Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Omsan, det låter jobbigt med lilla tjejen, när kan man räkna med att det kan börja bli bättre? Jag hade ju också problem med att komma ut på promenad men av en helt annan anledning, Iris ville ju inte ligga i vagnen. Jag har många fler kilon än du att gå ner vilket känns trist eftersom jag inte verkar komma någon vart med det.

Vilma, så imponerande!!! Jag hade nog väntat in första mensen och sedan börjat med ÄL-tester! Det vore ju roligt om det tog sig på första försöket för er efter allt testande!

September, tack och visst har Iris blivit stor! Fast hon är ju rätt stor för sin ålder också i och för sig men hon ser å andra sidan inte mycket större ut än sina jämnåriga på öppna förskolan.

Muggles har ni kommit någon vart med att titta på ny vagn? Skulle också vilja ha ny men har vi klarat oss så här länge med pansarvagnen kanske vi klarar oss tills det är dags för sulky, det kan väl inte vara långt kvar.

• BrudSommar2006

Lapinette, visst var det väl AM och Livia, du, Nattson, jag och Iris och någon mer, var det Telis?

• BrudSommar2006

BT är ju helt hopplöst, oftast när jag äntligen lyckats att ta mig in kan jag ändå inte posta inlägg.

Pirr, vi hade också storlek 50 på de första plaggen och 56 på resten, 50 fick vi på henne en gång för att ta ett kort, sedan var det 56 som gällde så tur att vi inte skaffade så mycket i 50!

• BrudSommar2006

Muggles, jag är också helt slut, Iris har velat snutta en gång i kvarten de senaste nätterna så igår kväll bestämde jag att nu orkar jag inte längre, jag kan inte vänta till i påsk då vi tänkt köra sömnmetod, så jag sade till maken att han fick ha öronproppar om han inte stod ut men jag tänkte inte amma mer än varannan timme oavsett! Så jag ammade kvart i tio, kvart i tolv, kvart i två, Iris var vaken större delen emellan men sov väl en del, fast jag kunde inte somna, sedan kunde jag inte amma kvart i fyra för då hade hon redan varit vaken och skrikit så länge så jag tänkte att då blir det väl verkligen lön för mödan om hon lär sig att skriker man tillräckligt länge så löser det sig så jag fick försöka lugna henne först vilket tog till kvart i fem, sedan sov vi nog en liten stund men strax efter sju så vaknade hon igen och då var det bara att gå upp, suck. Tänker dock fortsätta inatt med målet att dra ut på amningen mer och mer, det här går ju bara inte längre.

• BrudSommar2006

Liten, H&Ms kläder är mindre i storlekarna än alla andra. Jag hade mer mjölk i början så att det läckte ibland men nu var det länge sedan det var något problem, fast tydligen har jag så att det räcker för Iris att amma i tid och otid i alla fall.

Oms, vad jobbigt att behöva köra mjölkfritt men det verkar ju vara väldigt vanligt. Visste dock inte att det dröjer till skolåldern innan det eventuellt växer bort.

Iris kan nästan ha sulky nu, hon sitter ju i Babylands och Mios, men lite snett sitter hon ju så att man får ta det lugnt så vi ska väl inte ut och svischa runt på trottoarerna än i sulky. Får se hur länge jag står ut med pansarvagnen.

• BrudSommar2006

Liten, hoppas inte du fått en ny Iris, det låter lite likt! Fast du verkar starkare än jag som stoppar en ledsen bebis i spjälsäng i annat rum, det klarade inte jag! Så har det gått som det gått också kan man ju konstatera... Fast märkligt nog så brukade hon ju sova i två, tre timmar åt gången fram tills för en vecka sedan i alla fall. Men utvecklingsperiod eller inte, jag står verkligen inte ut längre men ser inte fram emot natten. Hoppas att det är som de säger att de tre första nätterna är värst innan de vant sig vid en ny rutin, i så fall är vi ju snart halvvägs. Synd bara att maken ska upp tidigt till flygplatsen och försvinner iväg i morgon, hade behövt hans stöd i helgen men, men.

• BrudSommar2006

Trevlig helg alla förresten! Jag ska hem till min bror och hans sambo på födelsedagsfika i morgon och på söndag ska jag få middag ute hos mina föräldrar så jag ska väl klara mig i helgen i alla fall!

• BrudSommar2006

Hej! Det är lite knepigt att gå in här när man är själv hemma men vi klarar oss hyfsat bra i alla fall.

I morgon ska vi till bvc, det ska bli spännande att se hur mycket hon växt, det var två månader sedan vi vägde och mätte senast.

Piggelin, ett par mammor i min föräldragrupp har varit hos sjukgymnast och har fått stödskena att ha efter att ha burit på vänsterarmen för mycket.

Nej nu måste jag visst rusa igen, hade mer jag ville säga men får försöka senare.

• BrudSommar2006

Nu sitter Iris på golvet med sina leksaker en stund, får se hur länge det varar.

Vad kul det var att ses i måndags! Fast lite splittrad känner man sig när man måste koncentrera sig på att få i Iris lunch och hålla henne på gott humör samtidigt som man vill prata med alla.

Tänk att Iris har storlek 86, samma som Livia, medan Victor som bara är två veckor yngre än Iris har 68! Får se vad bvc säger idag när vi ska dit, de brukar få kryssa i precis i överkant på papperet ovanför kurvan på Iris papper. Typiskt nog så slog hon pannan i badrumsdörren i morse när hon hasade omkring på golvet medan jag slog upp badvatten så nu har hon jordens röda märke tvärs över pannan, suck.

Har precis beställt tid hos veterinären på fredag för hunden så jag hoppas att inte makens plan blir försenat för mina föräldrar har åkt till Öland då. Det blir nog knepigt att komma till veterinär med både hund och Iris.

• BrudSommar2006

Kom på att brunchen ju är på en lördag och Iris är stora tjejen nu, jag kan ju faktiskt ha barnvakt och komma dit själv och inte behöva oroa mig för vare sig hennes sömn, mat, humör eller var vagnen står!!! Fast då får ju i och för sig ingen träffa Iris. Kan ju inte be maken komma och hämta henne efter en stund när vi har så långt in till stan numera känns det som.

Svar på tråden Barnkarusellen