2008-08-09 skrev 2008-02-20 17:33:59 följande:
Vi köper inte heller presenter till våra gäster. Vilken bra idé att ha godis i temats färger! Hmm...gäller det bara att komma på goda VITA och LILA godisar!
Hmm... Jag hade för mig att jag skrivit ett svar till dig om godisarna, men det jag måste ha tappat kontakten och inte orkat logga in igen...
Iaf så skrev jag att vi har rosa, vitt och silver som färgtema. Vita godisar är ju ganska lätt. Jag tänkte köra på mintgodis (Mentos), det är ju både gott och fräscht. Rosa får vi se vad jag hittar på, finns ju fruktmentos också i olika färger, men då måste man ju sitta och plocka ut de rosa. Silvergodis tror jag att jag struntar i, finns ju såna där silverkulor för tårtdekoration, men de är inte så goda. Man kanske bara kan strö ett lager i botten på skålarna, för syns skull.
Tips till dig om lila godisar: Viol (tablettaskarna), de ser väl mer svarta ut men är ju lila. Finns även andra violgodisar (på lösvikt), pistoler har det funnits tidigare iaf, jättegoda! Sen tror jag det finns chokladbitar med lila "yta".