• Zoria

Jag är nöjd med mig själv!

Hej!
    Kan inte låta bli när jag sera alla dessa rubriker och inlägg om bröst, bantning m.m.
    Lyckan kommer inte om man går ner 5 kilo till eller får större bröst. Jag har storlek 85A som är nästen helt omöjlig att finna när jag ska köpa en ny BH.
    Men jag är inte missnöjd med mig för det. Jag ser det mer som ett fel på butikskedjorna som försöker få in oss i konstiga ideal. Jag har underbara bröst och en underbar kropp!
    Gi, nutrilett m.m. hjälper inte. Man måste börja med sig själv inuti kroppen innan börjar med det yttre och tro mig när man väl mår bra inuti kommer kroppen automatiskt på olika vis även börja må bättre utanpå!

JAG ÄLSKAR MIN KROPP!
    bästa bantnings tipset ni kan få! :)

• Svar på tråden Jag är nöjd med mig själv!
  • Zoria

Vill absolut inte klanka ner på någon! Det leder inge vart utan vill bara visa ett annat perspektiv på saker och ting :)

Sen finns det absolut de med hälsoskäl men jag tror även de måste granska sig själva till varför man då sitter i den sitsen. Jag gick ner 25 kilo när jag var 16-18 år och det var kilon som jag inte ens försökte få bort utan det försvann automatiskt när jag började må bättre psykiskt. Och jag har upptäckt att jag börjat hamna i samma bana som förr och då ifrågasätter jag mig själv hur jag egentligen mår och det svåraste man kan göra är att ifrågasätta sig själv och hitta rätt svar.

Så jag har börjat ändra mina vanor idet vardagliga livet. Dansar mer istället för att gå på gym m.m. som inte alls ger mig någon lycka. Efter ändrade vanor m.m. så har jag börjat må mycket bättre igen : )
    Försöker varva ner och alltid tänka vad JAG vill.

Men alla gör de själva vill jag menar mer kanske bara fråga sig själv varför jag vill ha större bröst? Om svaret är för min egna självkänsla. Då kommer frågan varför för din egna självkänsla? Eller som att jag måste gå ner i vikt, varför? För hälsan? Men varför har du då utsatt din kropp i den situationen så att din kropp ligger i riskzonen? Varför lever du på det viset som gör att din kropp inte mår bra? Jag tror mycket på att våran kropp är sammanlänkat till det psykiska mer än vad vi tror.

Om man har silicon säger det att man inte är helt nöjd med sig själv och varför är man inte nöjd med sig själv? Ta reda på det. Är det för att det känns som alla ens polare är perfekta och du kan inte leva upp till dem? Eller för att du blev mobbad sen du var liten för att vara plattbröstad? Om man har en bra självkänsla bryr man sig inte ens om de tingen. Om man mår bra så behöver man inte allt det där. Utan man är glad för det man har och är och varför kan inte du känna så om jag har små bröst och har för mycket av det goda?

Oj vad långt det blev :)

• Zoria

Blomsterbrud

Guud jag känner med dig... fy. Det är en annan sak när man inte kan påverka det som händer så i ditt fall förstår jag att byta skepnad på det viset när man själv inte är med på noterna måste vara JÄTTEsvårt :( Fy fan, håll ut och jobba på! Sen är det klart att du känner en osäkerhet när du inte är van med den kroppen som du nu har men det låter som du har koll på situationen och jobbar för att bli ett med din kropp igen... jösses låter som en hippe ;)

Åhhh sen känns det såååååå skönt och se att det finns fler som känner som mig! TACK :D alltid härligt när man blir medveten om att man inte är ensam..

Svar på tråden Jag är nöjd med mig själv!