Ja, det håller jag i och för sig med om, etikett är ju på ett sätt till för att brytas när man väl känner till den så man vet vad man bryter mot.
Men, jag undrar om inte gästerna kan tycka att man är lite etikettsokunnig. Varför man nu egentligen skulle bry sig är ju en annan fråga. Jag håller också med om att det underlättar och dessutom är det rätt fånigt att kvinnans klädsel avgörs av det som sägs om mannens. Känns rätt förlegat.
blivandefrularsed skrev 2008-01-17 17:11:28 följande:
Man kan göra precis som man vill!!! Det finns inget: "man får inte...". Min kompis hade mörk kostym och aftonklänning när dom gifte sig och det var jättebra! Alla tjejer hade lite finare klänningar på sig (dvs. inte vanliga sommarklänningar som jag tror att man annars tar på sig för att inte bli överklädd om det står kavaj eller dylikt). Vi skriver t o m på vår hemsida: Klädkoden är för honom mörk kostym och för henne aftonklänning, dvs en finare lång- alt. kort klänning.LavendelblommaHåller med malous, det blir mycket lättare som gäst när man vet vilken sorts klänning man ska ha.