Barnkarusellen
Hoho var tog alla vägen? Här sitter jag med mitt nybryggda kaffe och några läckra småkakor. Snoriga Livia sover äntligen och jag tänkte bubbla lite här ... fast ingen är ju online! Får väl blogga lite mer då ...
Hoho var tog alla vägen? Här sitter jag med mitt nybryggda kaffe och några läckra småkakor. Snoriga Livia sover äntligen och jag tänkte bubbla lite här ... fast ingen är ju online! Får väl blogga lite mer då ...
Herregud, Lappis! Tappar de bort blodprover!? Hoppas du hinner få svar i dag!
Jag tampas med en genomförkyld Livia med 39grader feber som bara gråter med storastora tårar hela tiden. Skulle ge rätt mycket för en partyhelg i Paris just nu.
BS: Vad duktig Iris är som pratar redan! Livia är mer fysiskt lagd, kan bara säga titta, där, tack, oj, hej, Livia (Gia), vov än så länge ...
Fast just nu gråter hon bara
Lappis! Hej! Det låter som en härlig fest ... Jag har ALDRIG druckit en hel flaska skumpa själv (än!) och har definitivt aldrig haft 8 cm klack, emedan jag då skulle skrapa huvudet i taket
På ett sätt väl skönt att blödningen kommit?
Du vad hette slottet festen var på? Var det fint? Håller på och letar efter något sjysst ställe/kul att göra två dagar i augusti innan vi ska våldgästa kompisar strax utanför Paris ...
Hej alla ni andra också - morotsallergiker hela bunten!!!?
Amanda är snart fyra månader (jag frågade förra veckan trots att jag borde komma ihåg det, då Amanda och Livia har samma födelsedag. Livia är alltså snart 16 månader)
Lappis och Zozo: tack för franska tips. Ska kolla upp dem. Och försöka utröna om de passar en familj med lyx- och glamoursugna föräldrar, snäll men sporttokig 11-åring, samt upptäsckssugen och högljudd 1 1/2-åring ...
Tinga: Minns inte - har ni fått veta om det är enäggs eller tvåäggs? Grattis till bra UL!
Och grattis Piggelin till lyckad sömnhelg. Skönt när det går vägen!
Nu ska jag ut i regnet och luncha på Djurgården! Tjoflöjt
Zozo: annars kryllar det av checklistor på Familjeliv ... Både inför förlossningen (t ex www.familjeliv.se/Forum-2-11/m8314260.html) och inför bebislivet (t ex www.familjeliv.se/Forum-3-44/m25904658.html).
Det är så KUL när man börjar boa och fixa och ställa iordning! Då blir det ännu mer på riktigt. En nästan sjuk känsla infinner sig - man ställer upp babysängen och kommer på att om x veckor ligger det nån där ...!
Liten med Mindre skrev 2008-03-14 18:20:04 följande: