Inlägg från: Nu är jag fruLlan |Visa alla inlägg
  • Nu är jag fruLlan

Barnkarusellen

Hejsan tjejer
    Hur har ni det?
    Känner mig extremt mycket som en smygläsare trots att det var jag som startade den allra första tråden för ett och ett halvt år sedan. Men tyvvär känns det inte som man är välkommen här länge
    trist men så känns det...

Nåja lite har jag smygläst och just nu tänkte jag faktiskt skita i att man kanske inte är så välkommen och skriva ändå ha ha ha
    så lätt slapp ni inte fruLlan

telis förstår att du plockat ägg Hoppas verkligen att det går vägen nu.
    Och som alltid så hoppas jag så oooootroligt mycket för lappis skull.

Cicci: Hääääääärligt att victor verkar sova lite mer nu i ny säng och allt. Vi måste ses näst6a vecka! för länge sen.

angående viruset som snartis skrev om (hej hjärtat ) så låg en i min föräldragrupp på sjukhus för det och då sa läkarna att dom hade sett att det viruset kunde smitta upp till 3 veckor efter att man fått det och att feber osv skilhjer jätte mycket åt från fall till fall. Så akta er!!!!!

Annars så är livet helt super underbart toppen. Jag sitter och planerar att vara hemma länge än planerat för att det är så kul att vara amammaledig. Vi får se vad jobbet säger... fast det skiter jag faktiskt i.
    Borren är världens snällaste unge. Man får jobba lite med honom visst men såååååå snällt. Han sover som vanligt i sin säng sen 21 och ingen risk att han vaknar innan 03 så hät sitter jag framför brasan och dricker vin
    Största problemet är vel att han inte vill dricka vatten ur flas
    ka och att jag har så sjukt mycket mjölk sån att jag får mjölkstockning. Men jagh antar att det är lyx problem. Och det är inget vi inte kommer kunna fixa till med lite jobb. Borrens pappa är faktiskt såååån sjuuuuukt bra pappa.

Nåja. Vet inte om nån var iontresserad av en gamlings rapport... men men

Vickan förresten grattis till att ha köpt hus. Sjukt kul!

Näe ni
    nu vill maken krypa till kojs och det är kanske dags även för mmig.

Puss på er

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer
    Måste bara gå in och kommentera lite. Inte så kul för jag gör det för att jag känner mig ledsen.

Jag skrev ett inlägg förra helgen som handlade om hur jag och borren har det nuförtiden OCH så skrev jag även att det är tråkigt att man inte riktigt känner sig välkommen i tråden längre. En känsla som jag har delat med ett par tre andra "gamlingar" i tråden.
    Och jag var sedan inne nån dag senare och blev så glad över att flera skrev att jag inte skulle känna så. Jag skulle verkligen kommentera detta (svaren) och skriva lite mer och bla annat svara på litens fråga om sovtips osv. Men jag har inte hunnit.

Jag har så fullt upp hela tiden med olika aktiviteter och sitter aldrig framför en dator plus att jag varit på landet där jag inte har någon dator. Så det hela blev inte av.

Så idag så fick jag höra av några jag umgås med härifrån tråden att lappis hade skrivit att jag varit inne och skrivit ett surt eller otrevlig inlägg eller vad du skrev. ingen av dessa tjejer hade tyckt att mitt inlägg var otrevligt eller surt och det var heller inte min mening att vara.

Så jag blev faktiskt ledsen över att uppfattas så. TRist att du tycker at jag är en "surkärring" lappis. Jag var inte alls sur och det är ju trist att uppfattas som så då. Känslan av att inte vara välkommen bestod i att de få gånger man kommit in och skerivit något här på sistone så har ingen ens kommenterat det. Man har varit helt osynlig. Men sur har jag inte varit över detta och det var inte meningen att mitt lnlägg skulle ge sken att jag var det heller.

Usch jag vet inte varför jag känner mig så ledsen över detta nu. Kanske för att jag kände mig så glad när folk skrev att jag absolut ska känna mig välkommen här. Det fick mig att känna att jag kanske skulle försöka komma in lite oftare. Men det känns ju inte som någon ide nu när jag ändå bara uppfattas som sur
    usch inte alls någe kul.

förlåt

Så sorry alla som uppfattat mig som sur

Men jag måste bara skriva ett par kommentarer innan jag försvinenr.
    UNDERBART att se Nenne i tråden igen. Du är en såååån underbar energikick gumman!!!!! Bara den bilden du har som sybol gör e glad tilloch med.

