• Mrs  B

Barnkarusellen

Tinga
    Ja, just nu är Max väldigt bestämd med att det ska vara runda mackor. Inget annat duger så vad gör man inte för sin älskling ibland.

• Mrs  B

BS och Nattson
    Jag är också allergisk mot råa morötter och äpplen och får utslag runt munnen och i munnen.

• Mrs  B

Piggelin
    Hur gammal är nu Amanda????
    Jag vill nämligen också minska ner på nattmålen med Malte, men kan ju inte låta honom skrika hur mycket som helst på natten för då vaknar Max och vaknar han så är det inte ofta han somnar om och då blir det ett problem till....
    Malte är 2 mån och äter ca 20, 03, 06, ungefär.
    Spelar tyvärr ingen roll om han får ersättning eller bröstet, sover inte så mycket längre för det.

• Mrs  B

Lappis
    Låter som en härlig helg!!!!!!

Var på kalas hos makens syster igår och de pratade om sin sommarsemester och det lät så skönt det också, Italien i 10 dagar....mmmmmmm
    Älskar Italien och var där en hel del som barn.

• Mrs  B

Tinga
    Grattis till det fina UL:et!!!!
    Vad kul det måste ha varit att se två stycken liva runt där inne!!! Härlig känsla antar jag.
    Läste föresten ett boktips i morgontidningen i morse och tänkte på er:
    Bok om vardagen som tvillingförälder.
    "Att få tvillingar är både dubbel glädje och dubbel utmaning, menar Svenska Tvillingklubbens Margareta Ölwe, som kommit ut med boken Tid för två-vardag med tvillingar (Gothia Förlag)."
    Boken handlar om att leva med tvillingar och beskriver det mesta som tvillingföräldraskapet för med sig. Allt från vikten av rutiner till matning, lek och syskon tas upp, liksom språkutveckling, självständighet, förskola och skolstarten. Dessutom råd och tips utifrån den senaste forskningen.

• Mrs  B

Izzie
    Tyvärr har Malte gått ifrån det där med att sova från 20 till 03 just nu. I natt blev det mat 19, 00,30, 03,30 och nu 08. Pust...
    Dessutom kom Max in vid 05. Blev väldigt hackigt inatt.
    Har varit så några nätter, kanske en tillväxtperiod??????
    Provade att mata honom vid 22 ett antal gånger och det funkade ok någon kväll natt men sen somnade han så gott att jag inte hade mage att väcka honom för mat. Ska kanske börja styra upp det hela igen.

Ja, det där med runda mackor är ju faktiskt lite roligt när man tänker på det. Max har nu även fått mormor och farmor att bara köpa runda mackor till honom när han ska dit.

Babysim har alltid fungerat perfekt för Max, vi är nu inne på 7:e terminen. Till hösten blir det minisim. Han har inte varit sjuk efter vi har varit där. Max var 6 veckor när vi började med honom och Malte var 5 veckor. Är jättenöjd med det här där vi går.

• Mrs  B

Pirr! = BF 27/3 2008
    August = BF maj 2008
    Start september = BF 22/5 2008
    Clownis= BF 23/6 2008
    Junilejon= BF 7/7 2008
    Nattson= BF 17/7 2008
    Sweet= BF 20/7 2008
    Victory= BF 30/7 2008
    Tinga= BF 31/7 2008
    MWS= BF 25/8 2008
    Zozo= BF 11/9 2008

Någon ändring?????????????

• Mrs  B

Har tyvärr hur många allergier som helst.

• Mrs  B

Muggles
    Tyvärr prövas mitt tålamod vaje dag i stort sätt och visst känner man sig usel ibland, men man är inte en sämre mamma för det.
    Max trotsar och är envis som sjutton och Malte har fått för sig att han inte kan ligga själv och roa sig eller vara själv i ett rum.
    Men jag kämpar på och med tiden ger det sig också.

Det brukar hjälpa med att räkna till tio och sen börja om igen, i alla fall när det gäller trotsen.

Izzie
    Glömde helt av att skicka en kram till dig angående din moster, satt och ammade under tiden jag skrev det andra. Men tycker också att du gör rätt i att vänta med beskedet till dina föräldrar tills de kommer hem. Dumt att oroa dem innan dem är hemma.

• Mrs  B

Junilejon
    Vilket fint namn ni har valt till er bebbe. Det var det namnet vi hade till Malte innan dagisfröknarna satte griller i huvudet på oss.

Junilejon och Tinga
    Ska vi boka ett datum i april kanske???????

Vickan
    Krya på dig!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen