Inlägg från: Telemarkgrrl |Visa alla inlägg
  • Telemarkgrrl

Barnkarusellen

Tänker jättejättemycket på Tinga, hoppas att Piff och Puff håller sig där inne ett tag till!

• Telemarkgrrl

Ojojoj, hittade du ingen större, Vickan?!

• Telemarkgrrl

Fniss, ja men den var fin! Tack tack!

• Telemarkgrrl

Frejis och Mugglan, nja så himla hoppfullt är det egentligen inte. Jag har väldigt skruttiga ägg, den här gången var bara 1 av 5 ägg mogna och det orkade ju inte dela sig ordentligt. Visst kan man prova med en annan slags sprutor men det är ju ingen mirakelkur. Menopur KAN ge lite bättre ägg men det kan också ge färre antal ägg och eftersom jag redan är svårstimulerad och inte får så många så......

Adoption är helt uteslutet, dels för att jag egentligen inte är så barnkär utan jag behöver nog en graviditet för att få några moderskänslor överhuvudtaget och dels för att det är 4-5 års kö. Jag tycker att jag egentligen är alldeles för gammal redan nu för att få barn och har ingen lust att få barn när jag är typ 42-43.

Äggdonation skulle jag kunna tänka mig, det är nog bara en fördel att inte mina gener går i arv. Men det är lite samma sak där, om det inte är försent redan att ställa sig i kö så kommer jag att vara över 40 när jag får barn. Det vill jag inte gärna.

Jag tror att 38 år (och 1 års kö) gäller om man har en egen donator men det spelar egentligen ingen roll för vi har ingen egen donator ändå.

Nu har jag inte kollat upp ÄD i Danmark men i Estland kostar det typ 7600 euro för ett försök (plus resor och boende osv). Och då vet man ju ändå inte om det blir något barn. Ägget ska ju fastna och man ska inte få missfall osv. Nä, jag tror faktiskt inte att jag vill ha barn tillräckligt mycket för att lägga ut så mycket pengar för något som är så osäkert.

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-04-29 09:10:01 följande:
    Soon - jag funderade också på äggdonation OM vi mot all förmodan skulle lyckas med nästa IVF (har 5 ägg i frysen). Läste dock Metros bilaga igår och såg att man där helst vill ha donatorer som är under 36 år (jag är tant!).
    Nej men vad synd, Lappis! Du hade kunnat få bli min egen donator (man får ju iaf inte ägg från sin egen så du hade inte behövt vara rädd för att jag skulle få ditt).
  • Telemarkgrrl

Soon and very soon, om du har funderat på att donera ägg så gör det! Det är verkligen en otroligt fin och självuppoffrande insats!

• Telemarkgrrl

Nenne, hur går det med det där huset ni hade tittat på och så gärna ville ha? Ligger husköp på is nu tills du fått ett nytt jobb?

• Telemarkgrrl

Nenne, riktigt spännande med huset. Jag håller tummarna och tårna!

Lappis, till någon lång, smal, mörk och vansinnigt snygg kanske?

• Telemarkgrrl

Äsch, det var ju bara sant.

Vi ska inte göra något mer spännande än att hämta hem vår nya soffa imorgon och försöka få ihop den.

Sen ska vi väl sälja den gamla soffan men det kommer att bli trångt ett tag. Särskilt om någon vecka när vi får hem alla grejerna till nya badrummet, då kommer vi väl att ha typ två soffor, ett badkar och en toalett i vardagsrummet.

• Telemarkgrrl

Oj, Nenne, är ni inne på IVF! Jag trodde att ni skulle köra med såna där tråkiga inseminationer först. Men det är rätt, skjut med det tunga artilleriet. Blir det Falun då kanske?

• Telemarkgrrl

Nattson, hoppas att humöret blir bättre snart! Kram!

• Telemarkgrrl

Du är snäll du, Cicci! Men jag vet inte om vi har någon Plan precis. Vi har en IVF på oss i höst, funkar inte den får vi inte göra fler.

Jag skulle gärna prova äggdonation men eftersom vi inte har någon egen donator så hinner vi inte komma fram i kön. Och adoptera vill jag inte.

Så med andra ord är det bara det där enda IVF-försöket kvar och eftersom jag ännu inte fått något ägg som överlevt så är chanserna mindre än minimala.

Om det finns någon plan så är den nog snarare att ge upp efter försöket i höst. Då får jag nog också fundera på att operera bort äggstockar/livmoder för att förhoppnignsvis slippa all endovärk.

• Telemarkgrrl

Ha det riktigt härligt hos svärmor, Lappis!

Svar på tråden Barnkarusellen