Några svenskar i Oslo som planerar bröllop??
åå jag har tittat en tråd som jag inte trodde fanns! :) Får jag vara med? vi bor också i Oslo! Vi ska dock gifta oss här... :)
åå jag har tittat en tråd som jag inte trodde fanns! :) Får jag vara med? vi bor också i Oslo! Vi ska dock gifta oss här... :)
Det hade varit kul att träffas ett gäng svenskarsom bor i Oslo och snacka bröllop?? på ett fik eller något liknande? Jag tycker också att vi borde få igång denna tråden, jag känner inte mycket folk här i Oslo och det är väldigt trist!
Här är enbart klänningen fixad:
Planering på överraskningsbröllop för anhöriga, vi måste helt enkelt hålla det hemligt och överraska p g a mina kära ganska kontrollerande svärmor. Först hade vi tänkt gifta oss utomlands och inte ha hennes med alls, men 1) hon kommer bli totalt galen 2) Hur knäpp hon än är så kan hon ju också vara snäll ibland 3) Vi är panikslagna över vad hon ska kan tänkas säga/ göra på bröllopet, vi vill verkligen inte bröllopsdagen sla förstöras av någon negativ varelse, därav, överrasknings bröllopet, då kommer hon förmodligen bli skitglad osv, och kommer med kommentarerna några dagar senare, och kan inte under några som helst omständigheter försöka ta över/ kontrollera bröllopet!
Jag och blivande brudgummen, pratade igår om hur vi ska lösa detta, och då hade vi tänkt, se till att lura hit familjen och låta de gå på sightseeing och slutligen komma till vår kyrka och se oss stå där i brudklänning och kostym väntandes på dem. Vi hade tänkt kanske ha brudtärnorna väntande på dem, med inbjudningskort i handen eller något liknande.Vi tänkte säga till dem hur viktigt det är att de kommer hit, för vi har någon viktigt att dela med oss, men inte mer än så..
Kom gärna med förslag!
Vi ska ha ett litet bröllop, bestående av sju gäster och så jag och blivande brudgummen. Enbart allra närmaste familjen och vännerna!
Angående middagen, eftersom vi är så få, så blir det förmodligen äta hemma hos oss, då vi lagar middagen, det är ju så får personer så det borde gå bra. Och köper tårtan. KAn man ha förrätt, huvudrätt bestående av smörgåstårta, med lite vin till, och sen efterrätt (tårtan) och en massa exotiska frukter doppat i choklad? Jag är en matlagnings freak så jag skulle älska att göra detta med hjälp av brudgum, brudtärnor och marshalk? hihi ??
Berätta era planer! ;)
Angående inbjudningskort, tackkort osv, så har jag en sambo som är fantastisk på att designa, så det fixar han! Och fotograf så blir det sambos arbetskamrat. Smink (hos makeup artist 590 NOK, där en gratis provsminkning ingår!
Frisyr tänkte jag fixa på frisör skolan här i Oslo.
Gåvor till gäster och tärnos osv. är också fixat!
Det som återstår:
Är boka kyrka
Ringar
Slöja
underkjol
kostym
skor
tårta
musik
eller ska man ha efterrätt innan tårtan?
Bridezilla light! Ska ni gifta er i oslo, sverige eller någon annan stans?? fika eller en öl hade suttit fint! :) inga fler som också vill, hade varit kul med ett gäng!
jag hänger gärna på jag med! vilken tid? ska kika hur jag jobbar den dagen, men det ska nog gå bra ;) Och var ligger odeon? :)
alltså vilket skitväder det är idag! uff! jobbar ni alla här i oslo eller gör ni annat? pluggar? jag jobbar på förskola jag!
vi har bara bott här i 6 månader ;)
å så kul! :)
Annas bröllop 2008 vi får ordna en träff när du kommer tillbaka också ;)
Kan inte TS skriva tid o datum och var vi ska träffas i den blåa rutan.. om du förstår vad jag menar ;)
Hej Carrosan! Välkommen, självklart får du hänga med för mig i a f ;)
gud så kul! jag längtar till dess! :) nu är datum bestämt, det blir den 12:e Juli ;)
Tack vinterbrud! :)
nu börjar jag bli lite nervös ;)
tack! det ska verkligen bli kul att få prata svenska med andra än sambon, hihi och sen få höra era planer! ;)