Barnkarusellen
Hej, hej!
Här tittar en in som varit borta länge. Jag har läst en del men inte haft ro att skriva. Det har gått upp för mig att jag inte har så lång tid kvar att jobba och då tog det överhanden tillsammans med en del helgresor och allt praktiskt hemma som man vill ha fixat. Så även om jag inte skrivit så har jag tänkt på er!
Håller hårda tummar för våra starka IVF:are. Och tummar för Pirr som säkert är inne nu. Och för alla er andra med alla olika projekt och undersökningar. Sicket guldgäng det är i den här tråden!
Själv är jag i vecka 33 nu, det går snabbt framåt och jag känner mig ganska stor. Jag mår ganska bra och det är jag jättetacksam över. Ska till BM i veckan och hoppas att den lill* därinne nu ligger rätt. Cystan som jag haft har nu krympt och är liten och ska förhoppningsvis försvinna efter förlossningen av sig själv. Känns jätteskönt, den var ett orosmoment.
Ars amandi frågade om spolning - det gör man som en del av en fertilitetsutredning. Syftet med att spola äggledarna med kontrastvätska är för att med röntgen kunna se om man har en förträngning eller något annat konstigt med äggledarna som kan förhindra en graviditet. Det positiva med en spolning, förutom att man kan få veta om det ser ok eller inte ut är att det ibland kan vara lättare att bli gravid när äggledarna blivit genomspolade. Spolningen gör man oftast innan ÄL för att undvika att spola bort ett befruktat ägg.