• Zozo

Barnkarusellen

Ah tvi, du ocksa?
    Jag har haft rastlösa ben (fast det sitter i fötterna pa mig) sedan jag var liten. Mamma har det i benen. (Det är delvis ärftligt) Mamma tar medicin för det sedan nagra ar och det hjälper ibland iaf (en neddoserad variant av Parkinsonmedicin är det som änvänds).
    För mig hjälper inte fysisk träning, järn-, Magnesiumtillskott eller vad de nu kan hitta pa. Det är vâldigt olika fran person till person. Det är ganska vanligt att man far rls under graviditeten, men da försvinner det oftast efterat.

BrudSommar2006 skrev 2008-03-03 10:06:45 följande:
    Jag tror faktiskt att mitt myrkryp är här för att stanna, mamma har det också och det är ju ärftligt. Restless Legs Syndrome - www.rls.nu. Beror visst på att man har för lite dopamin, kan tydligen medicineras eller om man har tur kan man klara sig med fysisk träning och tillskott av järn, folsyra och b12. Har inte kommit så långt att jag vill äta medicin för det än.
  • Zozo

Zozo= BF 20/9 2008

Mrs B skrev 2008-03-03 10:00:45 följande:

Har vi några ändringar och tillägg???????Pirr! = BF 27/3 2008August = BF maj 2008Start september = BF 22/5 2008Clownis= BF 23/6 2008Junilejon= BF 7/7 2008Nattson= BF 17/7 2008Sweet= BF 20/7 2008Victory= BF 27/7 2008Tinga= BF 31/7 2008MWS= BF 31/8 2008 Zozo=
  • Zozo

Nattson, jag är bara i vecka 12 men min mage är totalt i uppror sedan flera veckor.

Nattson skrev 2008-03-03 10:50:08 följande:
    MrsB, tack för info! Jag är i v21. Mina tarmar började bråka redan v6 med att svälla och göra jätte ont. Men har lugnat sig tills förra veckan då det var diarré varannan dag. Har inte mått illa eller så men varit matt och lite snurrig i huvudet till och från.
  • Zozo

Är det förresten nagon annan som haft sömnsvarigheter i början av graviditeten? Eller beror det pa nagot helt annat, tro?

• Zozo

Pitt pa dig med Nennebruttan! (Det var lite för lange sedan det blev nagot snusk här...)

• Zozo

*fnissss* Näe, hon jobbar, sa det är nog ingen risk...

• Zozo

jaha, da är det nog det da; började fundera pa om det var nagot annat som spökade. Sista veckan har jag vaknat nâstan varannan timme.. Suck!

Nattson skrev 2008-03-03 11:19:26 följande:
    Zozo, jag drömde mardrömmar hela nätterna i början, men sedan gav de med sig. Fast jag sover inte så bra för det, och gjorde det inte i början heller. Vaknade ofta osv.
  • Zozo

Tinga; min syster har tvillingar och det var verkligen jättekul. Ok, hon blev stor som ett hus och fick bli liggande sista manaden eller vad det var, men annars hade hon en supergraviditet (spydde inte ens en enda gang). Det blev kejsarsnitt för henne (men det hade eg inte ens med tvillingarna att göra - hon fick det med sin förste med) Det var lite mer tröttsamt kanske att amma med tvillingar men annars är det ju toppen med tva; helt olika är de bade till utseende och personlighet. underbara pojkar!

• Zozo

Och vad farao är det för fel pa decemberbarn da???!! *surar med armarna i kors*
    (Zozo födelsedatum 15/12..)

nennesjuttioåtta skrev 2008-03-03 11:27:32 följande:
    eftersom vi förut sa att vi inte ville ha decemberbarn
  • Zozo

Grattis koko.. hade visst missat att du hade födelsedag!

Svar på tråden Barnkarusellen