• Oms

Barnkarusellen

sweet - herregud människa, hur liten e du egentlige... har du ff dina vanliga kläder? vilken v är du i? fast det e ju jätteskönt att kunna ha sina vanliga kläder så länge. jag började m gravbyxor i v.15 men då var det i senaste laget.

vänner- stackars er som hade magsjuka samtidigt! måste varit hemskt, som tur är så klarar man mkt som förälder

Vickis Pickis - husköp???? men vad har jag missat vad spännande! ska läsa i vår tråd oxå, har baa haft så fullt upp m o vara sjuk... men GRATTIS!! vad roligt, ska se om jag hittar ngn länk till huset när jag läser vidare

Zoz- jobbigt m illamåendet, vet precis hur du har det, jag åt gärna kalla saker samt hur mkt skorpor o hårt bröd som helst, gick ju upp 4kg INNAN inskrivningen pga mitt konstanta ätande.

vilma - synd på tanten! men du verkar ha bra stöd i din make iaf, håller tummarna att "systemet" fungerar nu och att du snart får äl igen o kan köra på.

• Oms

Ang Brunchen!

jag VILL komma o träffa ala göteborgare o övriga men jag vet inte om lilltjejen utvecklar ngt mer än feber o isf så får vi avstå. Har vi tur är detta en 3-dagarsfeber som ger med sig innan helgen o isf så ska vi försöka komma. Jag hoppar dock själva brunchandet då jag har en sån begränsad kost just nu och då är det vare sig kul eller enkelt att äta ute.

så, om vi är friska och om lilltjejens kräkningar är ok för dagen så dyker vi upp!

• Oms

BS - har hon blivit sjuk tjejen? hon kankse har ont ngnstans o då kan man inte sova även om det e det man behöver, har du kollat, hals o öron tex? hoppas hon kryar på sig!

• Oms

som vanligt så hänger jag inte med i er takt härinne...jo, jag läser allt men att hinna m o skriva e det lite värre med då jag inte så ofta har barnfritid framför datorn.

dottern sover middag och vaknar snart, jag har passat på o städa o fixa o avslutar med lite BT

idag har vi tagit 3 månaders sprutor - i ena sprutan var det mot 2 sjukdomar o andra mot 4 st så nu e hon fullproppad m vaccin, hon får ju även mot hepatit då vi har släkt som vi besöker utomlands. Än så länge mår hon bra men jag räknar m feber ikväll så jag har förberett middagen redan nu så slipper jag stressa över den sen om hon e gnällig o bara vill bli buren.

Vi var tillbaka hos Barnläakren i tisdags och vi beslutade då att öka upp Zantacdosen, dvs full dos på kvällen o halvdos på morgonen för att få bästa effekt. hon har ju inte gått upp ngt bra sen sist men men vi tar det m en nypa salt - så länge hon är pigg o glad (vilket hon är 90% av sin vakna tid) så har vi inget att oroa oss för utan det e bara o köra på som vanligt i ngn månad till o se om det blir bättre eller sämre. förhoppningsvis så kommer hon öka liite i vikt per vecka och då går det iaf åt rätt håll - kan ni tänka er 3 månader gammal o kan ff ha strl 50 i bodys (!)...

Trevligt o träffas på brunchen förresten! kul att få ett ansikte på er alla, visst har vi galleriet men det är inte samma sak. det var mång aoliak ämnen som stöttes o blöttes, det tyngsta ämnet var nog ändå Tubbies besked samma dag - skickar en extra kram till dig och önskar dig lycka till m nästa försök!

nu ska jag läsa igen lite...

• Oms

Gosnosen - ÅÅåååh, synd att det inte fungerade denna gång, jättetråkigt! - håller tummarna för framtiden!!

Sweet - men vad jobbigt gumman!!! jag läste det du skrev m en klump i halsen och kunde inte läsa klart snabbt nog bara för att snabbt hinna se slutet på det hela - dvs att det såg bra ut. förstår din oro du som jobbar med det du gör oxå! jag har vänner som fått barn m kromosonfel bla trisomi 18 så jag hade i ditt läge gjort fostervattensprov oavsett vad jag fått på KUB/NUPP jag menar det e ju bara en riskbedömning. Nu verkar det ju vara bra i ditt fall och än bättre att du ska till en till gyn som e duktig på UL - jag håller tummarna för dig att allt e bra! förstår den jobbiga känslan o väntan som du har till nästa besök - håller tummar o tår!

Nenne - men vad kul o se dig härinne igen!!! himla trist m kommunistdoktorn besked o dåliga bemötande - säger som de andra - gå privat istället om du kan!! hur e det annars? förstår att det måste va trist m maken borta under veckorna - hur känge till ska han jobba sådär? kika gärna in oftare - här är du alltid välkommen m dina inlägg oavsett humör!

Lappis - du har så rätt så -Mathilda ÄR väldigt liten för att vara 3mån och många tippar på att hon endast är en månad. det absolut vanligaste uttrycket jag får höra är att hon ser näpen ut och jag kan inte annat än att hålla med.

• Oms

Nenne - *kramar tllbaka* ja att vara i byggbranschen e inte lätt, har en jobbarkompis vars man pendlat mellan norrköping o täby i flera år i väntan på ett jobb här i sthlm och för ngt år sen så fick han jobb här - så håll ut

Åkersberga förresten - där bor mina kusiner - trevligt ställe faktiskt om än lågt från stan.

Nu börjar lillan känna av sprutan antar jag för hon e så ledsen så.... tjingeling på er

• Oms

Piggelin - Mathilda vägde 3095 när hon föddes, dvs rätt så lika m Amanda, ja jag hoppas oxå att hon börjar lägga på sig lite mer, förhoppningsvis gör hon det när hon får börja äta fast föda - min stora tjej gjorde det efter månader m reflux hon med och första månaden m gröt, pureer o välling så gick hon upp 1kg! så jag hoppas o tror att lilltjejen gör likadant!

Originalrosen - du känns bekant men jag kan inte placera dig tyvärr - lät ju mindre kul att du gett upp barnplanerna hoppas att allt är bra ändå?!

Lappis - är du ifrån Älvsjö? min mamma växte upp där efter att de flyttat ut från stan (morfar byggde en villa tyckte inte att sthlm var en bra uppväxtmiljö)sen bodde min moster o morbro kvar i huset så vi har varit där mkt. det är gamla ävlsjö, där kåkarna ligger tätt - Vivelvägen.

• Oms

Hej Frullan!!!

jag tillhör de som läser allt men bara skriver ibland och då får man inte med alla kommentarer som man egentligen tänkt att ge - jag har liksom du liten möjlighet att skriva, dottern måste hållas upprätt hela dagarna pga sin jobbiga reflux så hon är alltid i min famn o då e det svårt o skriva även om det går (gör det nu tex- det tar lite längre tid)

ville bara kommentera att jag tycker att det är tråkigt att du och några fler "äldre rävar" känner sig lite utanför ibland - så ska ni ju inte behöva känna ju!

nä kom in oftare o skriv hät istället så att vi får en bra blndning på äldre mammor kontra nyblivna mammor, gravida o ivf:are själv tycker jag det är tråkigt att du o snartis o även koko är inne o skriver så sällan, det är lite som när en familjemedlem flyttar hemifrån - de kommer hem på middag ibland o därimellan så har man ingen aning om hur vardagslivet är...

ha det gott!

• Oms

Cissi - vad häftig du är som mamma!!! ute o reser o har dig - skitkul ju! hoppas du får det kul i Dubai!

Tubbisen - japp du var faktiskt anti IVF innan du började tyckte att det var för mkt liksom, vet inte om du skrev det i tråden eller om det var under ngn fika/promenad du sa det men jag är jätteglad över att du kom på andra tankar!! håller tummarna för din fortsatta resa som vanligt

Svar på tråden Barnkarusellen