• viktualia

Barnkarusellen

Lappis - förstår att du förknippar Ua med tunga saker.. men upsaliensare i mig kände för att försvara sig lite... ehum..... äsch..

Telis - klurigt att gå vidare i processen utan att ens kunna tro på det i förväg... *kramar om länge*

MSW - vi har börjat med att riva ut köket och fixa ytskikten i sovrummet - de projekten pågår parallellt. Ikväll har jag målat första lagret på taket i sovrummet.. *AJ* min arm!!

• viktualia

Nenne - skitläskigt att bli arbetslös men det gäller att lyckas vända det hela till något bra. Hoppas att du kan hitta något skoj att söka och att jobba med! *håller alla tummar för dig*

Plusjägarna - er håller jag givetvis ett gäng tummar för också!

Själv - ska jag strax storma iväg till huset och måla ett tak till!!!

• viktualia

Pling och plong!

Jag bara renoverar hela tiden... saknar er girls!!!

Lappis - stora kramar och hejarop!!

Telestubben - jag VILL ju så gärna få drabbas av chock framför datorn när du plötsligt outar ditt plus... VILL att det ska dyka upp snart....

• viktualia

Tingas make - TACK för att du orkade uppdatera oss och ALL styrka i världen önskar jag er! Har en kompis som går igenom processen "för tidigt fött barn" för andra gången - det går men det är tufft!

Telis - näääää vad deppigt! *mängder av kramar*

Själv - önskar jag att jag hade mer kraft än vad jag uppbringar... Heltidsjobb, pendling och husrenovering.. hm.. klurigt.. men men.. det går väl över?!?!

• viktualia

MSW - jobbet är faktiskt mindre hysteriskt nu! I måndags var det 3 månader sedan jag började på mitt nya jobb och det märks faktiskt!!

Och husrenoveringen lugnar sig lagom.... Den här helgen blir dock engagerad på renoveringsfronten. Svågern har just anlänt och ska bidra till att köket kommer på plats!!

Och på onsdag kommer två av mina bästa killkompisar för lite spritfest och lagom mycket bidrag till renoveringen... så vi har faktiskt hjälp utifrån!

• viktualia

Telestubben... Tungt besked... *kramar om jättelänge*

Koko - vardagspladder är väl alltid välkommet... den här tråden innehåller ju verkligen både glädje, sorg och vardag!!!

Själv - är jag ledbruten efter att ha målat väggar och tak på halva vindsvåningen. Maken och svågern har lagt köksgolv och nu har jag flytt hem till lägenheten medans de monterar kök....

... ska servera en skaldjurspasta med tillhörande Riesling om nån timme.. men jag är så matt i axlarna att jag knappt orkar skriva på tangentbordet....

• viktualia

tjoho!

idag har jag tagit renoveringstimeout minsann! inser också att jag inte pallar vilket tempo som helst. så planen för dagen är att softa och ev åka till en plantskola och shoppa lite växter (ska bara komma på ett sätt att sno bilen av maken... hm...).

annars ska jag försöka hitta på schysst Valborgsmiddag som tar noll tid att laga och som blir vansinnigt god.. hm...

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-04-27 21:44:17 följande:
    Snart ska jag sluta tjata om mig själv... Men först måste jag bara beklaga mig lite. Om vi skulle gå vidare med ÄD så säger Landstinget i Stockholm att kvinnan måste vara UNDER 38 år när ÄD-utredningen startar. Jag fyller 38 idag, är inte det ironiskt?
    Happy Birthday 6

*kramar om*
  • viktualia

OJ! Tänker på Tinga, maken och givetvis Piff och Puff!!! *tar med dem i mina böner*

... själv pratade jag med min bästis häromdagen.. hon som nyss fick barn i v 28+3.. nu är ungen i motsvarande v 32 och andas fortfarande inte helt utan hjälp... bästisen är av det ABSOLUT mest tålmodiga slaget som ALDRIG gnäller, men det gjorde hon nu... shit....

... själv har jag just varit i närheten av en bilbrand och är tacksam över att brandkår och annat funkar så bra som det gör....

Svar på tråden Barnkarusellen