• Lapinette

Barnkarusellen

Piggelin - du är den där andra tjejen här på BT som jag gärna också skulle vilja träffa (nu menar jag inget illa till er alla andra!!!) eftersom vi har chattat en hel del innan denn tråd gällande resor, vin och annat trevligt.

Bad precis maken köpa med sig lite vitt vin då han har 3 timmar att slå ihjäl på CDG (Paris). Ska ta med mig lite räkor hem som blev över från lunchen idag. Räkor och vatten...hmmmm det går ju liksom inte.

• Lapinette

Frullan - jobbigt att du ska känna så varje gång det är dags för släktträff. Hoppas det inte blir så farligt.

Piggelin - ahhh så du skickade Mugglan som spion !

Muggles - ja, vi är ju inte så många som inte har BIMmat än . Vilka kan jag mer lägga med på listan.

Frejis - 23 april
    Nenne - 23 april
    Telis - ???
    Lapinette - troligen någon gång i vecka 15
    Page - ???

BS - helt ger man nog aldrig upp men jag känner inte för att låta livet kretsa kring desperata försök varje månad och sen väntan på BIM. Snart är det ju två år som vi har försökt varje månad. Är jäkligt trött på det här! Ska absolut göra dessa 3 försök och de frysförsök vi kan få till men sen får det vara. Hinner troligen med ett frysförsök innan sommaren (om denna omgång inte funkar) och sedan en sista IVF efter sommaren och sen hoppas jag vi har fått ett litet batteri med eskimåer som vi kan "pilla in" lite när vi känner för under hösten/vintern.

• Lapinette

Pirr - trodde faktiskt ha gissat att Sverige var bland de bästa gällande idrott i skolan men så har ju jag inte gått i skolan sen -89!

Har nu varit i Uppsala och tagit blodprov och kollat in mina ägg. Är faktiskt lite besviken då läkaren såg 7-8 ägg som såg bra ut. Han sa då åt mig att bäst var att få mellan 5-10 ägg så det här såg bara bra ut och sa något som "bättre få och riktigt bra kvalitet". Sure, det tycker jag också men jag tyckte mina 10 förra gången var toppenbra antal och så 4 som blev befruktade. Fast å andra sidan... det som sattes tillbaka gav ingen graviditet....nåja, han trodde (om blodprovet bara är ok) att det blir äggplock på tisdag eller onsdag i nästa vecka. De ska ringa och ge besked i eftermiddag.

• Lapinette

Ja, jag hoppas på 3 ägg så vi kan få 2 till frysen. Förra gången fick jag 4 befruktade. Jag var på något sätt inställd på att denna gång skulle det gå precis som den första.

• Lapinette

Telis kommer nog hem i helgen, typ söndag efter två veckor i alperna. Har för mig att hon sen ska dra igång igen. Det blev att köra direkt på vilket i en IVF-process innebär att man startar med spray 3 veckor efter första mensdag.

• Lapinette

Hej Sweetan!
    Satt faktiskt och läste din blogg idag då jag egentligen skulle arbeta *fy skäms på mig*. Jätteskoj att läsa om din vardag och funderingar!

CvL ringde precis och allt går enligt planerna. Ska fortsätta med mina sprutor t o m söndag kväll. Måndag blir det ägglossningssprutan och onsdag morgon blir det att åka tillbaka till CvL. Ska dit och plocka ägg kl 09.00 och förhoppningsvis ska vi sedan tillbaka och sätta in ett toppen blasto på fredagen.

Återigen förhållningsorder om flytande mat efter midnatt. Komiskt att de olika klinikerna ger så olika order. Telis skulle ju absolut äta frukost innan hennes ÄP.

• Lapinette

Jag är så jäkla pessimistik just nu att jag inte ens tänkt tanken att jag faktiskt kan bli gravid av att sätta in en blasto. Jag gör denna IVF men helt utan förhoppningar alls. Skrämmande men ganska så skönt.

• Lapinette

Det är bara att jag har kommit "hit" lite tidigt. Tror nog de flesta som gör IVF hamnar här för eller senare men mer normalt att ge upp är nog vid försök 3-4 ...tror jag. Fattar inte de som orkar gå igenom 5-6 IVFer eller fler. Eller så är jag redan här pga att jag aldrig har haft någon superstor barnlängtan utan sagt att jag vill försöka någon dag men blir det inte så blir det inte.

Nåja, stora funderingar från en liten kanin.

Liten - låter skönt att få bli ompysslad av föräldrarna men förstår inte riktigt det där med att vänta med påskgodiset. Själva började vi provsmaka den fina chokladen jag fick från mitt jobb innan lunch idag. Men bara en pralin...det var totalt fem i det vackra ägget. Mer min stil faktiskt då jag inte är någon snaskråtta utan står mig länge på en liten bit mörk choklad.

• Lapinette

Mrs B - förstår om det är jobbigt när maken är borta. Själv tycker jag det är helt ok men då är han som längst borta 5 dagar och jag är ju själv så jag försöker träna och träffa kompisar så mycket som möjligt.

Vi åker till Hong kong den 11 april och blir borta 10 dagar. Kommer precis innan dess veta om den här IVF tog eller inte. Skönt att ha resan att tänka på istället och se fram emot.

• Lapinette

Idag går det verkligen inte att jobba. Jag försöker men hamnar hela tiden någon annanstans, antingen i lägenheten, på nätet eller i tankarna. Helt hopplöst! Får nog ge upp och istället jobba ett par timmar i helgen för att komma ikapp.

Svar på tråden Barnkarusellen