastat...

• misstrixie

Lilla Puh78 skrev 2008-03-19 20:10:04 följande:

misstrixie: Den är verkligen jättefin!! Jag har oxå funderat på att ha den som ingågnsmusik (jag tänkte gå in med pappa). Men som er andra väntar vi på att få veta vilken präst vi ska få. Varje gång jag frågar så säger de att de kommer bestämma det "när som helst", men hittills har jag inte hört ngt. Tror dock inte att vi får ha inspelad musik i kyrkan vi ska gifta oss i, och som du skriver är Pachelbels inte lika fin på orgel som med orkester...Fick inbjudan till min kompis bröllop idag, hon gifter sig ca en månad efter mig. Fick ångest för tycker hennes inbjudan var mycket finare än min...
    Åhh, hoppas att vi alla får ha inspelad musik... jag kan förstå att de inte vill att man spelar olämplig musik, men när det gäller sådana vackra klassiska stycken... det är ju både värdigt och stämningsfullt.

Äsch, hennes inbjudan är säkert inte finare än din.
  • misstrixie

Jag skulle ha ringt församlingen idag... men jag drog ut på det tills jag plötsligt "upptäckte" att klockan blivit för mycket. Viljen noja jag har arbetat upp inför detta alltså... och så är det lite det att jag inte har ont av det jag inte vet, liksom. Så länge jag inte får besked så kan jag fortfarande gå runt och drömma om hur fin vår inmarsch blir...

• misstrixie

Monken,

Inget mer? Du ställde väl fler frågor, eller minns jag fel?

• misstrixie

Ah okej, tänkte bara så att de svarade något och inte ignorerade! Låter ju bra, berätta gärna sen vad kantorn svarade...

• misstrixie

Åh vad härligt! Hittade ni något fint?

Min stackars mamma har börjat bli nervös över vad hon ska ha på sig. Hon påstår att hon känner sig obekväm i kjol/klänning för att hon har "tjocka vader", fast det har hon inte... M2b:s mamma ska troligen ha folkdräkt så hon slipper ju klädpaniken.

• misstrixie

Låter fint, vad roligt att hon hittade något. Ja eller hur, man vill ju inte att de ska lägga dyra pengar på något de inte trivs i som sen efter bröllopet bara kommer att hänga i garderoben! Jag sa till mamma att hon gärna får ha några snygga långbyxor om hon vill, men nej det ville hon inte heller... Så vi får väl se vad det blir.

• misstrixie

Har börjat öva lite på en överraskningssång till m2b. Första tanken var att jag skulle sjunga något i kyrkan, men... ehh, nej. Det finns gränser för vad mina klena nerver klarar av. Dessutom passar låten inte så bra på dagtid i en kyrka, så jag kommer nog köra den på festen i stället. Denna är jag sugen på att framföra:

Kan det bli bra? Jag tycker inte den är för sockersöt så att det blir sliskigt, men det kan ju vara kul att höra någon annans åsikt...

Svar på tråden Juni 2008 Del 3