• Mrs  B

Barnkarusellen

Nu har jag och Max varit ute i det fina (?) vädret. Ibland skiner solen och ibland inte, men blåser gör det.

Jag bestämde mig för att städa balkongen och uterummet nu inför barndopet på söndag. Vi ska nämligen vara här hemma efteråt och det funkade bra med Max. Malte sover i sin säng som vanligt så det var bara att passa på.

När jag talade om för Max vad jag tänkte vi skulle göra så sa han:
    -"Jag känner mig inte riktigt frisk. Jag tror jag är sjuk. Jag tror jag har feber. Jag går nog och lägger mig i min säng med mina kompisar. Jag vill ha en puss och en teckning."

Undra vad han fick detta ifrån för Max är inte alls sjuk. Hans pappa var ju sjuk i torsdags och fredags och då låg han ju bara i sängen och var sjuk. Kanske han har fått det därifrån?????

• Mrs  B

Godmorgon!

Pratade precis med dagis och epedemin Vattenkoppor florerar fortfarande på Max avdelning och även de andra två avdelningarna. Blir till att ha han hemma minst två veckor till.

Pratade med Max om det också och det var okej med honom. Tror faktiskt han tycker det är skönt och roligt att vara här hemma hos mig och Malte. Det är nog mer jag som vill att han ska komma ut och leka med sina kompisar och komma ifrån sin tjatiga mossa ibland.

• Mrs  B

Tinga
    Hej och välkommen hem igen!!!!!
    Hoppas det var bra i Madrid. Har aldrig varit där, bara i Barcelona och vid kusten (Llorette Mar). Älskar annars Spanien och även Kanarieöarna.
    Ska vi kanske snart boka en dejt?????

Är så avundsjuk på alla som bara reser och reser, det vill jag också göra, men just nu finns det varken tid eller pengar tyvärr.

Inväntar Göteborg i maj och Stockholm i oktober. Sen ska vi boka vår bröllopsresa någon gång också.

• Mrs  B

BrudSommar
    Ja, den där arbetsvägran börjar nog numera tidigt.
    Men jag fick ut honom till slut och han hjälpte faktiskt till lite då och då, otroligt nog.
    Igårkväll när maken skulle bada Max började han med samma meningar om att han inte mådde så bra och var sjuk, så han skulle slippa bada, men det gick vi inte på.
    Undra om det är något vi kommer att få höra mer av ?????

Max hade också en period när han bara skulle sitta upp i vagnen, skrika och inte sova. Jag vagnade honom tills han somnade av utmattning och ibland höll jag även honom nere i vagnen tills han somnade. Det gäller att inte ge sig för det har man igen sen när trotsen kommer.

• Mrs  B

Sms:ade precis med Junilejon.

Hon ligger i magsjukan nu plus huvudvärk och mår inte så bra. Hon har mycket att göra på jobbet och det börjar bli jobbigt med magen och så är hon väldigt trött. Men tack och lov så har hon en man som tar hand om henne. Hon hälsar så gott till alla!!!!

• Mrs  B

Sweet och Zozo
    Lycka till idag!!!!!!!!

Piggelin
    Har faktiskt inte varit ute idag, vädret är helkasst här, blåst och regn i massor. Har Max på potträning istället och det har gått super. La av blöjan vid 9 och än har det inte hänt någon olycka.

Även i natt hoppade Malte över ett mål och jag fick sova 5 timmar i rad, vilken lyx det är!!!!!!!!!
    Annars äter han var 3:e timme på natten.

Ja Ullared är något speciellt.......
    Vi har halltid åkt dit och handlat så länge jag kan minnas och jag åker fortfarande dit minst en gång om året. Men försöker klara av det så fort som möjligt. Hatar mycket folk.

• Mrs  B

Med Max hade vi föräldragrupp på tidig eftermiddag så där var bara mammor och bebisar. Hade inte heller mycket gemensamt med de andra mammorna.

Nu väntar jag på att Maltes grupp ska börja, ev i mars trodde BVC.De har nämnligen ingen lokal att vara i.

• Mrs  B

Piggelin
    Vi kan ju träffas där någon gång så kan jag visa dig runt!!!!!!

• Mrs  B

Tinga
    Junilejon ska åka till Milano någon gång då vi sa i mars , visste inte riktigt när, så vi kan tyvärr inte bestämma något om vår dejt just nu. Återkommer!!!

• Mrs  B

Sweet
    Usch vilken dag du har haft!!!!!!!!!!!!
    Skickar många och långa kramar till dig och din man!!!!
    Vet ju hur det känns med ett annorlunda UL, vi gjorde ju vårt för nästan exakt ett år sedan och det var verkligen inget roligt. Kommer så väl ihåg paniken, chocken och förvirringen. Dessutom fick vi åka till grannstaden några timmar senare för att få en andra bedömning.
    Håller alla tummarna för er nu framöver för att allt ska gå vägen till det bästa!!!

Svar på tråden Barnkarusellen