• Zsarah

Vasa-Brudar?

ska inte gifta mej i sommar men läser lite vad ni skriver:)

• Zsarah

hej, vet någon vad är det för prisskillnad på att hyra och köpa brudklänning vi boutique beauty? (cirka) Håller på och gör upp en budget som bäst:) är ännu över ett år tills vi gifter oss..

• Zsarah

agusti brud skrev 2008-03-11 21:47:55 följande:

Då jag var dit, för ett par veckor sen, så sa hon de inte har så många hyrklänningar mera, för de flesta köper sin klänning.Jag hittade en köp klänning för 390 ?(som jag dock inte köpte), den skulle ha varit billigare än att hyra klänning, menade hon på Boutiqe Beauty, så jag kan ju bara tippa att en hyrklänning skulle kosta från 400 ? och uppåt (medan du får en köp klänning för nästan samma pris).
    okej så med andra ord så lönar det sej att köpa eftersom man kan sälja den sen..Tack ska du ha:)
  • Zsarah

ska passa på att fråga vad det kostar att köpa/hyra en jaquette?

• Zsarah
    limevihreä skrev 2008-03-12 20:24:58 följande:
    Jag köpte min brudklänning från Haavemaa i Seinäjoki för 785e. Samma klänning kunde man också hyra den för ca 400e. På Boutique Beauty kunde man inte hyra den och priset att köpa var 800 e och ingenting ingick i priset. På Haavemaa fick jag underkjolen med på köpet och eventuella omändringar. Otroligt bra betjäning på Haavemaa och fina klänningar både att köpa och hyra. På Boutique Beauty så sa de att vi inte kunde beställa min m2b:s kläder ännu i och med att bröllopet är först i augusti. Så om jag skulle ha tagit klänningen därifrån så skulle vi ha fått reservera hans kläder först i maj! Helt otroligt! På Haavemaa inga sådana underliga undantag.
    aija, ska se om de har någon hemsida så man ser lite vad de har för utbud.

Har ni några bilder på era klänningar, skulle vara kul att se vad ni har valt:)
Svar på tråden Vasa-Brudar?