• matteve

Stockholmsbrudar

Tjejer, säg ärligt om ni tycker att det här är töntigt. Vi är 5 tjejer som varit närmsta vänner i flera år, och jag vill gärna ge dem ngt litet i samband med bröllopet. Speciellt eftersom jag ska flytta sen. Matt ska ge killarna något också...

www.dogeared.com/mm5/merchant.mvc&Product_Code=879485000412

eller

www.dogeared.com/mm5/merchant.mvc&Product_Code=879485002423&Category_Code=for-friends

(silver eller guld beroende på vad de brukar använda)

Är det för "amerikanskt", om ni vet vad jag menar?

• matteve

Ja, jag har redan uteslutit vingarna.. haha! Tänkte på det med, pärlorna är klassiska! Så, jag kör på dom!

• matteve

www.dogeared.com/ gå sedan in på "pearls of..." Hoppas det funkar!!

AllStared skrev 2008-04-12 09:39:40 följande:
    Länkarna funkar inte för mej men vill ju så gärna se...
  • matteve

Vad kul! Låter spännande!

Godisråttan skrev 2008-04-12 09:44:55 följande:
    Marknads och kommunikationskordinator
  • matteve

Okej, tjejer - sök så här [ "pearls of friendship" dogeared ] på Google, så kommer det upp!

• matteve

Åh, vad spännande! Jag ska vänta med allt som heter bröllop nu tills tentorna är klara.. men ooh, vad kul det är!

Du måste vara såå excited nu! Det är ju inte långt kvar!!

Godisråttan skrev 2008-04-14 10:38:38 följande:
    Nu är det mesta klart!festprogram och vigselprogram är på G.
    Jag har inte hunnit göra/skickat ut de svenska inbjudningarna än, men tänkte göra det innan den 1a maj. O.S.A. är den 1 juni - är det för kort tid? Hmm...

På vägen hem från jobbet idag, hittade jag mina underkläder till bröllopsnatten! Det var Triumph som hade jättefina... Fastnade för ett torsolette set (eller hur det nu stavas). Så fint!
  • matteve

Har lagt in en bild, men den är det en väldigt dålig upplösning på (ska inte gå att kopiera bilden från hemsidan!) Var nästan finare i silver m. pärla. (man får halsbandet i en liten söt påse)

0205 skrev 2008-04-14 21:40:37 följande:
    KOmmer inte in på sidan från google heller ???Så nyfiken nu. Kan du inte lägga in bild i galleriet?
  • matteve

hahaha.. det har vi faktiskt

Hmm... hoppas att jag kan! Skulle vara så roligt att ses igen å få lite uppdaterad info! Har tentaveckor fortfarande.. men, får se hur långt jag hinner...

• matteve

114 dagar här

Åh, vad jag längtar efter honom! Har bokat biljetter till Michigan och LA nu, så jag åker om två veckor! Men.. tyvärr blir det den sista gången vi ses innan veckan innan bröllopet. Jag ska klara mig i 3 månader utan honom... Vi har ju varit så bortskämda innan å setts var 1 1/2 månad!

Kan bara föreställa mig hur nästa gång kommer att vara - jag kommer att vara sååå uppspelt för att vi ska gifta oss, och för att jag får se honom igen.. dessutom ska ca 30 amerikaner komma i samma veva!

Vill gifta mig med min Matt NU!!!

• matteve

Alla nya; välkomna!!

Godisråttan: Ta med dig! Det skulle vara jättekul att få se! Jag önskar också att det bara var 2 veckor kvar (och att jag var klar med all planering!)

Ser verkligen fram emot onsdag, och hoppas att jag kan komma! Beror på hur mycket jag hunnit skriva.

Anyway, ha en bra dag allihop!

• matteve

Tjejer, en fråga: Vad tycker ni om klockan i mitt galleri? Matt tar ju sin examen, så jag tänkte ge honom en klocka med ngn gravyr på baksidan. Han vill nog inte ha en för sportig, eftersom hans yrke kräver att han bär kostym varenda dag... Den är väl inte för "gubbig" väl?

www.brollopstorget.se/hem/matteve/galleri.php

• matteve

FY VAD KUL!! Det måste vara skönt att ha koll på allt nu & bara ha det sista att tänka på. Å det är ju kanon om man hittar assecoarer som man kan använda senare! Det ska jag också försöka!

Tycker absolut inte att du behöver göra läpparna - du har ju redan så fina!! Men så klart om du vill.. men har du gjort det förut så du vet hur det blir? Annars skulle inte jag våga.. tänk om det inte blir som du tänkt dig?

Jag är så avis.. vill gifta mig IGÅR!

Isifer: ja, hur går det med klänningen?! Är du klar?

Jag å min tärna köpte hennes klänning idag - den är bright green! Men såååå cool! Ser inte alls ut som en tärnklänning, men hon kommer att vara så vacker i den.

