Inlägg från: Nu är jag fruLlan |Visa alla inlägg
  • Nu är jag fruLlan

Barnkarusellen

Är förresten SJUKT AVUNDSJUK på din aladåb

jag trodde vel aldrg att jag skulle säga något sådant. Mrn jag VILL ha min mens så snart som möjligt nu. Vill ju bli gravid efter sommaren såååå......

Just det BS (hej och applåd )
    Du skrev nåt om att Iris inte är så intresserad av mat. Är det så att du har jätte bra med mjölk? Jag har hört att om man har mycket mjölk och om amningen fungerar bra så är barnen ofta mindre intresserade av mat.

Själv har jag så enorm mjölkproduktion. Heeeeeelt sjukt mycket mjölk. Jag är som ett mindre mejeri
    ha ha ha
    men det är sant. Det bara sprutar åt alla håll.
    Det var vel okej förut när man kunde pumpa bort det borren inte orkar äta. Men eftersom jag nu vill minska min produktion för att kunna sluta med amningen så vill jag ju inte pumpa.
    Det är ju liksom efterfrågan och tillgång som styr produktionen.
    Så nu när jag inte pumpar är jag helt otroligt stinn hela tiden. Killen kan ju inte äta upp allt på långa vägar nu när han samtidigt bröjat äta lite mat.

Jobbigt. Jag har problem emd mjölkstockningar osv för att jag har så mycket mjölk men jag har blivit en hejare på bröst massage och handmjölkning av knutor så det löser dig bra ändå.

Värre är att brösten spontan tömmer sig ibland nä'r de är super överfyllda. Ofta på natten efetrsom han sover som en sten så sängen blir helt våt av mjölk.

Ja ja man ska vel igentligen vara glad över att man är en KO.

Men vad ska man göra av all mjölk

ha ha ha
    var som sagt på fest igår och en kompis berättade att en kompis till henne hade råkat blanda en white russian på bröstmjölk

ha ha ha
    det är kanske det jag ska göra . Öppna en bar som säljer mjölkdrinkar
    ha ha ha
    garanterat KRAV och ekologiskt
    ha ha ha

elelr varför inte börja ysta ost

näe'
    men jag jobbar iallafall på att få ner produktionen.

• Nu är jag fruLlan

Hej hopp i tråden

Va??????

Inga applåder

Liksom BS så hade jag problem emd att komma in i tråden i går kväll. kanske pga av att jag skrev maratoninlägg på inlägg. Jag blev kanske blockerad....

Nåja jag hade skrivit ett långt inlägg om favoritämnet sömn men det försvann
    jag får vel lov att plita ner det igen när jag får tid.

BS: hmmmmm
    helt plötsligt ointresserad av mat... är det sen hon var sjuk? har hört att det kan hända. Jobbigt hoppas det vädner snart.

Nenne: KUL att se dig i tråden. Alltid en frisk fläkt! Härligt. Men jag tror inte att du (som många ) riktigt förstod vad jag menade med välkommen inlägget...
    Men det verkar vara ganska svårt att förstå... och jag orkar inte riktigt förklara mer heller....
    Så skiiiit i det.

Du har ju iallafall rätt i det du skriver om att vi tycker om varandra osv. Resten skulle jag kunna opponera emot just pga av vad jag menade från början....

Men....

det är ingen ide att tjata med en kulla
    så jag ger upp och skickar iväg en blöt puss som jag hoppas landar mitt i planeten

Det är bara att inse att FruLlan är en svårförstådd varelse...
    kanske för att jag är så lång
    eller så långhårig....
    eller för att jag trillade på huvet när jag var liten...
    vem vet egentligen.

MEN en sak vill jag göra klart. jag har på långa vägar absolut INTE glömt bort hur det kändes att kämpa för att bli gravid. Vilket enormt helvetes-helvete man hamnade i när mensen kom osv.
    ABSOLUT inte!!!!!!!

Det är skälet till att jag fortsatt att smygläsa lite då och då och faktiskt kommit in och hurrat och jublat när jag uppfattat ett pluss.
    Så det så!!!!!
    Men jag har nog missat många.

Sen tycker jag att det var dumt att kalla borren för en A bebis.
    För det finns bara en sorts bebisar och det är toppen kalas underbara bebisar och det omfattar ALLA oavsett sov elker ätvanor. Samtliga bebisar är bäst sen kanske det möjligtvis är så att vissa bebisar fått rutiner som passar dom bättre än andra bebisar. Men alla bebisar är emd i A laget så det så!!!!!!

Idag har jag ägnat mig åt att sy kalikå-dockor/figurer till borren.
    Himla skojigt faktiskt.
    Tänk att fruLlis skulle utvecklas till att bli en helylle tomtekärring och sitta och sy.
    ha ha ha

det trodde man vel aldrig

• Nu är jag fruLlan

nenne:
    hmmmmm
    fattar ingenting av dina värden och siffror
    s kan inte hjälpa till.
    Jag gissar dock att de inte anger promillehalter

hoppas dock att det är bra värden.

• Nu är jag fruLlan

angående råttfälla innanför ciccis pyamas
    (vilket förresten var en mycket bra ide)

så kom jag att tänka på hur olika det kan vara....

cicci måste sätta på sig en "ful-pyamas" för att skrämma bort inkräktare...

för vissa av oss andra skulle det vara bra mycket mer avskräckande om vi visade oss nakna

ha ha ha

• Nu är jag fruLlan

undrar om jag ska äta en macka till eller om jag ska gå och klämma på naken maken....

• Nu är jag fruLlan

nenne:
    ja jag skulle gärna vilja bli gravid igen efter sommaren om man har turen att kunna få fler barn. Men går det som jag vill så ska vi borra till det igen då.

och japp

VARNING!!!!!!!!!!!!

då är fruLlan tillbaka med sylvassa huggtänder, ÄL tester och mycket naket!!!!!!

• Nu är jag fruLlan

oansad ljumske

men kära lille krumelur...

här är det inte bara jumskarna som är oansade ska jag lova...

näe faaan
    här är det buskage och tofsar på de flesta ställen

ha ha ha

men det värmer vel så här i vintertider med lite ludd gissar jag....

• Nu är jag fruLlan

Usch
    Nu blev jag nästan lite ledsen

det känns som jag gärna skulle vänta med att bli gravid igen om det bara kunde hjälpa er här som kämpat så länge och som är sååååååååå värda att bli gravida NU.
    usch
    kändes hemskt att prata om nr 2 när det finns flera som kämpar för nr 1.
    Förlåt....
    det kanske var lite oförsiktigt att prata om.

Usch
    nu är jag kanske kvällstrött och lite sentimental.

men varför ska det vara så svårt?????
    och varför är livet så orättvist?

Varför är det så att en stackars knarkarbrutta föder unge på unge som måste lämnas bort och som i vissa fall kanske får ett helvete.
    När det finns kämpande ansvarsfulla kärleksfulla människor som gör allt men inte får till det.
    Varför är det så??????

varför ska det vara så oträttvist...

Snorar lite sogset ner på mina ludna ben.....

• Nu är jag fruLlan

Liten förresten
    Det där om min mejeriproduktion och stress...

hmmmmm
    du har ju helt rätt i att min kropp nog fortfarande är chockad över det lugna tempo den tillåts ha nu...
    kan det vara orsaken

eller är jag helt enkelt bara en ko?
    intressant....

Svar på tråden Barnkarusellen