• Lapinette

Barnkarusellen

Telis - kul att se att du är en sån optimist!!! Jag tror och tycker hela tiden att NU, NU är den på gång. Den kommer nog under dagen. F*nskapet gillar ju att skrämma upp mig lite samt att ge mig dolda små förhoppningar som emellanåt ploppar upp i skallen, kanske, kanske?! Det är ju inte första gången.

Tinga - jag bör ju ha fått blödningen innan jag börjar ta sprutorna för att bygga upp den där tjocka väggen i livmodern. Enligt plan ska sprutorna börjas tas imorgon. Tror och hoppas det räcker om blödningen kommer ikväll/natt men jag vet faktiskt inte. Meningen är att man ska blöda ut allt för att sedan bygga upp nytt.

Tjejer som vanligt har jag gjort en höna av en liten fjäder. Det är säkert lugnt, ikväll kommer blödningen och imorgon visar värdena tipp topp så jag får släpa med mig min spray och ta det lugnt på bröllopet i helgen.

• Lapinette

Telis - så då förstår du mina tankar. Jag är ganska så säker att den kommer ikväll.

Så nu ska jag inte tjata mer om det... hopp och lek! Alla är välkomna in och skriva om något annat.

• Lapinette

muggles - jag kan faktiskt vara gravid då vi som vanligt har haft sex kring ÄL. Det är som Telis skrev möjligt att bli gravid under en pågående IVF. Vår läkare berättade förra gången att det även hänt en av hans patienter. MEN som jag säger åter igen... jag tror inte på mirakel.

• Lapinette

Visst, tillbaks till ordningen. Ingen spontanitet här inne, in i leden och följ schemat!!!

• Lapinette

gosnosen - vad trist gällande 3-packet. Kommer ni ändå att välja CvL? Har själv undrat vart vårt resultat hamnar på för procentsats, ingen har nämnt det för mig så jag ska försöka fråga när jag antingen är i Uppsala eller hos min läkare nästa gång.

Eftersom jag redan frågat Telis så frågar jag även dig, när fick du din blödning?

Har kollat runt lite på FL och där var det en tjej som svarade och sa att hon fick den på dag 18...men det måste ju vara väldigt extremt. Men som sagt, det troliga blir nog att jag får spraya på i några veckor till .

• Lapinette

gosnosen - ahhh, kanske en liten äggblåsa som ligger där och täpper till. Jag har varit trött men det kan ju bero på mycket jobb och tusen andra orsaker.

• Lapinette

Varför hittar jag inte inlägget på Sweetans blogg?!! Är ju så nyfiken!

• Lapinette

Tusen tack AM!!!

Grattis Sweetan!!! Härligt att läsa!

Nu ska jag springa och lämna tillbaka allt jag tokshoppade igår och sen hem och äta lax och dricka Chablis med maken.

Kram, kram

• Lapinette

Har inte läst ikapp kvällens kacklande än men såg att jag var efterspanad så jag ska bara lägga en kort rapport - ingen blödning än så länge ! Känner mig riktigt låg och nervös för vad som kan hända idag. Blodprovet är i alla fall taget och tror ni inte jag sprang på vår bekant (vd'n för SH) på vägen ut. Svårt att försöka gaska upp sig och verka någorlunda positiv. Har ju inte lust att stå där i huvudentrén och gråta mot hans axel.

Nåja, nu ska jag invänta telsamtal från min läkare och förmodligen ett blixinsatt VUL på eftermiddagen. Sen får vi se vad som händer.

• Lapinette

Jösses vad nenne och nattson gav mig rysningar. Sitter här själv på kontoret och dricker mitt morgonte och läser om spöken. Jag tror verkligen på sånt men har inte förmågan (tack och lov).

Vickan - gällande tantens regelbundenhet så fick jag henne mellan dag 28-30 hela tiden förutom en gång då hon kom på dag 33.

I övrigt har jag inte så mycket att tillägga men lovar att läsa alla knep om sömn etc när den dagen kanske, eventuellt, vi får se... kommer.

Svar på tråden Barnkarusellen