Vickan: både nytt hus och nytt jobb.... nu är det verkligen bara bebben kvar
    grattis gumman.

Liten: hade en del synpunkter och tips om sömn, kanske kan ge de nån gång.

telis: återigen såååååååå leden för din skull.

Zozo: så underbart att se min gamla häxkompis åka kvast även i denna tråden. Och nu även på tjocken!

Cicci, snartis och kokosflingan. tack för idag. lika trevligt som alltid. Älskar er tjejer.

• Nu är jag fruLlan

lappis
    OJ hoppsan
    Det var ingenting nån har sagt som jag menade utan ett inlägg här i tråden ett gäng sidor tillbaka där du skrev att du efterlyst någon men istället hade jag varit inne och skrivit ett surt inlägg. Så det är ingenting du sagt till nån på mornington.

och surkärring har du absolut inte kallat mig. Förlåt att jag skrev så utan det var mitt ord för hur det kändes som att du uppfattade mig.

Men sorry. Jag kanske inte skulle ha kommernterat det hela . KSn vi inte bara lägga ner det hela. Jag vill inte heller att det skal bli nån pajkastning i den här tråden. Den har varit så fri från det och det har varit så skönt.

Så sorry. Jag blev bara ledsen över att jag uppfattades som sur. Och jag är inte sur och surkä'rring var HELT min beskrvning av mig och absolut inget du nämnt. Bara såd et är klart.

Jag kanske var lite för känslig som kommenterade det här över huvud taget. det kanske hade varit bättre om jag låtit bli.

Sorry lappis.
    Okej skaka hand?

• Nu är jag fruLlan

Mugglan:
    Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade jag ju tänkt komma in tidigare i veckan och kommentera att folk skrivit att jag visst skulle känna mkig välkommen och skriva i tråden. Det skrev jag ju...

Sen undrar jag...
    vaddå inte kommenterar andras inlägg
    om jag inte ser fel så finns det både kommentarer och hälsningar i inlägget ovan...

Räckte inte dom?

• Nu är jag fruLlan

Ja det var kanske ett trist inlägg... men det var så jag kände trist eller inte. Och visst då kanske man hellre ska låta bli att skriva ett inlägg över huvud taget än ett trist inlägg Kanske blevd et tristare än vad jag menat det skulle vara för att jag var på kanelen och kanske inte hade sån fingertoppskänsla... fast har jag någonsion det kan man ju undra efter kvällens rabalder.

Men jag hade lust att berätta hur jag kände mig och hur det kändes att komma in i tråden såååååå sällan.

Just det ja. Det där med exakt korrekta inlägg det blev ju av de kommentarer som det tidigare inlägg jag skrev orsakade. Jag tycker faitktiskt fortafarande att det inlägget möttes trist varför jag lackade ur lite. men skit i det nu!

är bara lite ledsen över att det blev som det blev ikväll.
    Men jag är heeeeeeelt medvetten om att jag skrev klumpigt. Du har HELT rätt lappis man ska absolut inte använda ord så där som någon annan INTE använt. Ber om ursäkt igen. Verkligen.

Hmmmm... jag är verkligen smidig som ett kassaskåp nuförtiden! Ber verkligen om ursäkt lappis.

och cicci skitsnack är inget jag tror nån förknippar med dig. heeelt klart.

och det där med att kommentera inlägg telis.
    ABSOLUT!!!!
    Självklart så kan man inte kommentera alla inlägg. Absolut inte Det skulle ta tre svåra år och sju armhävningar. Håller helt med.
    Men det kändes som att man kom in och skrev och INGEN skrev ens ett hej eller märkte att man varit inne.´1000000 kommentarer tror jag ingen av oss hade förväntat sig. Självklart inte.

Nåja,

Hmmmmm
    känner mig lite små låg i kväll... är det därför jag skrev så dumt och fel?????

och varför i hela friden känner jag mig låg?
    Jag har världens underbaraste son och make, jag har sjukt trevlig mammaledighet och solen har super strålat på denna super trevliga dag.

Varför låg?
    hmmmm

Om det inte var så att jag har mjölkproduktion som ett mindre mejeri så skulle jag tro att det var pms på g. Men med tanke på mjölkningen så är det ju inte troligt att mensen kommer än på ett bra tag och alltså inte heller pmsén. Så det borde ju inte orsaka lågheten.

