• Waersta

EN dag utan socker..

Ska jag ha imorgon.. vet inte när jag hade en enda dag utan något sött senast. Jag minns julen 06, jag tänkte "Nu ska jag äta massor av godis för när det är jul får man det" Sen dess har jag nog ätit godis varje dag.. imorgon SKA jag klara en hel dag utan choklad, dricka eller annat sött. Jag ska ta med frukt till jobbet, jag äter en måltidsersättning till lunch där.
    GAH! Måste klara det! Det kan låta fjantigt men jag är lika beroende av socker som av BT, då kanske ni känner igen er.
    Håll tummarna för mig imorgon!

• Svar på tråden EN dag utan socker..
  • Waersta

Eller iaf lämna det i bilen eller nåt.. kan vara bra att ha med plånboken ifall jag måste handla på vägen hem eller tanke eller nåt.

• Waersta

Knopan kan man lita på! Haha, ni får klistra er vid datorerna imorgon och se hur det går.. jag har grymt taskig karaktär.. bara för det så ska jag gå och öppna after eight asken nu.. det är imorgon det gäller.

• Waersta

Det första jag tänkte imorse var "undrar om jag ska ta en after egiht som blev över från igår" Men jag stod emot!!

• Waersta

Chokladbananer! Då tänkte jag på skumbananer! Supergott!
    Eller bananer med blockchoklad i, man gör en skåra i skalet och sen stoppar man dit blockchoklad.

FhjärtaH skrev 2008-01-14 07:34:25 följande:
    Skönt att höra att det finns fler sockermonster. För mej har det funkat bäst när jag har en plan. T.ex. att ta med mej lunch och mellanmål till jobbet (så jag inte blir tokhungrig när jag åker därifrån och köper godis/kakor på väg hem). Sen brukar jag göra en grön prick i almanackan för varje sockerfri dag. När jag samlat ett visst antal grönisar i rad får jag en belöning!Ett annat tips när sötsuget är som värst är chokladbananer!(låter inte så nyttigt, men det är det) Så här gör man: Dela en banan i 2 halvor, värm i ugnen tills den blir varm och mjuk. Rulla den i lite kakao och kokos. Klart! Supergott.
  • Waersta

Jag vill också i klänningen! När jag mätte mig så var jag liiiiite smalare än nu. Men det är inte mycket som ska bort. 4kg!! Hej och hå! Inget socker än sålänge!

• Waersta

Än så länge går det jättebra! Inget socker i min kropp idag!

• Waersta

Nu ska jag ta ett äpple!!
    Det svåra blir ikväll, vet att det finns after eight kvar.. Gah!

• Waersta

Hm... intressant teori! Återstår att se imorgon!

hondafreak skrev 2008-01-14 15:44:08 följande:
    Halloj W !Det här låter konstigt, men sköter jag mig och äter frukt varje dag , helst 2 st av äpple eller päron, så märker jag enormt väl att sötsuget försvinner dagen efter !!!! Som idag, nu har jag stoppat i mig några Noblesse-skivor, och jag åt ingen frukt igår !! Har testat detta hur många gånger som helst och det ÄR såhär !!!! Testa och se hur det är för dig !!! Jag har 3 kg som ska bort helst före sommaren. Kommer gå på viktväktarkost (bra för familjen, man äter bättre mat då) ett tag tillsammans med gubben som ska ta 15 kg eller så.
  • Waersta

Du är ju inte klok!

Knopan skrev 2008-01-14 15:47:01 följande:
    Kan du inte slänga dom då?
Svar på tråden EN dag utan socker..