Inlägg från: Blondie77 |Visa alla inlägg
  • Blondie77

Budget-brudar se hit! (2009)

Mitt budget tips är att ha buffe! Det finns massa pengar att spara på maten och jag tror gästerna är precis lika nöjda (om inte ännu nöjdare) med att få tex som vi ska ha, fläskfile, kycklingfile, potatisgratäng, sås, sallader, bröd och smör som om dom skulle få en 3 rätters middag där dom knappt kan uttala vad soms tår på menyn (vem tycker egentligen att, reninnalår med terrine på spetskål och kålrot samt lingon och äppelkompott, låter godare, inte jag iaf)

Jag kommer med hjälp av familj förbereda maten 1-2 dagar innan förutom salladen och brödet bakar jag i förväg och har i frysen. Sedan kanske vi hyr in några ungdomar som tar hand om disken och att fylla på buffen. Som sagt just med maten finns massa pengar att spara!

Vårat bröllop kommer på ca 25.000 och då är vi 60 gäster med fri mat och bar som även har groggbord vilket en del sparar in på och tar bort, vi kommer ha vickning på kvällen. Jag har en ny fin klänning (finns i mitt galleri) och han får en ny kostym, vigselringar, dekor, trycksaker, favorus till gästerna (silverörhängen i giftbag till damerna och ciggarr till herrarna), övernattning, tårta.mm....det enda som inte är inräknat är bröllopsresan men ev kommer jag kunna klämma in en weekend någonstans i den budgeten om jag hittar nått bra. Vi bygger hus så vi har inte tid elelr råd med en resa nu.

Ska ju tillägga också att jag har en kompis som ska fota, en annan som gör mitt hår, skor, smink, parfym, halsband ska jag ta sånt jag redan har. Så det var mina budget tips..lycka till!

ps har du möjlighet, köp alkohol i tyskland....genom det kan man också spara många sköna tusenlappar.

• Blondie77

Tackar! Vi håller på att bygga hus och gör det mesta själva, det har resulterat i att man gör upp budget för precis allt så man har ju fått lite träning....men jag får väl ta upp saken närmare den 2 augusti och se om jag hållt min budget men jag tror faktiskt det för redan nu är den avrundad uppåt med några tusen. Har iofs räknat med en ring för 3000 kr i den budgeten och iom att jag inte valt ring än är ju det en post som lätt kan bli lite dyrare, vi får se men jag tror det ska funka och för den sakens skull har vi ju inte dragit in på nått viktigt, man får inte bli dumsnål och spara in på saker man kanske egentligen velat ha. Som jag skulle aldrig kunna tänka mig att ha betalbar, visst är det smart och ekonomiskt men nej! mina gäster ska inte behöva betala nått när jag bjudit till fest :)

• Blondie77

Det är bra, stå på dig!!! Jag hade hellre inte haft någon fest alls än att ta ut kuvertavgift.....tror inte heller att jag skulle va så sugen på att gå på ett bröllop som hade kuvertavgift oavsett om det va en nära vän eller släkting, tror iofs inte jag kommer hamna i den sitsen för mina vänner är inte den typen :)

Svar på tråden Budget-brudar se hit! (2009)