Inlägg från: Lilla Puh78 |Visa alla inlägg
  • Lilla Puh78

Juni 2008 Del 3

dimma: Inte så många som hinner svara på en minut. Välkommen! Själv önskar jag att vi kunnat hålla vårat hemligt åtminstone för vissa, men så blev det inte...

Nu har jag lagt ut bild på mina skor i galleriet. Bara slöja och tiara kvar. Fundrar på att köpa en enkel slöja utan kam (ska nog sätta in den i håret tror jag) och sen själv sy fast pärlor/stenar som passar med dem i klänningen. Sen ska jag hitta en tiara som passar bra till.

• Lilla Puh78

Är så himla förkyld, håller på att smälla av... Blev hemskickad tidigare igår av chefen. Inte läge att sitta och planera egentligen men nu när jag fått dottern att sova så tänkte jag ta mig lite tid att sitta här ute, få lite idéer till vigsel-/fest program.

Smycken har jag inte ens hunnit titta på. Men ska välja även dem efter stenarna i klänningen.

Misstrixie: Bra idé, hade jag inte ens tänkt på. Har bara titta lite på olika sidor på nätet, men inte tänkt på köp- och säljsidor. Utom här inne förstås.

• Lilla Puh78

Funderar oxå på ett "svävande" pärlhalsband. Funderar på var jag hittar det bara, om jag inte vill handla på nätet alltså. Det är ju mindre än 3 månader tills jag är gift nu så borde verkligen ta tag i smycken oxå nu. Känns bara så långt borta fortfarande, kanske för att det inte ens är vår ute. Ser ju bara den perfekta sommarbilden framför mig.

Har hittat en jättefin tiara, men ska kolla så den går ihop med klänningen innan jag köper den.

• Lilla Puh78

*pust* Den här veckan har inte varit att leka med. Helt galet på jobbet! Har iaf hunnit boka vår catering nu så ska bara hitta en tid då vi kan åka iväg till festlokalen och titta på köket, diskutera detaljerna på menyn osv.

Mitt något:

Nytt: Klänning, skor
    Blått: Strumpeband (som alla andra ) och ev en blå blomma i buketten.
    Lånat: ?
    Gammalt: Tror jag kör på en "gammal" bh (Ja, den är alltså inte nyköpt till bröllopet iaf) men sen blir det väl byte på hotellet.

Har ni börjat göra era bröllopsprogram än? Behöver verkligen komma igång med det... Hur gör ni med låtar och sånt? Tror jag ska fråga brorsan hur de gjorde på deras bröllop. Sen tänkte vi skriva en liten rad om varje gäst, men då måste jag nästan börja nu och sen ta bort de som tackar nej efterhand. Svårast är ju respektive som man inte känner...
    M2b svensexa är på G. Jag har fått veta datum, men inte mer än så. Hoppas de inte är elaka mot honom. Litar inte riktigt på hans best-man i det fallet. Han kan verkligen hitta på vad som helst... Sen funderar jag på min möhippa oxå. När den blir, vad de tänker hitta på etc. Måste ju veta lite så man är nyrakad och fräsh.

• Lilla Puh78

misstrixie: Den är verkligen jättefin!! Jag har oxå funderat på att ha den som ingågnsmusik (jag tänkte gå in med pappa). Men som er andra väntar vi på att få veta vilken präst vi ska få. Varje gång jag frågar så säger de att de kommer bestämma det "när som helst", men hittills har jag inte hört ngt. Tror dock inte att vi får ha inspelad musik i kyrkan vi ska gifta oss i, och som du skriver är Pachelbels inte lika fin på orgel som med orkester...

Fick inbjudan till min kompis bröllop idag, hon gifter sig ca en månad efter mig. Fick ångest för tycker hennes inbjudan var mycket finare än min...

• Lilla Puh78

Ska sätta mig och lyssna på lite kyrkomusik nu tänkte jag, och sen se om jag hinner ringa församlingen imorgon igen och vara den där "tjatiga bruden". Måste ju få veta om jag får prästen jag vill ha. Hoppsan. Om VI får prästen VI vill ha menar jag så klart...

• Lilla Puh78

Skulle ringt församlingen idag men .... ja, tiden rann iväg helt enkelt. Och nu lär det inte gå att få tag på dem förrän på tisdag. Att man inte lär sig att ta tag i saker i tid.

