kreativa tips för underbart budgetbröllop
Vi bygger ine hus men spara för att bygga altan till bröllopet...
Man slits melan prioriteringar hela tiden...
Vi bygger ine hus men spara för att bygga altan till bröllopet...
Man slits melan prioriteringar hela tiden...
Paeonia
Det är skönt när man hittar ett sätt som känns "oss" att ha bröllopet på
Detta byggande är inte lätt.
Vi sparar till båda sakerna, inga lån så vi får låna av oss själv mellan våra sparkonton
Känns ju som att altanen varar längre än festen så det gäller att hålla i slantarna..
Vi följer varken bordsplaceringar eller dresscode osv, vi gör bröllopet på vårt vis...
Vi tillhör ju även den förtappade skaran som tänker använda oss av pappertallrikar eftersom vi inte har råd med cateringen eller vi att någon ska stå i diskbaljan...
ja det verklar ju vara en risk man får ta
Mitt bekymmer har varit lite det där med att hitta plastbesktick som håller lite.
Vi är ju väldigt förtjusta i blått och efter ikea i lördag åt vi på Burger king.
Blev helt såld på deras härligt frostade blå bestick.
Min kompis höll helt med vilket resulterade att han for fram till kassa och bad att få köpa 50 av varje, och det fick vi så nu har jag knivar, gafflar och skedar köpta på burger king till mitt bröllop för 45kr som min kompis dessutom betalade.
Jag var helt överlycklig, snacka spartips...
Men nu är jag nog verkligen en av bottenkryparna eller vad tror ni
Mina burger king bestick är det jag är mest nöjd med hitills förutom min klänning
Fast jag kanske inte ska tala om för folk hur jag har fått tag i dem
Har ett litet tips att delge:
Jag håller med om att det är lite roligt att få vara kreativ til liten kostad, jag såg nyss värkden sötaste isbitar med små blå blommor i gurkört tror jag den hette, en krydda men blommorna smakar inget.
Så nu kom vi på att sådana ska vi ha i bålen.
Väldigt fina och passar vår förkärlek till blått.
Hoppas nu bara tt jag hinner odla fram dessa till juni, på onsdag ska jag leta frö...
Kallt kaffe
Är dessa två örter samma sak?
Eller finns det två liknande?
Stod gurkört i trädgårdskatalogen...
Förvirrad..
paeonia
Men tror du det fungerar att odla dem så de blommar till midsommar?
Lysrör var det ja, jag har ett ljus sovrumsfönster.
Har vårlängtan så jag har planterat påsklijor i kruka, de har kommit upp ca 5 centimeter
Skulle skriva adresser på kuverten men skrivare bara drog dem rakt igenom utan att skriva nåt på dem.
Tills slut kom på ett sätt att lura den, satte kuvertet på ett papper med en tejpbit och vips så funkade det
Tonårsmorsa
Det kan nog bli fint med Jordgubbar oxå...
Skulle nog ha lite större istärningset, kollade ikeas men de tyckte jag inte om.
Andra förslag?
Har hittat min gurkört nu, mars-april plantera, blomma juli-augusti.
Måste få dessa att blommai juni tror ni det funkar?
Paeonia
Då är det nog bäst att sätta lite fart och inte sitta här vid bt och hänga
Har vi slut på kreativa tips eller vad har hänt????
Det låter väldigt finns, jag har oxå funderat på det men har bara kantiga stenar här ikring.
Däremot ska jag ha löv mos bordsplacering, skriva med silverpenna på dessa.
Smidigt att göra samma dag, så inte bladen rullat ihop sig när gästerna kommer.
Ska prova olika löv innan så jag vet om de håller sig olika.
Med andra ord ligger ekarna illa till på midsommarafton