Barnkarusellen
Har man gjort någonting en gång tror man sig ju veta hur saker och ting fungerar, och det är ju klart att man tror att det ska bli likadant nästa gång. Smällen blir ju desto hårdare då, när man redan "visste" hur allt skulle gå till.
Har man gjort någonting en gång tror man sig ju veta hur saker och ting fungerar, och det är ju klart att man tror att det ska bli likadant nästa gång. Smällen blir ju desto hårdare då, när man redan "visste" hur allt skulle gå till.
Telis - misstänker att du kanske försvinner härifrån när som helst nu, så jag vill bara passa på att önska dig en riktigt härlig semester! Sen kommer du hem; härligt rosig i hyn, solbränd och fräsch, och full med krafter inför en ny ivf-omgång. Ha det gott! Kram!
Åh, Telis - lyckliga du som får vara ledig och läsa en massa böcker! Låter som att du lyckats med en trevlig blandning.
Åh, Lappis - här kastas man mellan hopp och förtvivlan när man läser ikapp! Jag var ju inte inne alls igår kväll, så jag hade ingen aning om vilket drama som utspelade sig här då, men det var länge sen det var så spännande att läsa ikapp. Men shit vad tråkigt att testet fortfarande visar minus! Lider så med dig. Och om jag (och alla andra här) tycker att det är jobbigt med alla känslokast så är det ju ingenting mot hur det måste vara för dig. Förstår allt ditt velande inför träningspasset igår kväll.
Jag är ju också "vetenskapligt lagd" och tycker också att det verkar jätteskumt att slemhinnan är tjock men ändå inget plus. Nu hade den där lampan på magen som vi diskuterat förut verkligen varit på sin plats! Jag tänker inte heller ge upp hoppet än, men jag förstår om du inte vill hoppas för att slippa den alltför stora besvikelsen om det inte är något.
Skickar många kramar till dig!
Junilejon - hej! Kul att se dig här igen!
Henrik Schyfferts föreställning igår kväll var verkligen super! Med tanke på NileCity och alla andra ytliga program och filmer han gjort är jag förvånad över hur mycket djup det var i föreställningen. Det var verkligen inte bara så att man gick dit och blev road i 1.5 h, utan man fick en hel del tankar med sig därifrån också. Samtidigt var han naturligtvis jätterolig också, så det blev massor av gapskratt i blandning med mer seriösa och allvarsamma delar. Verkligen en show att rekommendera!
Innan föreställningen var vi dessutom på en italiensk restaurang och åt "riktig" stenugnsbakad pizza. Vilken skillnad mot lokala pizzerian, där de glatt har både oxfilé och bearnaisesås på!
Lappis - det kan inte vara lätt att vara cool, inte en för dig , när ens läkare misstänker att man är gravid efter nästan 2 års kämpande! Tycker absolut inte att du ska anklaga dig själv för känslostormarna de senaste dagarna, utan jag tror snarare att det är hälsosamt att bearbeta allting direkt, och inte bara gå runt och vara cool.
Det är säkert en jättebra idé att gå och träna idag, för själv tycker jag att ingenting är så bra för "hjärnrensning" som ett rejält träningspass, där man riktigt tar ut sig. Man orkar liksom inte tänka på någonting annat då, utan allt fokus är riktat på att orka.
BS - usch, du verkar ha en tuff tillvaro just nu! Hoppas att Iris snart börjar äta på dagarna, så att ni kan få lite lugnare nätter, för som du säger; det är ju inte konstigt att hon är hungrig på natten om hon inte äter något på dagen.
BS - det verkar vara en riktig liten vildbasare du fått! Har hon ärvt det från mamma, månne? Det kan inte vara lätt att vara "hård" när man är rädd för att barnet ska skada sig själv.
Mrs B - tänk vilka idéer en 3-åring kan få; att bara äta runda mackor!
Lappis - usch, stackare, du verkar ha all otur man kan ha den här omgången! Hoppas att du hinner få svar innan ni åker ikväll, åtminstone. Passar också på att önska dig en trevlig tur till Paris! Fast vad annat kan det bli om man ska på fest på ett sådant ställe som ni ska till?!?