• Lilla Puh78

Inte hann jag ringa församlingen eller sömerskan idag heller! Blir galen på mig själv. Imorgon ska jag hålla utbildning hela dagen så då lär jag verkligen inte hinna. Måste delegera lite nu, be sambon ringa om prästen tex... Se om han kan få ändan ur... Men sömmerskan måste jag ringa imorgon, ska se om jag hittar hennes kort bara. Lite stressad nu.

Jag har börjat leta underkläder till bröllopet nu, blir nog inte korsett, tror det skulle "lysa igenom" klänningen.

• Lilla Puh78

Det blir nog olika underkläder på dagen respektive sen på kvällen. Har inte bestämt om jag ska ha stay up eller strumpebandshållare, vill ju inte riskera att stay upsen mot all förmodan hasar ner mitt i allt.

• Lilla Puh78

Hmmm, har inte ens tittat på vår budget sen vi skrev den tror jag... Har heller inte räknat på hur mycket bröllopet kostat hittills. Vet inte om jag vill veta.

• Lilla Puh78

Visst är det svårt att komma på kul saker att skriva om folk man inte riktigt känner. Det är åtminstone 2 personer jag aldrig träffat (respektive) bjudna på vårt bröllop. Vet inget om dem utom deras namn... Vi har fortfarande inte fått veta vem vi ska ha som präst. Blir galen! Snart får de bestämma sig. Jag har iaf lyckats boka tid hos sömmerskan nu, ca två veckor innan bröllopet. Därefter lär väl inte kroppsformen ändras allt för mycket.

• Lilla Puh78

Har inte fått svar från kyrkan och heller inte från frissan. Ska ringa imorgon (till frissan) och får jag inte svar då tänker jag titta på lite alternativ. Så här kan de ju inte hålla på! Måste ju göra en provuppsättning snart.

• Lilla Puh78

Hur lägger ni upp vigselprogrammet? Vad tar ni med och så? Har alla redan bestämt psalmer, sånger, dikter etc? Jag har inte ens en grundmall på vad som ingår, och har inte fått helt klart vem som ska sjunga. Men visst brukar det läsas en bibeltext? Den biten tänkte vi lämna till best-man.
    Vigselprogram läste jag någonstans att toastmastern/madame ska göra, men det kanske är ngt man ska hjälpas åt med? Var hittar man alla kul sånger som brukar finnas med? Undrar om jag sparade ngt av brorsans festprogram, låna lite tips...

• Lilla Puh78

misstrixie: Usch! Stackars! Skönt att han blir återställd iaf. Och förhoppningsvis ser ögat bra ut till bröllopet.

Igår tittade vi på ringar. Nu blev det ju ännu svårare! Jag som vart helt inne på rödguld med ett par nedsänkta stenar i fastnade stenhårt för en i vitguld med en sten som är - vad ska man säga? - nedsänkt i ett upphöjt parti. Alltså inte "klor" som håller stenen. Ni förstår? Sen tittade jag på en ring som liknar den jag har idag, med stenar då och i vitguld... Jepp, kommer bli vitt guld iaf alltså. Sambon kommer byta ut sin ring på en som är delad i vitt/rött guld, så han har bara en ring i slutändan.

Idag var vi ute och tittade på lokalen med vår kock. Inget bra tecken att han var sen... Fast på bröllopet kommer även hans fru vara med, och hon har stenkoll. Just den här veckan var hon i Spanien. Vi är iaf nöjda med honom och kommer få menyförslag skrivet efter vår preliminära meny.
    Efter det här mötet åkte m2b och bytte däck, och jag passade på att prova klänningen med skor till. Klänningen är mer genomskinlig än jag minns det så nu vet i tusan hur jag ska göra med underkläder. Tiaran jag tänkt köpa på nätet var slut såg jag sist jag tittade så nu vet jag inte var jag ska hitta en ny. Så till ngt roligare. Var inne på ännu ett kondis idag och kollade tårta. Hittade finare ställning (som ingår i tårtpriset) bitpriset var lägre och jag kunde välja flera olika tårtor att ha då alla inte tycker om samma. Kanon!! Sånt gillar jag.

Svar på tråden Juni 2008 Del 3