Inlägg från: sturmunddrang |Visa alla inlägg
  • sturmunddrang

Vasa-Brudar?

Halloj! Finns här flera brudar från Österbotten (Finland) som ska gifta sig i sommar? Vore kul att kunna utbyta tips och ideer..
    Juli-8

• Svar på tråden Vasa-Brudar?
  • sturmunddrang

Vad kul att höra från andra finlandssvenskar! Alltid bra att kunna byta tankar och ideér med någon. Vi har inte berättat åt våra bekanta ännu, så min kära sambo har fått höra på alla mina bröllopsfunderingar. Bra att kunna skriva av sig lite här.
    Söker som bäst ett band/orkester som spelar allt från Elvis, 80-talsmusik, svenska schlagers och bröllopsvalsen förstås. Har kontaktat varenda band som finns på Artistos hemsida, men inget napp. De flesta har förstås spelningar i juli. Känner någon av er till ett bra band i Österbotten? Beredd att betala 1000-lappen, tror att bandet kan göra mycket för stämningen. Lycka till med planeringen!!

• sturmunddrang

Har kontaktat Lionz, de var tyvärr upptagna. Tack i alla fall. Det får väl bli en DJ istället. Löns tydligen att fixa bandet i god tid...

• sturmunddrang

Ska försöka hålla "liv" i tråden. Fick just ett "kanske" från ett band!! Skam den som ger sig. Håller tummarna!

• sturmunddrang

Hej på er!

Sitter och knåpar med inbjudningskorten, t.o.m. på en lördagkväll.. men ganska kul då man väl kommit igång. När skickar / har ni skickat ut era inbjudningskort?

• sturmunddrang

Siktar på att skicka ut dem i början av mars. Ska gifta mig i juli då alla har semester så senare än det går knappast. Save the date kort är vettigt speciellt med tanke på om du gifter dig i semestertider, men håller med dig om att inte många vet vad "save-the-date" handlar om i Ö:botten =)

• sturmunddrang

Kul att det finns alternativ till Vasas dyra bröllopsbutiker. Min klänning, som är väldigt enkel kostade 800? och ändringarna görs i juni, hoppas de har en sömmerska som är bra... Inbjudningskorten har jag börjat på med, men tar en paus från dem idag. Bandet/Orkestern är vårt stora dilemma, väntar på svar från ett idag, hoppas på det bästa.

• sturmunddrang

Playlist låter som ett bra alternativ. Fick svar från "bandet" idag, deras trummis upptagen då vi ska gifta oss, men de lovade att försöka få tag i en annan trummis...följetongen fortsätter, Morr.
    Vi funderar också på att ha Live musik mellan maträtterna och när gästerna anländer till festlokalen, troligen gitarr, för stämningens skull. Hur gör ni med bröllopsvalsen? Vilken vals hade ni tänkt ha?

• sturmunddrang

Limevihreä- jag behöver inte kolla youtube, vet precis vilken dans du menar!!! Hääärligt! Kommer att bli världens överraskning! Och får fart på festen! I like.
    Föreslog liknande dans åt min blivande man, men han ville bespara mina gamla fastrar hjärtattack, som han så fint formulerade det. Däremot kommer vi eventuellt att övergå i en bugg efter halva dansen, går på kurs som bäst.

• sturmunddrang

Blir garanterat succe! Håller tummarna för er!

• sturmunddrang

Hej igen!

Ni som gifter er i Vasa- vilken fotograf ska ni ha?

• sturmunddrang

Har hört om Paschinsky, lär vara duktig. Vad tar hon betalt?

• sturmunddrang

Hej på er!

Hur går det med bröllopsplaneringen? Har själv så fullt upp på jobbet så hinner inte göra mycket för bröllopet just nu. Var iaf idag till Boutique Beauty och köpte en slöja till min enkla klänning, passade oxå på att prova smycken, köpte inga ännu, men lutar mot klassiskt pärlhalsband. Borde kontakta catering firman angående menyn, bekräfta fotograf och vårt "nya" band gav återbud igår, MORR! Så orkestern borde fixas. Hur man sedan ska kunna hitta snygga skor till mina breda fötter är en annan utmaning...
    Nåja, ska och köpa vigselringen på lördag, DET ska bli kul.
    Limevihreä: Var hittade du dina skor?

• sturmunddrang

Hej!

Limevihreä: Tack för tipset ang. skorna, ska ge mig på skojakt när det lugnar sig lite på jobbet. Har tillbringat helgen med att tillverka mera inbjudningskort, efter ett långt samtal med min kära mor beslutade vi att bjuda några till, har en stoooor släkt, men nu borde alla bli nöjda =).
    Låter märkligt att inte din blivande man skulle få hyra sina kläder från Boutique Beauty förrän i maj! Vi har hyrt brudgummens kläder därifrån och gifter oss i slutet av juli. Men köpte min klänning därifrån oxå. Har dock hört att "deras" sömmerska inte alltid gjort det bästa jobbet, men hoppas det är bara prat. Planerar/Hoppas på att få sy in klänningen lite ännu=). Vad bockade ni senast av på listan?

Svar på tråden Vasa-Brudar?