Inlägg från: Bridezilla Light |Visa alla inlägg
  • Bridezilla Light

Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??

Här är en till från Oslo.. :) Jag gifter mej också i Sverige, i juni. Börjar känna mej lite smått stressad...

• Bridezilla Light

De stora sakerna som klänning, inbjudningar, lokaler etc är ordnade... men fortfarande mycket detaljer som är kvar. Bl.a. en av de viktigaste för mej, skorna ;) Har tyvärr dålig koll på butikerna i Oslo... har ordnat det mesta vid besök i Sverige!
    Har du bott här länge? Jag har vart här ett år snart, tiden går fort :)

Vinterbruden 08 skrev 2008-02-12 10:27:16 följande:

Bridezilla Light skrev 2008-02-12 10:23:43 följande:Välkommen välkommmen Då har du säkert den mesta planeringen avklarad?? Har du massa tips på bra butiker och sånt här i Oslo?
  • Bridezilla Light

Åker till London i helgen så jag missar bröllopsmässan, synd för det har vart riktigt roligt! Hade vart helt fantastiskt ja att vinna hela bröllopet! Skönt att slippa tänka på att hålla budgeten ;)
    Har inte kollat i brudbutikerna efter skor än, förutom den på Majorstua men där hittade jag inget bra.. Vet inte om jag ska ha typiska "brudskor" så jag ska hålla utkik när vårskorna dyker upp, och i helgen! :)

Vinterbruden 08 skrev 2008-02-12 10:42:49 följande:

fjärde året, så tiden går fort... hmm skor ja har du varit och sett på bröllopsbutikerna här i oslo? Har inte börjat leta detaljer ännu.. Men om du ska på bröllopsmässan på spektrum på lördag så får du säkert massa tips Jag tänkte gå ditt och typ vinna mitt drömbröllop eller bröllopsresan eller nåt Hade ju varit helt fantastiskt!!
  • Bridezilla Light

Hallå alla! :) Hur går det med planeringen? Jag har kommit hem från London, hittade inga skor men däremot en väska! En sak till att bocka av iaf... :)

Vinterbruden: Hur var bröllopsmässan? Fick du några bra idéer?

• Bridezilla Light

Hej! Mycket på jobbet så då har bröllopsplanerandet fått vila lite :) Men nu är jag väldigt laddad inför bröllopsmässan imorgon! Någon mer som ska dit?!

• Bridezilla Light

Bröllopsplanerna går framåt här! :) Det som är kvar är att sy in klänningen, fixa smycken, bordsplacering, festprogrammet och dekorationer.. Hade en period då jag ordnade massor, sedan tänkte jag att det var lång tid kvar och tog en paus. Men nu är det dags att ta tag i det igen :)

EnaOnline: Tycker det låter som bra idé för meny! Jag hade också gärna träffas på ett fik ngn dag! Eller en pub ;)

• Bridezilla Light
    EnaOline skrev 2008-04-27 17:02:35 följande:
    Bridezilla light! Ska ni gifta er i oslo, sverige eller någon annan stans?? fika eller en öl hade suttit fint! :) inga fler som också vill, hade varit kul med ett gäng!
    Vi ska gifta oss i Sverige, så har blivit planering på distans men det har funkat rätt bra :) Förutom all byråkrati... lite jobbigt när skatteverket inte har koll på sina egna regler :P

Är borta nästa helg men kanske kan ta en träff v.19?!
  • Bridezilla Light

Ons skulle passa bra för mig med! Odeon låter trevligt med! Måste ju vara optimist med och hoppas på fint väder :D

• Bridezilla Light

jag jobbar till 16, så efter det någon gång passar för mej! jag tror att odeon ligger på majorstua, rätt långt ner mot stan.. fast jag kan ha fel :) jag jobbar som ingenjör, har vart här lite över ett år nu!

• Bridezilla Light

18 tycker jag låter bra!

• Bridezilla Light

Perfekt! Ska bli roligt :D

• Bridezilla Light

Okej, så den 7:e maj kl 19 ses vi på Odeon! :D

Svar på tråden Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??