Barnkarusellen
Telis - nästa gång du är ute och svirar så kan du ju komma upp till mig på ett glas vin istället! Nära jobbet, nära vapiano ...
Telis - nästa gång du är ute och svirar så kan du ju komma upp till mig på ett glas vin istället! Nära jobbet, nära vapiano ...
Gosnosen: Men fyra är väl bra!? Grattis! Nu är det igång!
Nenne: Ska ni vara i NYC över Halloween? DET är hur kul som helst med utklädda människor (ALLA är utklädda) på gatorna och Halloweenparad osv.
Nu har jag också hittat till resetråden
Frullan: Topp att du åker till Dublin! Tror inte du kommer ångra dig! Vill ni ha krog/bar-tips så hojta till.
BS: När det gäller amningsstopp/uppstyrning så tror jag liksom flera här inne på drastiska åtgärder. Blåvägra. Tejpa tuttarna. Dra till New York. Typ. En kompis till mig hade en son som bara vägrade sluta ... han (storväxt från början) blev större och större, tills lut var han två år och JÄTTESTOR (låter som inledningen till tjuren Ferdinand ). Och han brottade i princip ner sin mamma på nätterna och vålds-ammade henne. Helt galet. Hon var tvungen att sjukskriva sig en vecka, ringa in sina föräldrar och på det sättet få stopp på mjölkmonstret. Så det är bäst att sluta i tid
GLÖMDE ngt viktigt:
Pirr!: Så skönt att läsa din förlossningsberättelse. Lät som en bra förlossning (väldigt likartad min, förutom min avslutning med sugklocka o klipp). Och vilken söt liten gosetjej i galleriet! Namn än?
BS: Det var först när lille Oliver blev två år som han lyckades brotta ner mamman. Och då hade han flyttat från spjälsängen till vanlig säng i eget rum ... Det hade nog varit bättre om han hade fått stanna i "buren" .
Det här med nätterna ... alltid är det något. Just nu är Livia helt galen nattetid. Hon skriker sig till vår säng ganska tidigt på natten. Sedan hoppar hon omkring som en wrestlingschampion - sovande (!) - mellan oss, på oss. Vi blir skallade och får tår i näsorna, armbågar mellan revbenen ... Hon verkar ha mardrömmar eller i alla fall väldigt aktiva drömmar - kanske om dagisstarten. Jag har efter att ha pratat med ett gäng människor runtomkring mig insett att hon nog måste få sova hela nätterna hos oss ... Låter helt galet att retardera så men hon reagerar förmodligen på allt det nya och på att bli lämnad på dagis och allt det där. Visar ingenting på dagarna - men lever ut det nattetid. Vi börjar inatt! Lyfter över henne, sovande, till oss när vi går och lägger oss.
BS: Ja visst är det skönt att vara hemma alldeles själv ibland. Jag är också det nu (förutom Livia som sover) - maken är och hämtar sin bonusson = min son på fotbollsträningen. Och jag ska gå o koka te. Go'natt!
Ska bara svara på din dagisfråga först, BS: De sover en gång - efter lunch. Vilan brukar starta klockan 12 ungefär. De sover inne på madrasser och det funkar mot alla mina farhågor. Hon sover ca 45 minuter (vilket är hälften mot vad hon brukar sova hemme/i vagnen) Det funkar. (Vad jag minns så sov min son faktiskt två gånger på dagis - han passade på att somna på väg till parken på förmiddag då han fick sitta i en stor vagn och åka).
Jag var också orolig hur det skulle gå med det där. Livia sov flera gånger om dagen, länge. Men runt jul/nyår så började hon ställa om själv till en (lång) gång.
Och nu gör hon mer och mer som sina små kompisar. De är flockdjur, vilket dagis både bygger på och utnyttjar.
Måste också passa på att säga hej till Vickan! Hej! Jobbigt med din kompis lilla prematurbebis!
Nu kallar tekannan och aftongymnastiken (inget mer spännande än sit-ups)
Lappis: Jag jagar dig i resetråden om du inte märkt det
Hoppas ni får en härlig Hong Kong-vistelse! Min brorsa ska också dit i jobbet - så stöter ni på en fotbollstokig svensk i parfymbranschen så vet du vem det är!
BS - och andra som läst om våra bekymmer med Livias wrestlingsmatcher på nätterna. I natt sov hon hos oss hela natten (vi lyfte över henne till oss när vi gick och lade oss). Och förutom någon liten viftning så har hon sovit lugnt hela natten! Halleluja moment.
BS: Åk till Öland med föräldrarna! Det är ju ett jättebra tillfälle - kanske kan de ta henne en hel natt? Jag menar - hur gärna Iris än vill så kan ju inte mormor och morfar amma ... Om de är pigga och inte för gamla så kanske de vill och kan?
Kram till alla - fast flest till Telis och Nenne!
Nenne: för mig är det tvärtom - är jätteutbildad men utan direkt erfarenhet av någonting, dessutom har jag två barn och börjar bli lite halvgammal = ingen självklar magnet för arbetsgivarna. Fast jag ska ju måla så vad bryr jag mig om det! (Jo - lite bryr jag mig. Skulle vara kul om företagen stod i kö för att anställa mig ...)
Hej alla
Såg mitt namn skrivas...:
Telis - det var ju bara om min badrumskille verkligen dök upp och presterade en offert som det var någon bjudlunch inblandad ... HAr det skett? Hur som helst vill jag gärna luncha med dig - oavsett vem som pröjsar! Nuförtiden så hänger jag ju inte med Livia på dagarna så vi behöver inte ens gå på något barnvänligt ställe ... om inte ni andra med bebbar o bebbor vill haka på förstås. Vi kan väl inboxa om detta!?
Kram i äggplockartider
Telis: Stor kram. Då hoppas jag innerligt på delning för det befruktade ägget. Det ska lyckas för er! Tänk om man kunde förstå vad det är som krävs för att det ska funka! Att det överhuvudatget föds NÅGRA barn ...
Tinga: Givetvis blir man orolig när man får läsa detta om sjukhusinskrivning och navelsträngar med för lie flöde osv. Men det känns som om ni är i goda händer och har de bäsa förutsättnignar att komma hem med friska barn om än lite små sådär ibörjan. Imponerad över din makes inlägg och att du tänkte på att informera oss i tråden. Tänk om du bara "fösvunnit"!? Kram till er
Helgkram till tråden!
Telis: Skit med odelat ägg. Och stor och försenad förselsedagskram. Då hoppas vi att den nya planen med lång nedreglering och nytt försök till hösten funkar.
Någon som hört något från Tinga?