Inlägg från: Bluebride |Visa alla inlägg
  • Bluebride

Budget-brudar se hit! (2009)

är ni tvungna att fixa ett bröllop ur budgetklassen? Hur klarar ni av att spara något?

Mer intressant om ni inte har så mycket hjälp runt omkring.

Behöver så mycket tips det går.

• Svar på tråden Budget-brudar se hit! (2009)
  • Bluebride

Vi kan inte spara alls, vi lever på bristningsgränsen, vilket gör att vi inte kan spara en krona. Jag försöker nu dessvärre ta svartjobb eller småjobb. Så nästa månad ska jag stå som krokimodell, pröva i alla fall. Jag ska börja skriva texter om kläder till hemsidor osv. Hoppades få in lite där så man kunde spara till bröllop. Eftersom detta är mitt andra bröllop (det första blev inte av) så har jag hela min utstyrsel klar redan. Vi gifter oss i gnesta, så det är en bit utanför sthlm. Jag satte ut en annons på eniro igår om någon bra smink och hårkunnig skulle kunna hjälpa till, värt ett försök. Jag skulle helst vilja åka häst och vagn, men den drömmen verkar jag få skippa, vilket gör mig ledsen. Jag vet inga bönder i närheten heller som man skulle kunna fråga och jag är extremt blyg så det vågar jag inte fråga om.

• Bluebride

vi ska också ha buffe, vår kompis kunde fixa kött billigare från sin bror.

• Bluebride

jag vill inte heller ha kuvertavgift, det vill min sambo, men jag vägrar

• Bluebride

min sambos syrra gjorde det och han tycker det är en bra ide, men det tycker inte jag.

• Bluebride

jag är arbetslös och varit det sem maj05 så svart är lite vad jag söker just nu för ingen vill anställa mig

Utomlands 2008? skrev 2008-02-03 02:03:32 följande:

Bluebride:Förslag: Istället för svartjobb kanske du kan kolla runt efter ett anant riktigt jobb med bättre betalt? Kanske ingen bra idé om du inte varit anställd så länge där du jobbar nu, men generellt är det bra att byta arbetsgivare... Grunden när det gäller sparande: Spara direkt när pengarna kommer in.Det går inte att vänta till dagen innan mnästa inkomst trillar in på kontot utan man måste sätta undan pengarna direkt och sedan är det självklart INTE tillåtet att nalla av dem - oavsett vad det gäller! Det är ofta möjligt att spara mer än man tror då, för man rättar sina inköp efter det sedan.Andra spartips (fast det ovan nämnda är det mest grundläggande) som var för sig och vid varje enskilt tillfälle kan tyckas handla om småpengar men totalt sett under något år handlar om många tusenlappar:Matlådor till jobbet istället för lunch utecykel/buss istället för bil: gäller till mataffär, jobb o hälsa på vänner m.m. Givetvis beroende på var man bor osv, men i möjligaste mån.Skippa alla onödiga inköp; godis, cigaretter, alkohol, kvälls-/veckotidningar, lokaltidning, pizza från lokala pizzerian/McDonal's osv.Tänka efter innan varje litet inköp om det verkligen behövs OCH aldrig handla när man är hungrig eller behöver trösta sig/uppmuntras...
  • Bluebride

som jag skrev ovan, jag har inte fått jobb på två år

Mary81 skrev 2008-02-03 13:04:40 följande:
    Blubride??Varför svartjobb?? Varför ska inte du vara med och betalaskatt som alla andra för att du drömmer m bröllop???Jag förstår precis hur frusterande det är jag och min sambo planerar att gifta oss i sommar och är nyut exade, trodde vi skulle ha jobb på direkten och möjligheten att lägga undan massor med pengar nu blev det inte så utan vi får forstätta söka och ev sjutabröllopet till hösten, men faktum är att det är ett i-landsproblem, att inte betala skatt är fegt och ohört omoraliskt när vi byggt upp ett system där vi hjälper varandra ex kan stanna hemma med våra barn när de är nyfödda i ett år, det är inte många länder där man får göra det... men om folk jobbar svart kommer det inte kunna forstätta, fy på dig, hoppas du kommer på bättre tankar och tar dig ett vit jobb och kan gifta dig med gott samvete
Svar på tråden Budget-brudar se hit! (2009)