Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Barnkarusellen

Freijs,

vad bra med en bra doktor! Och att ni nu är på gång! Spännande!

• start september

Lapinette,

usch vad ledsen jag blev för er skull. Det var inte så här det skulle bli.

Semestern ligger verkligen helt rätt i tiden och det låter helt rätt valt med Hainan där ni kan koppla av.

Kram!

• start september

Lapinette,

jag har tagit acitylsalicylsyra fram till vecka 12 denna graviditet, jag började efter ÄL precis tror jag. Detta var gyn i Gamla Stan som föreslog. Han föreslog det efter som jag sökte efter två tidiga MF och ett X. Jag tog barnalbyl (en halv eller om det var en kvarts två ggr i veckan) vilket motsvarar den dos av Trombyl vissa får.

Tanken är att det ska hindra små blodproppar som hindrar ägget från att fästa alternativt leder till missfall. Det finns en stor amerikansk studie gjord på detta och vissa sjukhus i Sverige har anammat det.

Det hjälper såklart inte alla, men jag vill tro att det bidrog för min del.

Jag vet att jag skrev en del om detta under augusti/september i tråden, där finns mer exakta uppgifter. Säg till om du vill veta mer så kollar jag upp.

• start september

Lapinette,

jag hittade en artikel jag läste om en klinik som bedriver ett försök med denna metod. Detta var ju inte i Stockholm, men tydligen är det nya rön som får mer och mer uppmärsksamhet.
    Att tänka på är att Trombyl är ren acetylsalicylsyra, precis som albyl. Barnalbyl är receptfritt på apoteket, så det kan man testa på egen hand.

Tyvärr lyckas jag inte hitta någon länk till mer medicinsk information.

boras.expressen.se/nyheter/1.930136/ny-behandling-rena-miraklet

Ha en fantastisk semester!

• start september

Pirr,

tack för du delade med dig! Det låter som en bra upplevelse, trist dock med obehagen efter syjuntan. Det låter som du fick sy ett antal stygn, vet du varför det blev så? Du behöver inte svara om du inte vill såklart, för egen del är detta något man funderar på nu när det närmar sig med iallafall små stormsteg...

• start september

Idag går jag in i vecka 35 och med tanke på hur "normal" och pigg jag känt mig så är det väl på tiden att jag får lida lite också.

De två senaste nätterna har jag vaknat mitt i natten och inte kunnat somna om, troligen för att jag försökt vända på mig och misslyckats/strandat på rygg. Första natten var det att den lill* sparkade så mycket så att det bara inte gick. Andra natten vaknade jag av något ljud utifrån, men sen blev det omväxlande sparkar och halsbränna som höll mig vaken.

Usch vilken skillnad det gör att ha sovit lite kasst märker jag idag.

Stor eloge till alla er med småttingar som klarar sömnbristen så bra!

• start september

Håller hårda tummar inför ÄP och sprutor. Jag tror på er!

Kram till dig BS också, Iris verkar vara en dam med mycket vilja. Jag känner inte att har några råd att ge mer än att du borde försöka tänka på att få lite avlastning så att du får tid för dig själv också. Därför låter väl Öland alldeles utmärkt, annars blir det väl mycket långa dagar när din amke är borta.

• start september

Muggles,

sådana tankar hade jag inatt (man är inte så konstruktiv vid fyrasnåret) - alltså hur ska jag klara den lill* som kommer kräva att jag knappt får nån sömn, hur ska det gå om man blir sjuk, hur ska det gå om maken måste åka bort, tänk vilken tur att han finns, stackars de som är ensamma osv. Gråtmild blev jag också, för man är ändå så lyckligt lottad som är gravid och har en make att dela det med men ändå blir man så ledsen och mesig.

Har förresten köpt Anna Ws bok för att att bilda mig en uppfattning om henns metoder. Du verkar ha hittat mycket vettigt där och verkar klara det mesta med jämnmod så jag hoppas att det passar mig också!

• start september

Fru L - kanon att du åker. Det blir säkert jättekul!

Cicci - oj, tänk om det är en tvåa på gång? Förstår att du undrar.

Svar på tråden Barnkarusellen