Men men jag är ju en konstig typ det är vel det.

Lappis:
    igen...
    sorry!!!!!
    kram!!!!!

• Nu är jag fruLlan

morrn morrn

eller är det verkligen morgon längre?
    hmmm
    vem vet

Bakis är jag iallafall en aning....
    så kan det gå.

frejan:
    jag tror du har missuppfattat. Det handlade absolut inte om att folk skulle stå och applådera när man kom in. Applådera vaddå? Men ett hej kanske skulle ha varit trevligt. det var det det handlade om. Men vem har krävt applåder? Och som du kanske ser ovan så skrev jag just det där om att jag absolut inte kräver att man ska kommentera alla inlägg. Varför skulle man det? Och vem har någonsin gjort det? Som sagt du missuppfattade vad saken handlade om.

Sen undrar jag om det är så att det inte finns plats för "trista" inlägg i tråden. Måste man skriva nåt glatt? Jag kände verkligen för att berätta hur jag och ett par till hade uppfattat det att komma tillbaka till tråden. Och jag såg inget fel i det. Visst det kanske var ett trist inlägg. Visst Trist må vel vara hänt.
    Men jag ville verkligen inte att det skulle uppfattas som surt för det var jag absolut inte. Inte alls. Kanske om något så möjligen lite ledsen för att det kanske inte ens kom ett hej nån gång. Men sur inte.

Men jag ber återigen om ursäkt att jag använde ordet surkärring på ett dumt sätt. Håller helt emd lappis att det var på ett fel sätt av mig (skäms lite på ena kinden....)

Men jag ber inte om ursäkt för att jag skrev ett trist inlägg.

BS: OJ tänkt att du kommer ihåg mitt släktdrama
    Imponerad!
    Njjjjaaaaa löst och löst....
    hmmmmm vet inte hur jag ska beskriva det hela. Näe löst är det kanske inte men lagt på is. Eller sopat under mattan eller...
    Jag har slängt ut min svåger från mitt medvetande och liv. I övrigt är det fred med övriga parter. Men riktigt utrett är det vel inte. Men det känns inte som något viktigt.

Mår iris bra nu efter magsjukan. Jo du ser jag vet nog vad som händer ändå
    ha ha ha
    har nog ett vakande öga öppet trots allt....

• Nu är jag fruLlan

morrn morrn

hmmm
    vem vet

så kan det gå.

frejan:
    jag tror du har missuppfattat. Det handlade absolut inte om att folk skulle stå och applådera när man kom in. Applådera vaddå? Men ett hej kanske skulle ha varit trevligt. det var det det handlade om. Men vem har krävt applåder? Och som du kanske ser ovan så skrev jag just det där om att jag absolut inte kräver att man ska kommentera alla inlägg. Varför skulle man det? Och vem har någonsin gjort det? Som sagt du missuppfattade vad saken handlade om.

Sen undrar jag om det är så att det inte finns plats för "trista" inlägg i tråden. Måste man skriva nåt glatt? Jag kände verkligen för att berätta hur jag och ett par till hade uppfattat det att komma tillbaka till tråden. Och jag såg inget fel i det. Visst det kanske var ett trist inlägg. Visst Trist må vel vara hänt.
    Men jag ville verkligen inte att det skulle uppfattas som surt för det var jag absolut inte. Inte alls. Kanske om något så möjligen lite ledsen för att det kanske inte ens kom ett hej nån gång. Men sur inte.

Men jag ber återigen om ursäkt att jag använde ordet surkärring på ett dumt sätt. Håller helt emd lappis att det var på ett fel sätt av mig (skäms lite på ena kinden....)

Imponerad!
    hmmmmm vet inte hur jag ska beskriva det hela. Näe löst är det kanske inte men lagt på is. Eller sopat under mattan eller...
    Jag har slängt ut min svåger från mitt medvetande och liv. I övrigt är det fred med övriga parter. Men riktigt utrett är det vel inte. Men det känns inte som något viktigt.

ha ha ha

• Nu är jag fruLlan

morrn morrn

hmmm
    vem vet

så kan det gå.

frejan:

Imponerad!

ha ha ha

• Nu är jag fruLlan

Bara för att ingen ska missa mitt inlägg och låta bli att kommentera det så postar jag det 3 gånger för säkerhets skull!

och så vill jag ha applåder!
    och gärna lite naket!
    Kanske kan nån go-go dansa så där lite lättklättt.

och mer applåder!!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen