Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Nenne, så länge dom inte hittar något fel så är det stor chans att ni kommer att lyckas antingen själva eller med hjälp av insemination eller IVF. Jag kan nästan lova till och med att ni kommer att lyckas!

Men visst är det sataniskt orättvist.

• Telemarkgrrl

pirr, jag läste bara häromdagen att man ofta blev på dåligt humör precis innan förlossningen.

Allra värst är det nog med min kusin som blev på smällen trots att hon åt p-piller. Snacka om att man känner sig som en torr och fnöskig öken i jämförelse med den frögurkan.

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-03-28 15:20:38 följande:
    av dessa 3 toppenembryon så jag fick ett och två gick till frysen.
    Kära nån, den kycklingfabriken bara måste ju lyckas!! Grattis!!
  • Telemarkgrrl

Lappis, jag har bara precis börjat så än så länge är det prima liv. Men jag fasar för huvudvärken som borde sätta in nästa vecka.

• Telemarkgrrl

Lappis, japp, det borde bli v 17 eller 18.

• Telemarkgrrl

Pffffff, här räknar vi varken BF eller ruvartider. Efter förra omgången kan jag inte ta något för givet.... (Fast jag blev ju lite nyfiken när du sa så där, Lappis. Vad betyder det, BF på julafton eller? Det vore väl trés cool?! Vilken julklapp! )

• Telemarkgrrl

Piggelin, om jag inte har tagit helt fel (rätta mig Nenne i så fall!) så är Stocketitt utsiktsplatsen uppe vid kyrkan.

• Telemarkgrrl

Jag har också gjort en titthålsoperation, fast det var länge sen och också pga av endo.

Jag måste komma ihåg att fråga om det där med omogna ägg (två av tre av omogna) och hur det kommer sig, jag gjorde ändå ÄP en dag efter den dag som dom först hade på förslag.

Och nej, dom kommer inte att ändra något till nästa gång. Det blir samma som sist.

Och jag kommer nog att fortsätta vara pessimistisk, än så länge har jag inte sett ett enda litet tecken på att vi någonsin skulle lyckas. Det som faktiskt gör mig mest övertygad om att vi aldrig kommer att lyckas är min magkänsla, jag har i hela mitt liv trott att jag inte kan få barn och allt tyder ju också på att det är så. Svårt att argumentera både mot magkänsla, erfarenhet och statistik.

Fast inte är det så synd om mig inte. Det är ju fredag och maken är på väg hem (och han är inte purken längre ) och så är det ju dags att planera sommarsemestern!

• Telemarkgrrl

Kära nån, vilket egoinlägg! Hur mår ni andra?!

Just det ja, jag tyckte väldigt synd om BS imorse, vad jobbigt ni verkar ha det!!

• Telemarkgrrl

Nenne, jag vill inte göra det här till en sån där "JAG har det minsan värst"-diskussion , men det jag menade var att jag har trötta äggisar, endometrios, jag är ganska gammal och har bevisligen väldigt svårt att producera ägg trots en väldigt hög dos under ivf. Dessutom var ju majoriteten inte ens mogna. Så jag har ju inte bara magkänslan på min sida utan även statistiken.

Men du är ju åtta år yngre (ditt lyllos ) och har än så länge bara haft finfina värden förutom din mans något fula simmare. Du har ju inte heller hunnit prova inseminationer och ivf än som hjälper många som inte lyckats på egen hand. Så visst, dom kan fortfarande hitta något hos dig som gör att ni inte kan få barn, men än så länge så ser det lovande ut för er tycker jag.

Men det är intressant den där känslan man har, jag har kompisar som har sagt "när jag får barn" och det har aldrig funnits några tvivel om saken, sen har dom blivit gravida så fort dom velat också. Det är ju inte utan att man funderar på hur sann en sån där magkänsla är.

Svar på tråden Barnkarusellen