Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Barnkarusellen

Vickan, vad mysigt! Kul, grattis igen!

Vi hade ingen bra natt nu sist och nu är det ju strax dags igen. Undrar om det bara var en engångsgrej att hon sov så bra härom natten. Inte äter hon speciellt bra heller, det var nästan en vecka sedan hon slutade gilla att äta nu, i onsdags började det.

• BrudSommar2006

Cicci, aha, ni har bytt vagn helt! Vad har ni bytt till, vi var på Babyland i helgen och köpte grind till trappen och stod då och tittade på alla sulkys och sittvagnar men det är ju samma djungel som med första vagnen, suck. Det känns som att vi aldrig kommer att bli av med pansarvagnen...

Jäklar karlar förresten, barn vill de ha men de har ingen lust att hjälpa till att få till det när man har så lite tid på sig och sedan får man vänta en hel månad innan nästa tillfälle!

• BrudSommar2006

Fast det jag tänkte på när vi tittade på sulky i helgen var att alla hade så små hjul, svårt att ta sig fram på skogsstigar kändes det som. Maken kommenterade att när man kommit så långt som till sulky så kanske det är meningen att man ska ha ett barn som går mycket själv men det är det ju långt än för oss? I så fall är ju er vagn väldigt smart, att ni har fått sulkydel som sitt del om chassit är bra.

• BrudSommar2006

Cicci, en månad kvar att få ordning på sömnen! Det kanske är den sorts press man ska ha på sig! Jag tänker att vi måste få ordning på sömnen innan vi ska hyra stuga på Åland i sommar för där är det väl antagligen bara enkelsängar så Iris och jag kanske inte kan dela säng där.

• BrudSommar2006

Jag ska också gå och lägga mig nu förresten, Iris sover redan så jag ska avlösa maken på övervåningen så att han får gå ut med hunden. Så klart vi kan kolla på blocket, jag vet inte vad jag vill ha bara men vi får ta tag i det där framöver.

• BrudSommar2006

Iris matvägrar helt idag, jag fick inte i henne någonting alls till frukost, det var stängd mun från första tuggan, suck, I natt tror jag knappt att hon sov något alls, hon var mest ledsen, i alla fall känns det inte som att jag har fått sova knappt något alls. Jag väntade till ett med att börja amma, resten är mer luddigt. Idag är hon dessutom på uruselt humör och maken kommer hem sent, blä.

• BrudSommar2006

Omsan, vad jobbigt att vara sjuka, stackare!

• BrudSommar2006

Suck, Iris har 39,2, matvägrar och är inte alls nöjd, varför kan hon inte bara sova!

• BrudSommar2006

Ja sjuk verkar hon onekligen ha blivit, nu har jag i alla fall fått i henne alvedon, hon har sovit en stund och nu sitter hon här bredvid efter att ha ammat. Ska gå ut och gå en sväng och försöka med fruktpuré igen. Öronen verkar det inte vara något speciellt med men det är ju svårt att få titta ner i halsen ordentligt.

• BrudSommar2006

F-n också, det gick ju så bra att trycka i Iris alvedon tidigare idag och sedan sov hon och blev bättre så nu på kvällen när hon blivit sämre igen och var ledsen och inte ens ville amma så var det dags för kvällsdosen innan läggdags. Bara det att hon tycker det är så hemskt att bli itvingad mer alvedon att hon blir störtledsen och sedan kräks hon över hela sig och hela mig. Efter att jag äntligen fått henne att äta fem skedar spaghetti och lite fruktpuré till middag och ammat som en galning mellan gråtattackerna. Så nu har hon däckat utan alvedon och på tom mage. Vilken skräpnatt det här kommer att bli rent ut sagt.

Vänner, tyvärr har jag inte läst en bok sedan Iris kom så jag minns knappt hur man gör längre! Fast både Katerina Janouchs bok om barn och Anna Wahlgrens bok om barn går ju långt upp i åldrarna i fall att du inte har läst dem redan. Jag har böckerna men läste bara gravid-kapitlena innan Iris föddes och sedan har jag som sagt inte fått chansen mer.

Svar på tråden Barnkarusellen