Godisråttan skrev 2008-04-21 17:15:48 följande:
    Nu har jag inhandlat allt till bröllopet(förutom skor som jag ska köpa denna vecka) och festprogram och vigselprogram trycks imorgon. Köpte ett brett strassarmband, strassörhängen(enkla) och ett strasshalskand på bröllopsmässan på streetmarket i helgen som är jättefint, enkelt med en rad strass och ett hjärta.Är lite osäker om skor då jag funderar på ett par beigerosa med kilklack(som jag kan ha efteråt också) men det kanske blir fel?Väskan köpte jag på sauk en lollipop. Den är i vit med massa glitter på. Jättehäftig(ingen typisk bröllopskuvertväska) Den kan jag använda efteråt då den är supersnygg.Gör naglar 1 maj fransk manikyr med lite skimmer på. Ögonfransförlängning försöker jag boka in men de har så tokiga tider och skulle vilja göra läpparna också (alla mina vänner, familj och sambo blir rasande) Har bokat in en tid men vi får se...Är livrädd men vill ju så gärna.Var på vigselsamtal med nya prästen idag på lunchen. hon var FANTASTISK!!! Åh vilken härlig människa!Ja det var de senaste bröllopsbestyren jag hållit mig sysslosatt med de senaste dagarna...Anmäl till intresseklubben
  • matteve

Hej tjejer! Ser inte ut som det blir ngn fika för min del.. men nästa gång hoppas jag! Ha det så trevligt!

• matteve

Ska du ha bebis?!

AllStared skrev 2008-04-24 11:04:35 följande:
    Helena Johansson skrev 2008-04-24 10:19:01 följande:
    Hihi jag får ta och skippa vinet. :p
    Åh, jag hakar på!! Låter mysigt!
  • matteve

AAAAAAAAAAAAHHH!!! FY VAD UNDERBART! Grattis

AllStared skrev 2008-04-24 16:53:26 följande:
    Hihi ja som de ser ut nu iaf, hoppas pyret stannar kvar där inne bara. :D
  • matteve

Vad mysigt Längtar tills Matt å jag får vårt första! Även om jag vet att det kommer att dröja några år...

Helt underbart väder idag!! Ska in å köpa de resterande korten sen, för jag har inte skickat ut till de svenska gästerna. Måste hinna med det innan jag åker nästa vecka. Är en månads OSA för kort? De flesta vet iofs om det redan...

Ha en skön dag allihop!

• matteve

Åh, vad härligt att du blev nöjd! Vet inte hur sånt riktigt funkar, men två minuter låter snabbt!

Godisråttan skrev 2008-04-25 17:49:17 följande:
    Åhhhh vad nöjd jag blev!Läkaren var fantastisk!Det tog 2 min och blev kanonsnyggt!Först stack han tre gånger sidan, och mitten och då såg det helt naturligt ut inte så stor skillnad men då bad jag han fylla på sidorna och då blev d precis som jag ville. Nu har jag världens plutmunOch kanonpris!Kan rekomenderas!Nu ska jag ut på söder och dricka vin med väninna.Kraaam
    Låter dessutom som din blivande får en jätterolig svensexa!
  • matteve

WOW!!! Lät som den bästa möhippan jag hört talas om - ni måste ha haft det så himla kul!! Skönt att du slapp de där pinsamma inslagen som många råkar ut för (men som ingen vill råka ut för!). Å vilka underbara vänner du har som har lagt ner all denna tid, energi o pengar för att göra din möhippa så minnesvärd!

MINDRE ÄN EN VECKA KVAR!!!

Godisråttan skrev 2008-04-27 07:41:52 följande:
    Så då har man blivit hippad dåFick ett sms kl 11 igår morse. Packa bikini, träningskläder, smink och fina kläder och kom ner till taxin om 20 min. hjälp!Min sambo visste om allt såklart. Jag hade ingen aning!När jag kom ut satt min toastmadame i taxin och det bar av till södertälje. Vi blev avsläppta på ett industriområde där vi mötte mina andra vänner. Sedan skulle vi till ett helt fantastiskt ställe och spelade beachvolleyboll. Det var som man åkte till thailand. Det var palmer och sand och glada lampor. Kanonställe! Vi drack en massa paraplydrinkar och spelade. Sedan hämtade en txi oss och vi åkte till sydpolen där vi hade spa och relax och åt mat. De hade såklart fixat sådan mat jag älskar. Vi fixade oss och sedan blev vi upphämtade av en taxi igen och det bar av till stockholm. De hade bokat en supermysig restaurang typ libanesisk mat med 14 st smårätter. Där hade de dukat upp med vin, champagne och en rosa boa, ett trollspö och en tiara. (princess look alike) Maten var kanon! Bara sådant jag älskar, oxfile, kyckling, halloumi, vinbladsdolmar, kronärtskocka mm Sedan vid 20 åkte vi taxi igen och då till blue moon bar där vi hade ett bord uppdukat med världens fruktfat och spritbord. Spritbordet bestod av malibu och ananas typ pina colada som ä min favvodrink. Allt måste ha kostat multum och såklart fick jag inte betala en krona. Det var en fantastisk dag och kväll och jag är så glad att mina vänner gjort detta för mig! Gifter mig om en vecka!
Svar på tråden Stockholmsbrudar