• Zozo

Barnkarusellen

Nenne.. jag funderar just pa vilken slags träning jag vagar ta upp. Jag MASTE röra pa mig och min gyn säger allt som inte gör ont gar bra.. men jag är lite tveksam.
    Vad rekommenderar doktorn till nagon som lagt ner träningen i strax över ett ar och som är nyblivet gravid? Simning kanske?

• Zozo

Mmm det maste jag ju räknas som eftersom det är saa himla länge sedan jag tränade nu. Ska kanske investera i en ny cykel??

• Zozo

Hej Omsan; Äh, jag försökte skicka den äbals helikoptern till Vickan igar eftermiddag - tänkte att vi kunde smitit iväg till nagon krog tillsammans, men som vanligt fastnade den över Hamburg nagonstans och vi kom inte iväg.. Sa jag vet inte just om den vore tillförlitlig som flyktväg?!

I detta landet snöar det banne mig idag! Hit med lite mera har; jag fryyyser! *fnissar at bilden av nenne-leija*

• Zozo

Solsken och .. Vet du vad du kan GÖRA med ditt jädrans solsken och dina pippar??!!! *Kastar ilsken snöboll pa Nenne*

• Zozo

äh den var sa slaskig snôn att den gick rakt in i grannkontorets fönster.. Hoppsan! *gömmer mig snabbt under skrivbordet och râcker ut tungan at Nenne*

• Zozo

Piggis; näe, just nu bor jag nästan i Frankrike, dvs i Luxemburg. Vi har knappt haft en flinga pa heela vintern och NU snöar det!

• Zozo

Grattis till huset Piggis!

Mais de rien, Lapinette... Alltid redo för väderleksrapport..

• Zozo

Tinga: min mage kommer alldeles i oordning av järntabletter, men det finns tva sorter hemma i Sverige. En som är mycket mildare för magen. Fraga efter den.

• Zozo

Hu idag fick jag spatt och panik! Jag började blöda igarkväll och blödde fortfarande imorse.. inga mängder men sant där käckt rostrött.. eller färgad vâtska eller vad man ska säga. Jag fick träff med gyn meddetsamma pa morgonen (nagot som gjorde mig ännu mer skakis - här är det alltid en sjujäkla väntetid) Till slut sa var det inget alls.. Att man kan jaga upp sig sa! Skogsmusen vâxer och star i, nästan 6 cm.
    Däremot tycks det ha blivit fel i berâkningarna nagonstans; min sista mens kom en vecka för tidigt den 20 december. Enligt storl pa foster borde jag haft sista mens 8 december.. Det stämmer ju inte alls! Fragan är da; kan min sista mens ha varit en icke-mens? Den kom ju helt fel och var kortare och ynkligare än vanligt.. men det later ju himla konstigt??

Iaf, nu är jag beräknad till 11 september - kul datum!
    Jag fick även skjuta på mina kontroller och gjorde första halvan av trisomitesterna idag. Jaha, det var dagens äventyr det! (Jag fick även stränga order om att lugna ner mig av gyn.. Vadda jag är väl LUGN )

• Zozo

Omsan; myrkryp har jag sedan barnsben (sk restless legs/rastlösa ben), sa det lär jag vâl inte komma undan bara för att jag är gravid

Svar på tråden Barnkarusellen