Barnkarusellen
Åh - äntligen gick det att komma in och läsa. Har försökt i 3 dagar nu tror jag, efter att inte ha hunnit läsa klart i fredags.
Vi hade besök av farmor, plastfarfar, faster och kusin till Mindre i lördags, några stannade till söndag. Attans vad tröttande det var. Jag har verkligen svårt att gå i från och lägga mig när vi har gäster - fast jag borde.
Tog med Mindre till läkaren idag för att kolla upp om det är något med magen som gör henne orolig på kvällarna. Inget problem där, förmodligen en släng av kolik, dvs ingen orsak finns. Men läkaren tyckte att man borde förbjuda folk att besöka nya föräldrar mer än en timme i taget... Antar att vi varit dåliga på det där med att begränsa - det är så lätt att vilja så mycket. Men eftersom vi blir trötta lätt och nog smittar Mindre, så kanske vi borde tänka oss för.
Annars verkar det hända en del här inne...
Lappis - en otroligt massa lycka till inför nästa IVF-omgång. Härligt att CvL var trevliga och tillmötesgående. Man behöver verkligen inte möta otrevlig personal i ett så känsligt ärende!
BS - hoppas att du och maken kan hitta tid för varandra och lite till huset när hans reso är över. Kan ni inte boka in det med dina föräldrar redan nu? Jag skulle inte sätta att tilltro till att nya sängar löser alla sömnproblem (det gör ni säkert inte heller) - utan försöka hitta andra lösningar så länge (typ gympa, kvällspromenader, stretching, barnfri natt etc).
Page - strongt gjort att komma igång med gympandet. 2 månader på soffan kan ju sätta sina spår. Heja heja!
Muggles - visst hade ni en Brio Nova också? Den är verligen tungkörd i affärer - men super i terrängen. Och attans klumpig i bilen. Ändå har vi en jättekombi. Det blir något mindre sen när bebisen sitter. Jag har en kompis som kör Teutonia Spirit och är sjukt nöjd med den som hon själv säger. Fast den verkade rätt tung i backarna den med... Teutonia Fun är superlätt att styra runt i affärer - har prövat en kompis vagn.
Och - nu är det matpaus för Mindre.
KRAM ALLA!