Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Lapinette, aha, är det hon, nej, jag minns inte heller hennes nick just nu. Är det inte lika bra då att köra på en hel ivf nu så får ni ännu fler ägg till frysen.

Kört är det ju absolut inte i och med att det inte är några fel på er, det gäller väl bara att orka köra på och även om jag förstår att det är jobbigt så kan jag väl antagligen inte föreställa mig hur jobbigt. När jag sitter här och tänker så känns det som att ja men det är väl bara att försöka om och om igen då men jag inser ju att det är mycket, mycket jobbigare än så!!!

• BrudSommar2006

Vickan, vilket mysigt hus! Hoppas att ni får det!

• BrudSommar2006

Telis, jag håller tummarna och hoppas att ni bara behöver göra det här enda försöket. Hoppas också att det blir en massa ägg till frysen! Tur att du har mått så bra hittills.

• BrudSommar2006

Här tycker jag att maken och jag mest bråkar och vi får aldrig ordning på våra flyttkartonger som står. Jag har gått och hoppats att jag ska få lite avlastning så att jag kan packa upp mina men helgerna kommer och går och det blir aldrig någonting av det så idag fick jag lösa det och ha Iris samtidigt. Vi sover dåligt, väntar på att våra nya sängar ska komma, har för mycket vi vill göra och för lite tid och maken mår dessutom dåligt i perioder för att han har så mycket på jobbet att han får sitta kvällar och nätter hemma också. Tror att vi håller på och blir deprimerade båda två faktiskt. Nåväl, det är väl bara att bita ihop antar jag. Nu har maken lagt sig med Iris så jag ska passa på och duscha och sedan lägga mig tidigt tror jag så att jag kan ta nya tag i morgon.

• BrudSommar2006

Vickan, har ni hört något om huset än? Vet du om det är många som är intresserade?

Jo, vi borde nog försöka få lite Iris-fri tid, även om vi båda känner att hon är det som är bäst i våra liv just nu, fast nu på lördag så åker maken till USA en vecka och sedan åker mina föräldrar till Öland och lagom när de kommer tillbaka så åker maken till London så det får vänta.

Tänk vad bra det går för maken att lägga Iris nu, hon somnar själv utan att knysta, fast vad trist att hon vaknar lika regelbundet nätterna igenom så att jag får amma som vanligt sedan i alla fall.

• BrudSommar2006

Jag har inte lyckats att få henne att somna ute än faktiskt, dålig timing antar jag.

Vänner, hehe, tur för dig att du är lång och smal, annars hade du väl fått hålla på i en vecka!!!!!!

• BrudSommar2006

Hej AM! Hur går det med badrummet och de galna polackerna?

Iris står på alla fyra nu så det dröjer väl inte länge innan hon kryper. Tills vidare så har hon lärt sig att sätta sig upp från liggande så hon rullar dit hon vill och så sätter hon sig upp. Lite nöjdare är hon ju nu när hon tar sig runt lite grand.

• BrudSommar2006

Här är en till med en som sovit dåligt, fyra nätter i rad nu, och som är väldigt gnällig, hoppas att det är tänder eller tillväxtperiod så att hon inte håller på att bli sjuk. Fast nu har hon ju varit gnällig i fyra dagar som sagt och hon har inte blivit sjuk än. Om det är tillväxtperiod så hoppas jag att det hinner gå över till på lördag när maken försvinner iväg en vecka annars vet jag inte hur jag ska orka, jag får inte ens sätta ner henne i stolen för att göra gröt till henne på kvällen utan att hon sitter och gråter och att göra mat till mig själv är väl uteslutet.

Lapinette, vilken tur att det verkar ordna sig med ivf:en, tur att de är så trevliga på CvL, synd att alla andra verkar vara så ohjälpsamma.

• BrudSommar2006

Vilket mysigt slott förresten, perfekt för ett bröllop.

Vi håller på och klurar på det här med badkar nu inför att vi måste bestämma definitivt med badrumskillen, bubbelbad eller inte det är frågan och hur göra med duschlösningen så att man kan stå i badkaret och duscha om det skulle bli kö till andra duschen när Iris blir lite större.

• BrudSommar2006

Har precis ropat in en båtratt på auktion, var ska du ha den undrar maken, ja inte vet jag, det ordnar sig väl, nu ville jag ha just den ratten, OK!!! Alltså, varför ska man alltid behöva fundera på sådana trivialiteter när man hittar något man vill ha...

Svar på tråden Barnkarusellen