• viktualia

Barnkarusellen

*kvällsvink*

Snart behöver jag inte nån mer BT-avvänjning... det har tagit 1,5 timme innan BT funkade.... hm....

Brudsommar - näpp killen med huset har inte hört av sig. Däremot underhöll jag mig med att fråga ut alla runt lunchbordet idag om de nojjat lika hårt som maken och jag inför husköp. De hade det...hm.. ja ja... fortsättning följer...

Annars är det bara bra med lilla mig. Saknar er på dagarna, men jag har verkligen fullt upp så det märks inte så mycket.

Page - gosvännen! Hur ÄR det med dig?!?! *kramar om länge*

Brunch - åååå gärna för mig.. hihihi.... nu ska jag snart börja resa till Sthlm (och div andra ställen) igen...

kram kram

• viktualia

23 februari är noterat och ambitionen är ABSOLUT att vara i StorStan när det nu kommer så fint främmande. Men min utmattningsnivå pga nya jobbet överträffar sig själv baklänges så jag vet inte vad jag orkar...

MAJ GODNÄÄÄÄÄÄS vilka megaprojekt lilla Vickan får kämpa med!! Det är verkligen überskoj men otroligt krävande och min hjärna är "lätt" överhettad av allt joxande.

Sköt om er, sötnosar!

/KarriärVickan

• viktualia

Vickan här - flytt till FL.. tjaaa hoppas att den som får äran att skriva trådstarten ser till att skriva lagom exkluderande så att vi inte får tonvis med "inkräktare" så.. jag lär haka på även om jag håller mig undan att skaffa mig användare där så länge som möjligt. Men nu när jag bara härjar på BT på kvällarna spelar det inte så stor roll.... själv hänger jag fö i fler trådar än denna här på BT.. men men.. logga in på ett ställe till. tjaaa det funkar väl.

• viktualia

Tjoho!

Grattis till jobbet - Vänner och spännande med flytt och allt!

Brunch på Mornington den 23:e - prel är jag med på det... ska bara få ordning på tillvaron - dvs orka börja resa på helgerna igen!
    Maken lurade iväg mig till Säfsen för en dags slalom idag, få se vad hur pigg jag är under veckan.

*vinkar till alla*

• viktualia

tjoohoo!

Skoj att läsa igen allt pladder här. Mina planer för helgen v 8 är fortfarande oklara. Prövning nr 1 blir att klara den kommande helgen när vi ska till mina päron. Känner mig alldeles instängd i min egen utmattning men men jag kommer nog ut ur "nya jobbet-garderoben" förr eller senare.

• viktualia

Liten - jaa lite lagom instängd var nog ordet, även om mitt liv på ytan ser ut precis som vanligt. Bara mer tid på jobbet, annars är allt som vanligt... fast ändå fullständigt uppochnervänt.

Läget på bebisfabriksfronten är lite snurrigt. I min värld finns inte mycket annat än mitt nya jobb och allt skoj jag har där. Alla projekt och utmaningar och alla nya intryck. Bara tanken på att vara tvungen att ta en paus därifrån känns HOTANDE och jag vill inte tänka på det. Alltså paus i meningen föräldrarledighet.

Maken är i en helt annan fas. Han har varit så länge på sitt jobb så han känner sig stabil där och nu är han sugen på barn. Jag bara går och gömmer mig, vill inte höra. Egot Vickan vill bara fortsätta mitt självförverkligande i form av mitt nya jobb. Dessutom är jag så nöjd med min "nya" kropp - dvs att vara lite lagom "smal" och bara tanken på att förändra min kropp känns också mest HOTANDE.

En annan insikt i min värld: Nu när jag verkligen räknar alla minuter jag är på jobbet, har jag insett att jag inte kom upp i 40 h/v förut. Pendlingen tar lika mycket tid som vanligt och 12 timmar hemifrån per dag är inte nån ovanlighet. hur FAAAAAAN ska det gå att kombinera med barn?????????? *ångest* Jag måste ju gå ner MASSOR i arbetstid för att kunna vara i närheten av att träffa dagisbarn under deras vakna tid på dygnet...

Inget är akut. Makens biologiska klocka tickar tydligen, medans min är tyst. Men ångesten finns där ibland.......

• viktualia

Cicci - det har du HELT rätt i! Hemmajobb är tyvärr inte aktuellt på min nuvarande arbetsplats.

Hm... härligt vet jag inte om jag tycker att det är att hans klocka börjat ticka.. skrämmande mest faktiskt... *darrar av skräck i lagom dos*

Hur som helst, det är skönt att ha den här tråden att prata av sig i. Just nu hinner jag, ännu mindre än annars, prata av mig med mina vanliga vänner.... dvs jag har inte pratat med nån vanlig kompis på veckor.... hm..

• viktualia

mugglan - nu är jag här!

Jag ska hälsa maken att han får vänta och säga att du har sagt det! Hihihi!

Husköpet - vi har just lagt bud på ett hus. Nu är det bara vänta och se om nån annan vill buda...

• viktualia

tjoho!

Skoj att läsa ikapp här.. ha ha.. heja fyllekajan Cissi!

Själv har jag vågat mig på att resa bort över helgen men är nu hemma igen. Är verkligen INTE pigg och undrar hur länge jag klarar det här jobbtempot - hoppas det lugnar sig och jag landar mer i min roll.. hm...

Omsan - skönt att höra att livet kan snurra vidare trots lång pendling.... men det känns ju allt annat än idealt och du flyttade ju närmare jobbet så småningom....

Nästa helg - jag vågar fortfarande inte säga om jag pallar att dra till Sthlm, det får visa sig. Jobbet och orken får gå i första hand... känns rätt skumt att vara så här överstimulerad och trött...

Svar på tråden Barnkarusellen