Barnkarusellen
Telis och jag pratade (mail-ledes) om lunch antingen 11.30 eller 13.30 på Gateau i Sturgallerian.
Telis och jag pratade (mail-ledes) om lunch antingen 11.30 eller 13.30 på Gateau i Sturgallerian.
Bra Lappis! Först till kvarn ... Då blir det lunch på måndag 11.30 - samling nedanför rulltrappan inne i Sturegallerian (vi tänkte luncha på barnvagnsvänliga Gateau (eller vad det nu heter nuförtiden, en trappa upp i alla fall))
Jag & Livia
Telis
Lappis
Någon mer?
Va kul, Nattson! Då blir det du, Telis, Lappis, Livia & jag på lunchen på måndag! Någon mer?
23:e ska jag kolla upp och om möjligt boka in för brunch! Kul med gäster från Götet!
Jobbigt, OMSan - med lilltjejens reflux! Det ger lite perspektiv på att jag tycker det är besvärligt med bebis UTAN reflux ...
KRAM
BS: Jag vet faktiskt inte om de värmer barnmatsburkar där (Livia äter sina burkar kalla ...!). Men de borde väl ha en micro. De har ju mängder av barnagnsburna gäster så de borde ha ordnat den detaljen. Det löser sig. Kul att ni vill komma!
De har hiss. Den är inte precis vid rulltrappan utan till höger, mer borta vid solglasögonbutiken/disken i ljusgården. Jag visar!
fru AM skrev 2008-02-06 19:50:12 följande:
Hej alla! Har precis kommit hem efter snabbinsatt trådlunch med Brudsommar + Iris, Nattson, Telis & Lapinette. Även Cicci + Victor dök upp. Jättetrevligt i all sin enkelhet! Till och med Livia som egentligen borde varit för trött för att umgås tyckte det var kul. Hon har ett speciellt öga för Telis verkar det som.
Kram till alla - tack för mysig lunch!
Det var verkligen kul att träffa er trådisar i verkligheten! Tur att inte Livia avskräckte någon från att fortsätta försöka ... (?) Lappis - ha det så härligt i Barcelona! Hoppas Valentinmiddagen blir lite speciell i alla fall - trots makens kollegor
Kunde inte låta bli - när ni nu avhandlar vit chokladmousse
Vit chokladmousse med hallon
4 portioner
100g vit choklad
2 dl vispgrädde
1 ägg
100g hallon + socker
1. Bryt chokladen i bitar och smält den över vattenbad
2. Vispa (under tiden) grädden tjock
3. Vispa ägget hastigt och häll ner den smälta chokladen under fortsatt vispning
4. Vänd försiktigt ner grädden och fördela smeten i fyra glas. Låt stå i kylen minst tre timmar eller över natten. Toppa med hallon rullade i socker och servera.
Någon som vet hur många brunchen är bokad för och vilken tid. Jag vill gärna vara med ... Livia får kanske komma med och visa upp sig för att sedan hämtas av sin ömme fader...