Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Håller med Lappis, gå till den privata, Nenne! Dom brukar ha så mycket mer tid och förståelse.

• Telemarkgrrl

Lappis, blev du trött av Crinonet? Jag håller på att falla isär här av trötthet.

• Telemarkgrrl

Tinga, jag ska ta progesteron i en vecka. Jag har inte riktigt orkat sätta mig in i varför men progesteronhalten ska stiga mellan ÄL och mens och tydligen så har man lite för lågt av det ämnet efter en IVF så därför måste det tillföras manuellt. Man tar det även efter att man fått ett embryo insatt, det gör väl livmoderslemhinnan bra på något sätt.

Lappis, jag tror att min kropp suger upp kletet och omvandlar det till små molekyler eller nåt för jag sprutar upp det och sen märker jag aldrig av det! Inget klet whatsoever!

• Telemarkgrrl

Åh Nenne, visst är det jobbigt!

Jag skulle ha haft testdag nere i alperna och jag hade lite planer för hur maken här hemma skulle få reda på ett plus.

Kan inte säga mer än att skicka en massa kramar!

• Telemarkgrrl

Hello,

ååååååååååååh, vad livet är tråkigt utan sprutor och nässpray!! Det händer ju ingenting! Jag saknar mina små mediciner när man iallafall GÖR nåt.

Dessutom så tror jag att jag håller på att bli sjuk (är inte det typiskt lagom till helgen?!), jag har rethosta, ont i kroppen och ludd i huvudet. Ludd i huvudet brukar iofs inte vara ett sjukdomstecken hos mig men ändå... Och just idag måste jag vara på jobbet. Det får bli Ipren och te hela dan.

Jag får ju iallafall vara tacksam för att det är fredag, och bara en vecka kvar till semestern och mest av allt - att jag iallafall inte lider av den där magsjukan som Cicci, Vänner och Muggles åkte på!!

• Telemarkgrrl

Men jag tycker om att ha dom där små spruttraditionerna, Lappis. Igår kväll vaknade jag till i soffan kl 21.10 och tyckte att det var mitt mobillarm som lät. Jag är kontrollfreak och vanemänniska helt enkelt.

• Telemarkgrrl
    Tinga skrev 2008-02-29 11:15:14 följande:
    Telis - intressant att du som först var lite skeptisk till ivf nu saknar dina mediciner!
    Tänk, vad lustigt, jag minns inte det alls? Vad sa jag då? Jag minns att jag var jätteorolig för att må dåligt av hormonerna men var jag skeptisk till hela grejen?!
  • Telemarkgrrl

gosnosen, skönt att du är "på benen" mentalt sett igen! Jag börjar med sprejen på dag 21 (eller kanske 24) efter att jag har fått min mens och den ska jag väl få ett par dagar efter jag slutar med progesteronet. Så det blir kanske om en månad ungefär? Jag vet inte hur det blir med sprutorna än men jag tror att jag antingen får ta samma sprutor som sist med hög dos eller samma sprutor + en annan sorts sprutor.

Octavia är jättebra, där går jag på vanliga gynkontroller och tycker att min gyn är där fantastisk!

Tinga, ja jag minns inte som sagt men visst tog det ett tag innan man insåg att det faktiskt inte skulle funka på egen hand. Det hade ju varit najs om man hade fått ett sängkammarbarn och inte en laboratorieunge.

• Telemarkgrrl

Jag håller med Lappis, det var ett lite trist inlägg, Frullan. I synnerhet som du i inlägget innan sagt nåt om att du tyckte att man måste skriva så perfekt här i tråden och att folk bara missuppfattade dig och att du därför inte skulle skriva mer.

Men det är ju alldeles självklart att du är välkommen här och får skriva hur mycket och lite du vill, perfekt eller inte! Men det är ju omöjligt att alla kommenterar allting och ibland glömmer man ju också bort något som man velat kommentera. Jag vill jättegärna höra mer om dig och Borren!

Åh vad härligt med både en liten "fredagsfylla" och Dubai-resa, Cicci! Du är verkligen en cool morsa och en strålande förebild!!

Svar på tråden Barnkarusellen