• muggles

Barnkarusellen

Nattson: vad bra att du fick komma på koll! Låter inte bra med sammandragningar sådär bara. Du är väl inte så långt gången? Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken vecka du är i trots att jag tror att du skrev det för inte så länge sedan

Liten: kul att se dig här inne! Man saknar alla nyblivna mammor litegrann här nu. Japp vi har en Nova också. Den är lite tungkörd men man vänjer sig. Om man inte går så mkt i affärer så är det ok (jag är inte så mkt i affärer med Moa). Men jag går mkt promenader och ibland över stock och sten så den ev nya vagnen måste vara stabil. Och den måste klara "vagningstestet", vet inte hur det blir att vagna med 3-hjuling Om det ÄR kolik hos Mindre så vet jag att det numera finns medicin, en i min förra f-grupp fick det till slut.

Jag tror banne mig att vi kommit in i en ny utv.fas - har precis räknat ut att Moa är 24 veckor och vid 26 v skulle det visst komma en. Hon är grinig och otålig på ett sätt hon inte varit på väldigt länge. Men de där faserna går ju över - bara skönt att veta vad det (förmodligen) är!

• muggles

AM: jo det var det vi tänkte, att det kanske var dumt att köpa lågprisfäll (fast jag vet att Cicci köpte billigt på Ikea). Får se om det blir ngn. Det funkar ju rätt bra med PoP-overall också, lätt att sätta på/ta av.

• muggles

Lappis: förresten, glömde svara. Det lutar åt antingen 28/2-1/3 el efter påst (visst var det så Vänner?).

• muggles

det var ju det här med att stava också...

• muggles

Oms: låter extremjobbigt. Jag läste Annika Lantz bok "9 1/2 månad" och hennes son hade tydligen också reflux men de fick medicin till slut vilket hjälpte. Hoppas du får samma hjälp! Jag förstår dig liiitegrann för Moa har också spytt så fort man lagt henne ner men dels förstår jag att det inte är i närheten av vad ni går igenom och dels har det blivit mkt bättre nu. Tjockare ersättning och fast föda gjorde susen. Plus att hon sitter upp själv nu vilket tydligen hjälper till (magmusklerna håller magmunnen i schack på ngt lurigt sätt har jag fått förklarat för mig).

Ska bli jätteql att komma upp till Stockholm!

BS: värmer de inte burkar överallt?! Snålt i så fall... Såg tom ett kafé här nära där vi bor som sålde barnmatsburk för 18 kr - innovativt...

Har varit och tränat nu. När det brände som värst i lårmusklerna tänkte jag "skidåkning, skidåkning, skidåkning" och "offpist, offpist, offpist" Finns inget så motiverande som en hägrande skidresa!

• muggles

Jaha, ingen annan har tydligen kommit in idag heller...

Vet ni vad?! Jag har ett kontroversiellt förslag - vi flyttar till FL! Såhär kan man ju inte ha det! Kollade lite om det fanns info om varför det är så dålig tillgänglighet här på BT och när det kan tänkas vara löst, men näedå. Tänk alla bridezillas som inte kommer in på sina bloggar, budgetar och planeringslistor! Vilken panik! Fniss...

Sweet: låter skönt att vara klar med föredraget just till på fredag! Synd du inte kan ta dig en öl bara... Självklart VILL vi ha tråddejt på Manhattan - frågan är vem som betalar
    Det är ju jättejobbigt att ha besök så länge och särskilt ngn man inte direkt gillar. Ni har väl rätt liten lägenhet också?

Vilma: grattis till ÄL - äntligen!

Fö köpte vi också skötväska på Stadium till slut (Everest). Snygg är den väl inte direkt men otroligt praktisk! Jag är supernöjd med den!!! Och jag tror den kostade under 300 pix. Det som är bäst är förutom många fickor och fack att man mha en dragkedja kan öppna väskan ovanifrån (typ på väskans "högkant") med enhandsfattning, så man kan nå en specifik sak. Det finns en annan dragkedja som öppnar väskan på vanligt sätt om man behöver packa ner mkt. Vi har en kompis som köpte den - han trodde det var en kameraväska och tyckte den var jättekäck - många fickor. Och så trodde han att den medföljande "skötbädden" var ett sittunderlag (el vad heter det?) En annan sak som är bra är att man hänger den över styret så det är inga kardborrar som håller fast den utan man reglerar helt enkelt remmen så den blir lagom lång.

Jag har fått massor gjort idag, känns jätteskönt. Bockat av en massa att-göra-punkter från listan. Funderar faktiskt på att baka en kaka tills svärisarna kommer på lördag - när jag var yngre bakade jag jättemycket men har nog aldrig bjudit svärisarna på hembakat Sedan var jag ute i det fina vädret och gick en långis, det var ju riktigt varmt i solen.

• muggles

Trött idag

Kunde inte somna igår och när jag väl nästan gjorde det (vid 00-tiden) vaknade Moa. Nattade om henne, sedan vaknade hon vid 3 och skulle ha mat. Och sedan vaknade hon kl 5 och tyckte att livet var toppen och varför är inte alla uppe? Försökte vagna om henne men det gick inte. Vid 6 gick maken upp och satt med henne i knät en stund och till sist somnade hon om (men bara en halvtimme). Nä ibland är det inge kul att vara småbarnsförälder. Stackars Vänner om hon håller på så här i Stockholm...

Tack Telis för bokning av lägenhet - vilken grymmeidé att vi fick bo där! Mycket bättre rent praktiskt än hotell och billigare dessutom.

BS: nä vi funderar lite smått på att byta men inget akut. Jag tror man brukar ha sittvagn tills de är ca 3 år och sedan byta till sulky(?). Såg det någonstans men vet inte om det stämmer. Men man kan säkert byta till sulky tidigare iofs.

• muggles

pirr: vi hade stl 50 på de första kläderna och 56 hängde som tält på henne Undrade just för ett tag sedan hur det går för dig. Just ja, du gick ju hem tidigare (med havandeskapspenning?) så det är ju inte dags än på ett tag.

• muggles

BS: imponerande starkt av dig! Vi har också tänkt köra sömnmetod senast när hon fyller 6 mån, förutsättningen var att hon äter ordentligt på dagarna. Nu var hon ju på god väg att börja med riktiga portioner av fast föda men sedan blev hon förkyld och ville bara äta ersättning. Och nu känns det som att hon har gått ett steg tillbaka, kniper ihop munnen. Fick i henne en halv portion gröt imorse mot en hel före förkylningen. Suck. Vet inte hur jag ska komma upp i mängden en hel burk... Andra föräldrar jag pratat med verkar inte ha det problemet utan deras barn käkar glatt på det de blir serverade? Jag har försökt med olika sorter bara för att se om det är vissa saker hon inte gillar.

• muggles

Nattson: jo jag har faktiskt gjort så, det var enda sättet att få henne att äta alls. Man ska ju börja med potatis och palsternacka och sådant men jag fick ge söta grejer från början för att få henne att äta mer portioner och inte bara en tesked. Sedan har jag gradvis minskat på det söta. Så visst, det har blivit bättre! Jag är så otålig bara

Telis: allvarligt talat - vad nochigt! Skulle tänka både en och två ggr innan jag började där. Är det i så fall din blivande chef? Då lär han ju fortsätta med den stilen...

Oms: vad bra att ni fått lite tips och hjälp! Jag har hört att Bvc kan hjälpa till med en lista på mjölkfri kost - det kan behövas då mjölk tydligen finns i så mkt som man inte har en aning om.

Svar på tråden Barnkarusellen