• viktualia

Barnkarusellen

Pling och Plong!

Supertrött men nu är jag hemma från Irland i alla fall! *vinkar till alla*

• viktualia

Förresten... för att nån enstaka gång vara On topic:

Min bästa kompis ligger på sjukan. Hon är i v 26+6 och värkarbetet startade i torsdags. Hon har fått dropp, kortisonspruta och jox. Och jag ber till den Gud jag tror på att ungen ska stanna inne i magen ett bra tag till... bf är liksom 24/6.... Oddsen är problematiska dock... hennes första barn kom i v 28 och fyler 3 år om en månad...

• viktualia

hej!

nu har jag pratat med kompisen. idag gick hon i i v 27 och nu har det lugnat sig något. faran är inte alls över, men just nu var det lugnt. Har hon tur får hon flytta upp på vårdavdelning imorgon, om läget fortsätter vara stabilt. SHIT vad läbbigt det här är! Som sagt, hennes förstfödda kom sent i vecka 28..... och den ungen fyller 3 år om en månad...

• viktualia
    Sweetstreet63 skrev 2008-03-25 21:40:03 följande:
    Oj Vickan!!!!Hoppas verklign det går bra!!!!Jag ahr en kompis som fick sitt första barn väldigt mycket för tidigt. Minns itne alls vilken vecka eller så men det var flera måander för tidigt iallafall. Hennes lilla son låg länge på prematuren och man visste inte riktigt hur det skulle gå, men det gick bra och idag är han ett par år gammal och mår prima! Vad jag förstått så är varenda dag värdefull när de är sådär små.
    Precis! men uuu vad läbbigt det är. och för andra gången dessutom....
  • viktualia

Pirr - lycka till!!!! Hoppas förlossningen blir skonsam för alla inblandade!

Lappis - jag hejar på dina ägg och hoppas att allt kommer att gå strålande!

• viktualia

Cicci - du är för BRA!!!!! fyllekaja!! *garvar*

*vinkar till övriga entusiaster också*

• viktualia

Förresten!

Vackrast i Sverige:
    Dalslands djupa skogar och sjöar (framförallt en viss hemlig udde i en viss sjö...)
    Gotska Sandön
    Gotland (framförallt sydvästkusten med utsikt mot Karlsöarna)
    Roslagen (framförallt min kompis egna ö....)

• viktualia

Telestubben och Nenne - intressant det där med magkänslan kring graviditet.... hm... i så fall skulle jag, panikläbbigt nog, gissa att jag är fertil... mest för att jag är så rädd för allt vad det kommer innebära. På nåt sätt så har jag nog alltid trott att jag kan bli gravid - men det är det ju fortfarande INGEN som vet något om... Extremt läbbigt att se om magkänslan visar sig ha rätt eller inte....

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-03-29 10:43:40 följande:
    fast jag trodde att det skulle gå skitsnabbt med, Vickan... Men däremot kunde jag inte se mig själv gravid/barn/happy family. Mitt första inlägg i den här tråden var ett *tada* "slappna av så ska ni se att det löser sig, jag vet flera som väntat länge och sen när de ringt doktorn så har de löst sig - tänk på annat" till Frullan. Pinsamt!!!!!
    Laughing 14

Dagens största humor!!!! ha ha ha ha!!!
    Nenne - du är så bra!!!! hihihi!

Sluta med p-piller har jag upplysningsvis redan gjort. Men vi kör med regnkappor istället. Och nån form av stressrelaterad avhållsamhet.. ehum....
  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-03-29 11:00:10 följande:
    nu vattnar han blommorna
    *fniss fniss* schysst agenda!

Själv har jag snott makens bil och borde använda den istället för att sitta här....

Snartis - ååå hejsan vännen! *vinkar frenetiskt*
Svar på tråden Barnkarusellen