• Lapinette

Barnkarusellen

Mrs B - ahhh, har du jobbat på Systembolaget! Då borde du väl kunna komma med bra tips? Vi gick på vinmässor nere i Frankrike samt besökte vingårdar men har inte lika lätt för att botanisera oss på Systembolaget (för där får man ju inte provsmaka innan man handlar ).

• Lapinette

Vickan - vad spännande! Håller tummarna att huset blir ert. Såg prislappen och undrade vad vi gör i Stockholm!

Mrs B - att besöka vingårdar är supertrevligt, har gjort det i både Frankrike och Syd Afrika. Fast min favorit är ändå vinmässan utanför Nice som hålls två gånger om året. Provade massor med vin, fick en del bra kontakter och köpte hem lådvis. Supertrevligt!

Satt faktiskt igår kväll/natt och letade upp lite Cabernet Sauvignon på bolaget. Några Italienare men även Sydafrikaner. De franska hade vi visst redan provat en hel del. Det ska vara till en middag vi har på lördag. Mina favoriter ligger i Bourgogne och Bordeaux.

• Lapinette

Vickan - vi hade ett jättegott ekologiskt rödvin på vårt bröllop. Tyvärr så finns den inte på bolaget men ska kolla upp om man kan beställa eller kanske besöka då det inte låg allt för långt ifrån Cannes.

• Lapinette

Mrs B - de jag har skrivit upp är Vergelegen Mill Race 2005 och Alto Cabernet Sauvignon från Sydafrika. Sen Rocca Guicciarda Riserva 2005 och Villa Antinori från Italien. Själva drack vi en la Tour de by 2004 igår som var bra.

• Lapinette

Vad skoj om ni kommer upp från Götet!!!

Själv har jag ringt min (Telis - vår) läkare och sagt att jag vill dra igång en full IVF igen. Nu ska han kolla med CvL och lägga tidsschema samt kolla vilka mediciner och dosering jag ska få denna gång. Jag gissar dock att de kör på det säkra dvs likadant som förra gången då det funkade bra. Det som kan vara lite kruxigt denna gång är att min mens har varit typ 1 vecka sen sedan förra IVF'n samt att min (vår) läkare har semester denna veckan jag ska in för "äggkontroll". Systern sa att det gick att ordna på två sätt 1.) jag sprayar en vecka längre - NEJ tack! 2.) att jag gör den kollen hos en annan hemortsläkare - JA, hellre gör jag det.

Så nu ska jag invänta besked under denna vecka om hur mitt schema kommer att se ut.

• Lapinette

Har nu suttit i 1,5 timma för att få mitt IVF-schema med inbokade resor och det bara går inte ihop för det är för många osäkra kort med i spelet. Min läkares sjuksyrra ringde och sa att på CvL nedregleras man alltid 2 veckor inte 3 som jag trodde och också gjorde senast. Fattar nada men det är visst så de vill ha det men det innebär också att hela mitt upplägg spricker. Jag ska då börja ta sprutor 2 dagar innan vi åker till Paris på årets partaj dvs bröllop på ett slott. Tänk er att den värsta festprissen jag känner ska gifta sig vilket innebär fri skumpa, massor av gott vin och dans hela natten. Nu vet jag inte alls hur jag ska göra . För under spruttiden är det alkoholförbud (påminde hon mig dessutom om!). Usch, känner mig just nu som värsta alkot men hade inte alls tänk mig min planering så här.

• Lapinette

muggles - mycket bra fråga? Jag trodde det var för att optimera resultatet men jag vet inte helt säkert. (sprutorna ger mig hormoner dvs många ägg...vid nedregleringen får jag dricka ).

• Lapinette

koko - problemet är ju att det inte blir ett glas vin vid ett bröllop utan ganska så många och hon sa verkligen åt mig alkoholförbud. Nåja, har ägnat 1,5 timma åt att ändra om i schemat och lagt in FET istället...men så blir ny IVF när maken är i Israel...shit, vad det ska vara så svårt!

• Lapinette

Själv ska jag gå iväg och träffa väninna som normalt bor i Cannes och som jättegärna vill partaja med mig på det där bröllopet i Paris. Komiskt att hon ringde och sa att hon var i stan samma dag som jag fick det nya schemat för IVF (hon vet inte om våra försök...ÄN...men jag lär nog försäga mig ikväll).

• Lapinette

Telis - tror också vår läkare tyckte det funkade bra med de datum jag fick då han är bort i Påsk då jag annars skulle komma för kontroll. Måste kolla upp lite mer kring detta för det vore så skönt om det kunde lösas.

Svar på tråden Barnkarusellen