• Pumpkin

Behålla mitt efternamn

I all välmening måste jag fråga: Du vet att man inte får ha dubbelnamn längre va? Det man i så fall får göra är att ta det ena namnet som mellannamn och det andra som efternamn, men tekniskt sett blir det inte ett dubbelnamn, dvs mellannamnet har "ingen betydelse". Så att du inte blir besviken sen menar jag, men du kanske visste det redan

niklasbivandefru skrev 2008-01-23 10:40:58 följande:
    Jag kommer att ha dubbelnamn.
    TS: För mig skulle det kännas konstigt att inte heta samma sak i efternamn, men jag förstår de som behåller sina respektive efternamn. Har en del kompisar som gjort så.
  • Pumpkin

Hmm, det där blev konstigt formulerat... Jaja

• Pumpkin

Har du redan dubbelnamn?

Godisråttan skrev 2008-01-23 11:08:00 följande:
    Kan någon förklara för mig?Man får inte ha dubbelefternamn?Kan jag ta mitt ena efternamn som mellan namn?Hur ansöker jag om detta?Kostar det något?(vi ska ta mitt ena efternamn båda två men jag vill behålla det andra också)
  • Pumpkin

Man fyller bara på med det nya

Mrs Fairy skrev 2008-01-23 11:19:46 följande:
    Oj ingen som kommer behålla sitt namn utan att ta hans namn som mellanamn?Måste man "plocka" bort ett av sina mellannamn för att ersätta det med ett efternamn eller fyller man bara på med ett extra?
  • Pumpkin

Haha, lite jobbigt faktiskt

Skottdagen2008 skrev 2008-01-23 11:24:24 följande:
    Tänk att heta Karin Anderssson Karlssson Johansson och så har man 3 förnamn också och inte bara ett:Lisa Karin Maria andersson Karlsson Johansson det börjar likna Pippi Långstrump, haha.
  • Pumpkin

Då får du ju naturligtvis behålla det så 

Godisråttan skrev 2008-01-23 11:49:57 följande:
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-01-23 11:08:43 följande: japp
Svar på tråden Behålla mitt efternamn