Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Barnkarusellen

Hej, hej!

Här tittar en in som varit borta länge. Jag har läst en del men inte haft ro att skriva. Det har gått upp för mig att jag inte har så lång tid kvar att jobba och då tog det överhanden tillsammans med en del helgresor och allt praktiskt hemma som man vill ha fixat. Så även om jag inte skrivit så har jag tänkt på er!

Håller hårda tummar för våra starka IVF:are. Och tummar för Pirr som säkert är inne nu. Och för alla er andra med alla olika projekt och undersökningar. Sicket guldgäng det är i den här tråden!

Själv är jag i vecka 33 nu, det går snabbt framåt och jag känner mig ganska stor. Jag mår ganska bra och det är jag jättetacksam över. Ska till BM i veckan och hoppas att den lill* därinne nu ligger rätt. Cystan som jag haft har nu krympt och är liten och ska förhoppningsvis försvinna efter förlossningen av sig själv. Känns jätteskönt, den var ett orosmoment.

Ars amandi frågade om spolning - det gör man som en del av en fertilitetsutredning. Syftet med att spola äggledarna med kontrastvätska är för att med röntgen kunna se om man har en förträngning eller något annat konstigt med äggledarna som kan förhindra en graviditet. Det positiva med en spolning, förutom att man kan få veta om det ser ok eller inte ut är att det ibland kan vara lättare att bli gravid när äggledarna blivit genomspolade. Spolningen gör man oftast innan ÄL för att undvika att spola bort ett befruktat ägg.

• start september

Hej alla! Tack för välkommen tillbaka-hälsningar!

Gosnosen, usch vilken tråkig inställning. Jag tror som flera andra sagt att de privata klinikerna inte tjänar något på att ge en för optimistsk bild. Möjligen hade den läkare du träffade en dålig dag, men det ursäktar inget.

Liten, om du är mer van vid att läsa svenska ekonomirapporter så kan EBITDA översättas som rörelseresultat före avskrivningar (såväl på immateriella som materiella anläggningstillgångar).

Jättefin frisyr Snartis!

Dagen började inte jättebra här, jag var hos BM och den lill*s hjärtljud var skyhöga. Först efter en halvtimma gick de ner på vettig nivå, då hade BM börjat prata om att jag skulle åka in och göra CTG. Under tiden hann jag tänka många tankar. Att föda i 33+0 hade jag inte tänkt mig och inte fick jag tag på maken heller. BM tror att det berodde på att hon först klämt rätt rejält på huvudet (hon ville kolla hur pass fixerat det var). Hon var hårdhänt tyckte jag också, stackars lill*.

Ja, ja det ska inte vara någon fara, det verkar inte vara ovanligt enligt en koll på FL.

• start september

Vickan,

förstår att du grubblar. Din väninna har såklart en jättejobbig tid frmaför sig, men tänk ändå vilken tur att den lille stannade de här extra veckorna.

Hon lär behöva en god vän som du den närmaste tiden

• start september

A.M,

det är ok, jag tog inte illa upp. Jag tror inte att det är någon större fara, eftersom det gick ner sen. Just att BM verkligen klämde och ruckade på huvudet tror jag orsakade det, verkar inte vara ovanligt.

Vad skönt att Livia mår bra nu!

• start september

Imorgon tänkte jag titta på babykläder för första gången. Hjälp! Känns läskigt. Men jag behöver ju inte köpa något om det känns jobbigt. Vagnen har vi hämtat nu, men ändå känns de där små kläderna så definitivt. Men nu är det v 34 och jag har hela tiden misstänkt att h*n tänkte komma för tidigt så, det känns ändå som det bränns.

• start september

Vickan,

det är klart att de kommer känna sig kluvna mellan den lille och det äldre barnet och att det blir jättejobbigt, ingen tvekan. Jag har en vän som varit i en liknande situation och jag tänker på att hon sagt att det på sätt och vis kändes positivt när en av föräldrarna behövde vara med det äldre barnet (borta från sjukhuset) - att det gav dem kraft att orka med och fick dem att komma ihåg att leva i nuet och inte bara på sjukhuset med oro. Kanske är det en liten tröst.

• start september

Liten,

jusr redovisning råkar vara något jag kan, så fråga på om det är något mer Om jag nu kommer ihåg något när jag (förhoppningsvis) drabbas av amningshormonerna så småningom...

Vi ska få ärva lite grann babykläder också, men det är ganska slitet så det behövs lite kompletteringar av de minsta sorterna till att börja med. Sen behövs saker att bädda med i både säng och vagn, har madrass men inte mer.

• start september

Telis,

låter jobbigt. Det är så orättvist att man ska behöva oroa sig för föräldrar. Jag har också tänkt som du, hur ska man orka när/om man får barn, men nu tror och hoppas jag snarare att barnet ska ge mig mer kraft att orka med föräldrarna.

Kom ihåg att tänka lite på dig själv också!

Kram!

• start september

Jag vill också ha vår! Blä för denna morgon.

Tittade mest in för att säga att jag tänker på dig Lapinette och hoppas så att det du såg inte var en otäck föraning.

Kram!

Svar på tråden Barnkarusellen