Barnkarusellen
Telis, det där med maten är lika här. Beställer vi mat här måste vi vara noga med att säga att vi vill beställa till var och en. Annars måste vi dela och det är då ett fat och egna skedar som gäller... HU
Telis, det där med maten är lika här. Beställer vi mat här måste vi vara noga med att säga att vi vill beställa till var och en. Annars måste vi dela och det är då ett fat och egna skedar som gäller... HU
Lappis, de är vana att skölja av sig efter toa besök. Men vi har inga bideér (stavas det så) här så de använder handfatet... Man få inte spola ner pappret på en del toaletter i Malaysia så det hammnar olika "typer" av papper i papperskorgen också. Vi vet inte riktigt hur vi ska göra och om vi säger något så är det vi som är smutsiga pgr det system vi har här. Alltså att vi använder papper när vi varit på toa. Kultur krock kan man säga..
Liten, jag vet inte om något ställer där man kan amma osv på vid PUB eller Hötorget. Vet bara att en affär som heter Mama mia och ligger på Humlegårdsgatan tror jag har ett rum där man kan amma. Mendet kanske är lite för långt ifrån?!
Lappis - japp man undviker toan så mycket det går. Eller passar på precis efter att städ teamet varit här!
Hej!
Nu har vi varit på ultraljud och allt såg bra ut! Men de fixade en ordentlig hart stopper... shit vad nervös avi blev. Barnmorskan stannade länge över hjärtat och sa sedan, det finns en vit prick här som jag inte känner till en kollega måste titta på detta.
Kollegan kom in och tittade, och sa snabbt att allt såg bra ut! Inga konstigheter alls!
De flyttade BF till den 17juli istället för den 14juli.
Ja det ni säger om trötthet och relationer osv tänker jag också mycket på. Har pratat lite med min man om det men han säger bara, det kommer att gå bra. Vi kommer säkert att ha våra duster för att vi är trötta, gör på olika sätt osv men det kommer att gå bra. Det känns tryggt när han säger så!
Vi har precis tagit oss igenom en jobbig familjesituation med min bror. Den skulle lätt kunnat komma mellan oss men det har fört oss närmare varandra och stärkt relationen istället.
Ja ja Tjejer det är FREDAG!!!! Helgen är bara några timmar bort!!!
Tinga och Telis, arbetsmotivation? Nja den lyser med sin frånvaro här med! Veckan efter jag har varit på semester så är det alltid värst tycker jag och jag brukar längta till helgen
Imorgon ska jag på ett klädparty som tupperware fast med kläder till bebisar och mamma kläder. Ska köpa första plagget då är det tänkt
Sweet, självklart funderar man! Det går ju inte att undvika att undra hur det kommer att gå när barnet kommer, hur man ska känna inför varandra osv. Jag vt redan att jag kommer att få bita mig i tungan många ggr om maken inte gör som jag vid tex blöjbyte. Jag är sån... Men jag vet det och får hålla igen snattran helt enkelt
Tror också att det kommer att gå fin fint men inte utan en del dusster just för att man är tex super trött och inte vet vad man ska ta sig till när inget funkar som tröst...
Hej!
Stackars er som haft/har magsjuka! Hoppas att ni blir friska snabbt!
He he Cissi, japp i oktober förra året var det verkstad hemma hos oss. Kommer ihåg en kväll när jag sa åt maken att komma och lägga sig. Han sa att han inte orkade och jag blev så sur att jag stampade iväg till sovrummet somnade direkt för att sedan vakna mitt i natten och hoppa på honom he he. Häftigt att det vi har fått samma BF som ni hade. Jag har ju en känsla att han/hon kommer tidigare, vet inte varför men så har jag känt från början!
Zozo ha ha vilken dröm! Hur mår du?
Sweet, ja det är as häftigt att vi ligger så nära! Ang mina gamla kläder, de har jag inte kunnat ha sedan v6. Mina tarmar svällde som ballonger! Det var bara att gå ut och köpa mamma byxor! Snart kan jag inte ha mina gamla tröjor heller.
I lördags var jag på ett klädparty ( som tupperware fast med kläder) Köpte två tunikor som man kan ha tights under tex. Usch jag tänker också på flodo svättningar när man går omkring på sommaren.
Shit en Alien? Ha ha jag har inte drömt något sådant än!
Zozo, låter som jag lät i början! Ville absolut inte ha tighta kläder, mådde illa nästan hela tiden och kunde inte vara i köket när det lagades mat pga matoset.
Nu kom jag på vad jag skulle tipsa dig om, något som heter seabands, finns på apoteket och funkar bra mot illamående! Det blir bättre så håll ut!
Ja just det du bor inte här. Här kommer en länk om Sea bands:
www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=213755&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo