Inlägg från: Vinterbruden 08 |Visa alla inlägg
  • Vinterbruden 08

Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??

Hej hej..
    är svensk och bor i norge (planerar bröllop) och undrar om vi är fler här...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 08:27
    SVENSK TRÄFF I OSLO
    7 MAJ PÅ ODEON kl.19.00

Vi ses där tjejor!!

• Svar på tråden Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??
  • Vinterbruden 08

Kul!! Går perfekt, mamma är finska så då¨är vi ju nästan samma skrot och korn.. Ska ni gifta er i Oslo? Vi ska hem till sverige för själva bröllopet men planeringen får jag ju ta härifrån..

• Vinterbruden 08

Just nu bor vi på røa men köpte oss en lägenhet i en fyra mansbolig(? ) igår på Abildsø så det blir flytt på oss i mitten på mars.. Vart bor ni? Var kommer du ifrån?

• Vinterbruden 08

Såg att du också hade barn.. Våran dotter blir 2 år nu i februari..

• Vinterbruden 08
    Hasselmus skrev 2008-02-11 00:00:02 följande:
    Ett svenskt par till här. Vi ska gifta oss i sverige dock...
    Vi gifter oss också i Sverige så distans planering här också När ska bröllopet stå?
  • Vinterbruden 08

Ja det förstår jag.. Än så länge har det gått väldigt fint, men vet att man kommer vara lagom stressad tiden före bröllopet.. Men det skulle man kanske vara oavsett..

Var i Oslo bor ni någonstans då? Ska ni bo kvar här eller flytta hem som så många andra?

• Vinterbruden 08

Bridezilla Light skrev 2008-02-12 10:23:43 följande:

Här är en till från Oslo.. :) Jag gifter mej också i Sverige, i juni. Börjar känna mej lite smått stressad...
    Välkommen välkommmen Då har du säkert den mesta planeringen avklarad?? Har du massa tips på bra butiker och sånt här i Oslo?
  • Vinterbruden 08

fjärde året, så tiden går fort... hmm skor ja har du varit och sett på bröllopsbutikerna här i oslo? Har inte börjat leta detaljer ännu.. Men om du ska på bröllopsmässan på spektrum på lördag så får du säkert massa tips Jag tänkte gå ditt och typ vinna mitt drömbröllop eller bröllopsresan eller nåt Hade ju varit helt fantastiskt!!

• Vinterbruden 08

Ja i London kan du säkert hitta fina skor.. Tror nog inte att jag heller satsar på typiska brudskor utan hitta ett par snygga vita skor som är sköna att gå i också.. Ska ju ha på mig som hela dagen och har väldigt lite lust att få ont i fötterna.. Såg faktisk idag att House of Oslo också ska ha bröllopsmässa 1 mars tror jag det var.. Hon modellen som har brudsalongen agape är tydligen hon som håller i det..

Ha en fantastisk resa till London!!

• Vinterbruden 08

Åh neeej bröllopsmässan var en besvikelse, trodde jag skulle komma hem med massor av insperation men nada.. Modevisningen var ju fin och det var väl ok allt i allt men inte mer en det.. Största misslyckandet hade dom när det skulle vara vinstutlottning.. Då stod det på alla lappar att man var tvungen att vara på plats för att få sin vinst men bara 2 av ca 15 vinnare var på plats...

Men jag ger House of Oslos bröllops mässa en chans också

Bridezilla Light det fanns i alla fall massor av skor på mässan

• Vinterbruden 08

Tjejor!! Var är ni???

• Vinterbruden 08

Japp!! Jag ska ta med mig dottern Gubben är borta hela helgen och jag måste ändå in till stan så

Det ska bli spännnade...

• Vinterbruden 08

Kan vi blåsa liv i den här tråden igen må tro??

TJEJER!! Hur går bröllopsplanerna?

• Vinterbruden 08

Jag kan också under vecka 19. Om vi tar det under veckan, drar tilk Kina den 11:e så helgen vill jag vara med familjen men ons eller tors på tex Odeon, finfin uteservering där man kan ta både kaffe o öl? Evig optemist här som drömmer om solfyllda dagar!!

• Vinterbruden 08

Ja och annars så går det ju att sitta fint inne också

• Vinterbruden 08

Ja Odeom ligger på majorstua, ganska långt ner.. Jag jobbar också till 16. Jobbar som marknads ansvarig Men kasnke vi kan säga runt 17?? Eller blir 18 bättre?

Ja just det, har varit här i 4 år nu, har fastnat

• Vinterbruden 08

Fint.. Jag skriver i gästboken till Hasselmus och AnnasBröllop också och berättar om den planerade träffen

• Vinterbruden 08

Ja Carrosan det blir du, jag, EnaOnline, BrideZilla och så får vi höra om Hasselmusen kan också.. Hittills så är det bara Anna som inte kunde i våran Oslo tråd..

Förresten KUL att du har hittat hit!! När ska ni gifta er?

Tjejer vi spikade Odeon kl 19. Onsdag nästa vecka då (alltså inte nu men nästa)

• Vinterbruden 08

Uppsummering på vilka som kommer då

Träff 7 Maj kl.19.00 på Odeon

Vinterbruden
    Bridzilla light
    EnaOnline
    Carrosan
    Nora080809

Anna kunde inte den här gången, men är det någon som har hört från Hasselmusen?

Ska bli riktigt kul att träffa er tjejer och få prata lite svenska igen!!

• Vinterbruden 08

Grattis EnaOnline!! Nu kan du starta ordentligt med planeringen!!

Svar på tråden Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??