Inlägg från: limevihreä |Visa alla inlägg
  • limevihreä

Vasa-Brudar?

Hej allihopa!
    Här är ännu ett par från Österbotten. Vi gifter oss 8.8.2008. Bor i Vasa men bröllopet blir i Jakobstad för vi är båda hemmifrån där. Köpte klänningen från Haavemaa i Seinäjoki. Den kommer i början av juni. Kan inte vänta! Mycket bra betjäning och lägre priser än här i Vasa. Om jag behöver sy in klänningen eller göra ändringar så ingår det i priset samt underkjolen! Största tankenöten för tillfället är inbjudningskorten. Söker limegrönt papper med ljus och lykta. Niru Naru har beställt efter nåt i lime och det borde komma på tisdag så vi håller tummarna uppe.

• limevihreä

Vi tänkte först också ha live musik men nu är vi inne på playlist. Vi sitter klistrade vid datorn och sparar låtar som vi tycker skulle vara bra till festen. I kyrkan ska vi ha live musik. Funderar att ha live gitarr eller fiolmusik mellan förrätten och varmrätten så hinner man mingla och smälta maten. Lycka till med bandet. Håller tummarna!

• limevihreä

sturmunddrang
    Vi kommer att överraska våra gäster med nåt annorlunda. Vi har ännu några månader att öva som tur är. Ingen traditionell vals blir det. Kolla youtube, skriv wedding dance, så blir det sväng i benen. Kanske lite amerikanskt men we like.

• limevihreä

Bugg e ju kul! Vi funderade också på bugg då min blivande man har dansat det en hel del(: Vi viste vilken låt vi ville ha och sen har vi bara sett från youtube. Brutit ner dansen i stycken. Övat och tagit nästa stycke. Har varit en massa paus och spolning framåt och bakåt men nu verkar det som vi fått lite rutin i det hela. Hoppas vi inte hinner glömma allt till augusti.

• limevihreä

Bugg e ju kul! Vi funderade också på bugg då min blivande man har dansat det en hel del(: Vi viste vilken låt vi ville ha och sen har vi bara sett från youtube. Brutit ner dansen i stycken. Övat och tagit nästa stycke. Har varit en massa paus och spolning framåt och bakåt men nu verkar det som vi fått lite rutin i det hela. Hoppas vi inte hinner glömma allt till augusti.

• limevihreä

oj! spasm i pekfingret. Kom 2 gånger

• limevihreä

Jag köpte min brudklänning från Haavemaa i Seinäjoki för 785e. Samma klänning kunde man också hyra den för ca 400e. På Boutique Beauty kunde man inte hyra den och priset att köpa var 800 e och ingenting ingick i priset. På Haavemaa fick jag underkjolen med på köpet och eventuella omändringar. Otroligt bra betjäning på Haavemaa och fina klänningar både att köpa och hyra. På Boutique Beauty så sa de att vi inte kunde beställa min m2b:s kläder ännu i och med att bröllopet är först i augusti. Så om jag skulle ha tagit klänningen därifrån så skulle vi ha fått reservera hans kläder först i maj! Helt otroligt! På Haavemaa inga sådana underliga undantag.

• limevihreä

På Haavemaa hyr min m2b jaquette för 150e

• limevihreä

Min klänning finns i mitt galleri på sid 3, sist i galleiet. Bilden är inte den bästa så jag har hittat en som påminner om min men den är av annan tillverkare. Den finns på första sidan i mitt galleri. Min klänning är en Sincerity 3348 och färgen är light gold och den kommer i början av juni. Kan inte vänta! Haavemaas webbsida är: www.haavemaa.fi Lycka till

• limevihreä

Vad har ni tänkt ha för juveler på er? :) Min klänning har inga axelband och är ganska bar upptill så nu har jag börja fundera på smycken. Har någon nåt tips och bilder på snygga halsband? Köpte mina skor i helgen. Är helt nöjd.

• limevihreä

Hej sturmundrang
    Jag har också bred och dessutom lång fot. Jag kan inte gå i högklack utan att vagga som en anka så jag satsar på bekväma skor på min dag. Dessutom så finns det sååå mycket härliga ballerina/låga skor nu i butikerna. Skorna i mitt galleri är köpta från Helsingfors. Kommer inte ihåg vad affären heter. Skorna är av märket Bianco Footwear. Var här om dagen till Andiamo här i vasa och hittade 2 par skor till som jag har hem på prov. Märket är Tamaris och har lite halare botten än min första sko så man kan snurra på dansgolvet som en balerina :) Vita, söta med låg klack och såååå bekväma. Få se om jag köper endera paret. Lycka till!

Svar på tråden Vasa-Brudar?